Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten lahjattomuus ilmenee?Hyvä tietää kun olen ehkä lahjattomin olento tällä planeetallavälillä tuntuu että ameeba on hyödyllisempi eliömuoto mutta en anna sen lannistaa
mutta en väheksy kuitenkaan "tehostettujen" panosta, pakko olla lahjakas pärjätäkseen
No jos mietit miten vesku loiri pärjää lajissa kuin lajissa niin oon sen vastakohtaMiten lahjattomuus ilmenee?
Ite nään että jengin tasoerot urheilulahjakkuudessa on samaa luokkaa kuin lahjakkuus erot esim pituudessa. 99% jengistä on haitarilla 160-200cm. Mutta on myös +250cm friikkejä olemassa. Sit reenaaminen tuo tohon lisää, mut riippuu lajista kuinka paljon. Esim pikajuoksussa väittäsin että maksimissaan 20cm lisää ihan sama mitä teet. Kädenvääntö taas niin kaukana ihmisen luontaisesta suorittamisesta, että siinä reenaamisen merkitys paljon suurempi. Sanosin +50cm luokkaaNo jos mietit miten vesku loiri pärjää lajissa kuin lajissa niin oon sen vastakohtatoki voihan se olla että en koskaan oo yrittänyt tarpeeks. Näin sen itse näkisin
Oma lahjakkuus on ehkä yksilöitynyt kestävyyteen, en ymmärrä miten mutta cooperin testin oon vetänyt 2900m rööki huulessa ja viime keväänä polkaisin fatbikella työpaikalle 45km sit 8h kovaa duunia ja takaisin kotiin illalla 45km. Taas punttihommissa en oo ollut erityisen hyvä vaikka samanpituinen/painoinen kaveri vetää lähes treenaamattomana kovempia tuloksia. Mut tää kaveri ei juokse yhtään mihinkään tai pysty taittaamaan yli 10km ilman autoa. Genetiikalla paljon merkitystä mutta myös työmoraali meinaa ihan helvetisti. Tosin itellä polvi/käsi vammat rajaa kans tuota lajivalintaa jonkin verran. Kaverit kyllä kehuu että jos mielisairaudessa jaettaisiin mitaleja, niin varmaan pronssille pääsisinIte nään että jengin tasoerot urheilulahjakkuudessa on samaa luokkaa kuin lahjakkuus erot esim pituudessa. 99% jengistä on haitarilla 160-200cm. Mutta on myös +250cm friikkejä olemassa. Sit reenaaminen tuo tohon lisää, mut riippuu lajista kuinka paljon. Esim pikajuoksussa väittäsin että maksimissaan 20cm lisää ihan sama mitä teet. Kädenvääntö taas niin kaukana ihmisen luontaisesta suorittamisesta, että siinä reenaamisen merkitys paljon suurempi. Sanosin +50cm luokkaa![]()
Ei sitten noi kestävyyslajit oo napannu enempää?Oma lahjakkuus on ehkä yksilöitynyt kestävyyteen, en ymmärrä miten mutta cooperin testin oon vetänyt 2900m rööki huulessa ja viime keväänä polkaisin fatbikella työpaikalle 45km sit 8h kovaa duunia ja takaisin kotiin illalla 45km. Taas punttihommissa en oo ollut erityisen hyvä vaikka samanpituinen/painoinen kaveri vetää lähes treenaamattomana kovempia tuloksia. Mut tää kaveri ei juokse yhtään mihinkään tai pysty taittaamaan yli 10km ilman autoa. Genetiikalla paljon merkitystä mutta myös työmoraali meinaa ihan helvetisti. Tosin itellä polvi/käsi vammat rajaa kans tuota lajivalintaa jonkin verran. Kaverit kyllä kehuu että jos mielisairaudessa jaettaisiin mitaleja, niin varmaan pronssille pääsisin![]()
Wagner vie"Wagner Bortolato VS Ermes Gasparini
King of the Table 3
I'm a fan of Ermes now
A supermatch every month, what a Beast !!!"
Sehän on vasurilla just ihan törky kova! Voitti joku miljuuna kertaa waffin satakympin aikanaan. Mutta tossa huomaa miten kova Larratti on vasurillaki, ku sehän suolisti Borton ihan pystyyn sillo niitten supermatsissaWagner vieon se niin hurja ukko että huutaa vaikka vastustajan pihalle
![]()
Nuorempana kiinnosti mut pillu kiinnosti enemmän. Kaikenlaiset häiriötekijät pilaa nuorten urheilijalupausten tulevaisuuden niinku ylläolevasta stripistä hyvin näkyy. Käyn kyllä vieläkin lenkkeilemässä mutta polvet ei oikein tykkää. Kahtena päivänä 46km
On saakelin kova kattaus!!
Kova ukko tuo ron bath. Jos oikein ymmärsin niin vääntää supermatsit vasurilla ja oikealla
Kova ukko tuo ron bath. Jos oikein ymmärsin niin vääntää supermatsit vasurilla ja oikealla
Brzenk
Mää pelasin nuorena pesäpalloa 10 vuotta ihan tosissaan eikä mihinkäänNuorempana kiinnosti mut pillu kiinnosti enemmän. Kaikenlaiset häiriötekijät pilaa nuorten urheilijalupausten tulevaisuuden niinku ylläolevasta stripistä hyvin näkyy. Käyn kyllä vieläkin lenkkeilemässä mutta polvet ei oikein tykkää. Kahtena päivänä 46km![]()
Mää pelasin nuorena pesäpalloa 10 vuotta ihan tosissaan eikä mihinkään![]()
Tähän voin melkein yhtyä kyllä...paitsi että Ron Bath ei voitaBrzenk
Todd
School boy
Tsonev
?
Morozov
Kömek
?
Sedis
Bath
?
Gasba
Oleg
?
?
Siinä mun veikkaukset.
Eikö Ronin oikee oo aika tulinen vielki? Ja joo kyllä John voi ottaa tukkaankiTähän voin melkein yhtyä kyllä...paitsi että Ron Bath ei voitaja toi brezenkin matsi on kyllä nyt suunnannäyttäjä sen paluulle!
Mua on harmittanut suunnattomasti, että lopetin jalkapallon 15-vuotiaana. Tapasin hiljattain silloisen, nyt jo yli 80-vuotiaan valmentajani, ja hän sanoi että kykyjä olisi ollut hyvinkin pitkälle ja hänkin harmitteli lopettamistani. Sitten sain raisu merkkisen mopon ja kalja alkoi maistumaan jne.Mää pelasin nuorena pesäpalloa 10 vuotta ihan tosissaan eikä mihinkään![]()