Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos törmäätte edullisiin radiokuulosuojaimiin niin saa vinkata kiitos.

Tänään:
#palaa
#on

Mutta ensin katselemaan hikistä vääntämistä, penkiltä sivusta.

Kotona, kaffet juotu, gymille. Olivat töissä irtisanoneet muut sijaiset ja mulle tulee vakituinen vo siksi aikaa kun oon talossa. Ei palkassa näy mutta ylityökorvaukset tuplaantuu.

Jos törmäätte edullisiin radiokuulosuojaimiin niin saa vinkata kiitos.
Puuilosta saa peltoria ~ 90 euroon niin kypärään kiinnitettävää kuin ihan normaalia mallia.

Puuilosta saa peltoria ~ 90 euroon niin kypärään kiinnitettävää kuin ihan normaalia mallia.

Kärkkäisellä sama 79e
Joskus näitä on ollut tyyliin 49e/kpl mutta taitaa olla ne hinnat ohi.

Tilasin joutessani uuden pumppukärryn, puuilossa halvin ja melkein naapurissa niin nouto 0e.
Mä en ymmärrä noiden joidenkin verkkokauppojen tota maksuhommaa kun haluat maksaa suoraan niin se maksunvälittäjä haluaa oikeuden päästä tilille, siis tarkastella tilitietoja yms. En varmasti anna mennä siihen ja nytkin keskeytin samantien maksamisen, aattelin että kokeilenpa vielä ostaa laskulle niin se ei sitten moista tarttenut, merkillistä.
Ymmärrän jos ostetaan luotolle tai jotain niin tsekataan sillä tavalla mutta kun on maksamassa suoraan tilisiirtona niin sitä en jymmärrä.

Mä en ymmärrä noiden joidenkin verkkokauppojen tota maksuhommaa kun haluat maksaa suoraan niin se maksunvälittäjä haluaa oikeuden päästä tilille, siis tarkastella tilitietoja yms.
Ihan normaalia käytäntöä (nuo kyselyt siis), mikä tuli sen jälkeen, kun pankit pakotettiin avaamaan rajapintansa muillekin. Mikä taas ehkä liittyi johonkin EU-tasoiseen sääntelyyn, ei pysty muistamaan tarkemmin.

Saa kai tuon kieltää, mutta ei sitten tarvii maksaakaan verkko- tai korttimaksuna useassa paikassa. Lähinnä kai tuossa luvitetaan esimerkiksi joku maksunvälityspalvelu tarkastamaan tilin saldo ennen kuin lähdetään tekemään katevarausta tjsp. En oo näiden kanssa joutunut oikeasti duunaan mitään, mitä nyt vähän tota Nordean Open Banking API dokumentaatiota joskus selaillut.

Ihan normaalia käytäntöä, mikä tuli sen jälkeen, kun pankit pakotettiin avaamaan rajapintansa muillekin. Mikä taas ehkä liittyi johonkin EU-tasoiseen sääntelyyn, ei pysty muistamaan tarkemmin.

Saa kai tuon kieltää, mutta ei sitten tarvii maksaakaan verkko- tai korttimaksuna useassa paikassa. Lähinnä kai tuossa luvitetaan esimerkiksi joku maksunvälityspalvelu tarkastamaan tilin saldo ennen kuin lähdetään tekemään katevarausta tjsp. En oo näiden kanssa joutunut oikeasti duunaan mitään, mitä nyt vähän tota Nordean Open Banking API dokumentaatiota joskus selaillut.
Itseasiassa toka kerta kun itse törmään, jotain vaatteita muksulle ostaessa oli Klarnan ja nyt Svean sydeemi.
Tuo on siis tullut mahdollisuutena mukaan, ei pakkona ja on siitä tuolla ollut monesti puhetta kun liittyy tavalla omiinkin juttuihin kun myy verkossa.
En vain silti tajua, muuta kuin luottopäätöksiä tehdessä jolloin voidaan tsekata lisäinfoa sen tueksi.

Siitä se ajatus sitten lähti:

imgly_4098170213462176113.webp

Back
Ylös Bottom