Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Fiksuna miehenä olen päättänyt korvata kahvimaidon kermalla, ja tajusin äsken vasta että joo siinä ei ole hiilareita nimeksikään mutta helvetti soikoon.

990kcal pelkästään päivän kahveista.
Edellisen kerran kun mietin ketoa niin siinä meinaa tulla just kahvimaidon hiilarit ongelmaksi kun tulee niin paljon.

Tämän kuvan myötä lienee aika toivottaa hyvät yöt.
FB_IMG_1641332992745.webp

Edellisen kerran kun mietin ketoa niin siinä meinaa tulla just kahvimaidon hiilarit ongelmaksi kun tulee niin paljon.
Kaveri juo myös kahvin runsaalla maidolla. Kahvin väri muistuttaa enempi maitoa kuin kahvia ja on varmasti jo kylmää. Jos päivässä juo vaikka 2-3 isoa kuppia kahvia niin ei siihen varmaan juuri desiä enempää menee maitoa. Maidosta 5g tai maitojuomasta 3g tulis hiilaria (y) Mikä se on raja että menee ketoosi piloille?

Ottaen huomioon että olen lomalla mennyt nukkumaan 2-3 välissä ja heräillyt siinä 9-10 aikoihin. Niin olen aika yllättynyt, että huonosti nukutun yön jälkeen heräsin 4:40 ennen herätyskelloa pirteänä. Aamupala syötynä ja kahvit juotuna, niin tässä jää 15 minuuttia aikaa peukaloiden pyörittämiselle ennen töihin lähtöä.

Ei jumalauta, nukuin ennen 24 puoli tuntia ja siitä asti vetänyt yksillä silmillä.

Kaveri juo myös kahvin runsaalla maidolla. Kahvin väri muistuttaa enempi maitoa kuin kahvia ja on varmasti jo kylmää. Jos päivässä juo vaikka 2-3 isoa kuppia kahvia niin ei siihen varmaan juuri desiä enempää menee maitoa. Maidosta 5g tai maitojuomasta 3g tulis hiilaria (y) Mikä se on raja että menee ketoosi piloille?
Varmaan litra päivässä maitoa.
En tiijä meneekö ees ketoosi siitä pieleen pelkästään mutta tulee sitä vähän aina muutakin.

Ketodieeteistä en tiedä mitään, mutta itse olin pitkään ilman maitoa nyt olen ottanut maidon takaisin. Juon kahvini kuitenkin mustana, niin vähän tasapainoittaa kun juo lisäksi rasvatonta maitoa lasillisen. Ei ole enää närästänyt niin paljoa, toki pitäähän sitä vähän tarkemmin ajatella mitä muutenkin syö.

Liian rasvainen ruoka pistää vatsan sekaisin ja närästää.

Minä kokeilin ketoosia karpatessa joskus n. 15 vuotta sitten. Ei kyllä sopinut yhtään minulle ja toiste ei ole ollut tarvetta edes harkita asiaa. On kuulemma ihmisiä, joilla ketoosi ei vaikuta mitenkään jaksamiseen fyysisissä aktiviteeteissa mutta esim. itsellä ihan muutaman kilometrin kävely muuttui todella raskaaksi, jalat painoivat ihan helvetisti - saati, että olisi pitänyt tehdä jotain muuta arkiaskaretta, niin kuin vaikka nyt lumitöitä. Lisäksi päälle vielä ikävän hajuinen hengitys, mikä kyllä ei tuon fyysisen jaksamattomuuden rinnalla ollut mitään. Lisäksi, en ole ihan varma siitäkään, että olisi ajatus toiminut ihan normaalisti (aivot tarvitsevat glukoosia ja se tulee helpoiten hiilareista).

Toki ollaan yksilöitä kaikki mutta omalla kohdalla paras ratkaisu on syödä hiilareita. Arjessa yritys hankkia ne järkevästi pääosin kaurasta, kasviksista ja hedelmistä (joista tulee tietysti myös sokeria) mutta sitten on ne hetket kun 200 g suklaata vaan katoaa. :X3: Voisihan sitä sokerista yrittää kieltäytyä mutta en jaksa tai halua. :barefoot:

Erilaisia olemme ihmiset. Toukokuun paikkeilla harkitsen lähinnä junan alle heittäytymistä tai leuanvetotankoon hirttäytymistä.
Mulla on onneks vaan kevät- ja syysmasennus, sitten siinä onkin välissä pimeän ajan ylitse kestävä talviahdistus. Kesällä onneksi helpottaa, paitsi kun tulee pms..

Covidi-ketjulla 3 miljoonaa katselukertaa. Vajaat pari vuotta ollu. Se tekee useita tuhansia latauksia per päivä. Onko tolla millainen vaikutus mainostuloihin @Mike ? Kuullostaa paljolta. Ihan vaan mielenkiinnosta, ei millään muotoa vittuilua, päinvastoin. Ihailen kaikkea rahaksi muuttumista.

@Joxuz tarvii kahvit ketjun aloittamisesta jos tuo vaikuttaa jollain tavalla. Jos ei, niin haukutaan homoksi.

Ei kukaan voi masentua kesällä. Lämmintä. Tissejä. Perseitä. Nykyään kaikki strinkiperseisenä rannoilla ja maikkalassa. Friban heittoa. Iltamyöhään lenkkeilyä valosalla. Ei tartte pukeakkan. Iliman paitaa aamusta. Minishortsit jalassa.

Te jotka masennutte kesällä ootte jotakin seksuaaleja.
Ja grillattu rahka 👌

Sähköfirmat soittelee, huusi markkinoiden halvinta sähkön hintaa 10snt/kwh + perusmaksu.

Onneksi tein loppukesästä 2v määräsopparin 4,5snt/kwh.

Sähköfirmat soittelee, huusi markkinoiden halvinta sähkön hintaa 10snt/kwh + perusmaksu.

Onneksi tein loppukesästä 2v määräsopparin 4,5snt/kwh.
Ollaan aikalailla tässä asiassa samiksia. Sain oman sopparin viel ilman kk-maksuja. Voisi seuraavalta soittajalta kysyä, et haluisko ostaa multa sähköä hintaan 8snt/kwh + 3,5€/kk.

Back
Ylös Bottom