Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

1650127606971.webp

Kyllä olisi mielummin mennyt lonkka. Olisi ehkä saanut apua heti pääsiäisenä. Nyt kun meni konkka, niin hommat seis ja katsellaan pääsiäisen jälkeen.

Ei vais kaan. Olin jo jyrnyyttänyt vingulla 98 % alueesta, joten teräsharjalla loput.

Tulin eväälle hesspurkeriin. Yks n. +40 v tantta muistuttaa aivan yhtä puolituttua. Kauhee hölöttään ja muotokin sama hieman pyöreähkö, tukka ja vaatteet kaikki samanmoiset. Pakko olla joku hoitaja, koska kaikki huonosti.

Kiinnitin vain huomion, koska heitä oli neljä aikuista. Tämä yksi kommentoi, että kaadan nämä kaikkien ranskikset tähän samaan kasaan tarjottimelle, muut hiljaa. Ja nyt nakuttaa meneen niitä kuin viimestä päivää, muutama muu syö hampparia eka. Kiva tyyli, laitto mietityttään, vaikka ei edes ole tuttu.

Aikamoista.

Olihan tässä taas hiljan yks tapaus. Kävin treffeillä Kostamuslaisen Irinan kanssa. Ei siinä, oikeinkin kaunis- ja viehättävä nainen.
Tuli juttua ruoanlaittohommista, niin voi vittunen kun mun naurusta ei meinannut tulla loppua, kun Irina kysyy, että käytättekö keväällä hirvenpyynnissä moottorikelkkaa vai helikopteria...🤣

Olihan tässä taas hiljan yks tapaus. Kävin treffeillä Kostamuslaisen Irinan kanssa. Ei siinä, oikeinkin kaunis- ja viehättävä nainen.
Tuli juttua ruoanlaittohommista, niin voi vittunen kun mun naurusta ei meinannut tulla loppua, kun Irina kysyy, että käytättekö keväällä hirvenpyynnissä moottorikelkkaa vai helikopteria...🤣
Se on lapissa vähän eri meno. :LOL:

maalit ja kitit hiiteen, niin sehän on ku haulikolla ammuttu.
Tästä tuli mieleen, kun eräs autoseppä kertoili kuinka ennenvanhaan oli helppoa "korjailla" kolariautoja.

Mitään lommoja viitsinyt ylimäärästä oikoa tai hitsailla. Helvetillinen kasa pakkelia vaikkapa kattoon, sitten jollakin pitkällä peltisoirolla tasoitus.

Hionta ja maalit päälle. Kuin uusi.

"Takavalotakuu"

Katseltuani lätkä matsin siirryin katsomaan telkkaria ja sattumalta kanava on Frii, olihan se melko hämmentävää ku menossa on Naked Attraction. No mikäs siinä mut kyllä olis isoäiti hämmästynyt!

Muun muassa näin vastaajat pääsivät lopputulokseen:

• 20+40=60, sitten 7+8=15, lopuksi 60+15=75.
  • Pyöristetään 27 30:een ja 48 50:een. 30+50=80, josta vähennetään pyöristetyt 3+2=5, ja tulokseksi saadaan 75.
  • Pyöristetään tasavitosiin, eli siirretään 27:stä 2 ja lisätään se 48:aan, jolloin yhteenlasku on hieman helpommin käsiteltävä 25+50.
  • Aloitetaan luvusta 48, lisätään siihen kymmenen ja sitten toiset kymmenen. Sitten 68:aan lisätään loput 7 sormia apuna käyttäen.
  • Aloitetaan luvusta 27, lisätään siihen neljä kertaa kymmenen, pidetään mielessä luku 67, sitten lukuun 7 lisätään loput 8. 8+8=16, josta otetaan pois yksi ja saadaan 15, yhdistetään 60+15=75.
  • Osa näkee laskutoimituksen visuaalisesti perinteisenä allekkainlaskuna. Silloin ynnätään ensin oikeanpuoleiset 7 ja 8, ja saadusta luvusta 15 ykkönen siirretään vasemmanpuoleisten numeroiden yläpuolelle ja vitonen oikeanpuoleisten alle. Sitten ynnätään 1+2+4 ja saadaan vitosen eteen 7, eli 75.

Kauhean vaikeaksi on onnistuttu noinkin helppo asia säätämään. 🤔
(Itse käyttäisin ensimmäistä vaihtoehtoa)

No mikäs siinä mut kyllä olis isoäiti hämmästynyt!

Olisikohan sittenkään. Itse olin aikoinaan hämmästynyt, kun 1800-luvun loppupuolella syntyneillä isovanhemmillani oli sohvapöydällään Hymy-lehti*, jossa oli Jörn Donner alasti jonkun tumman naisen kanssa. Formaatti eri, sisältö aika lailla sama, kumpikin tehty tirkistelyn- ja paheksunnan tarpeen tyydyttämiseen.

*Traumatisoiduin kyllä jonkin verran. Luin silti kannesta kanteen.
Naked Attracktion on vielä katsomatta.

Olisikohan sittenkään. Itse olin aikoinaan hämmästynyt, kun 1800-luvun loppupuolella syntyneillä isovanhemmillani oli sohvapöydällään Hymy-lehti*, jossa oli Jörn Donner alasti jonkun tumman naisen kanssa. Formaatti eri, sisältö aika lailla sama, kumpikin tehty tirkistelyn- ja paheksunnan tarpeen tyydyttämiseen.

*Traumatisoiduin kyllä jonkin verran. Luin silti kannesta kanteen.
Naked Attracktion on vielä katsomatta.

Aivan oikein, kummatkin isoäitini oli nähny elämää melko paljon.

Back
Ylös Bottom