Zerro, sinä kuitenkin jatkuvasti siteeraat mm. ravintolisä- ja lääketutkimuksia, joissa kontrolli on ollut selvästi väljempi kuin Kongilla ja kumppaneilla. Mistä tämä johtuu? Itse asiassa yhdessäkään ko. aihealueen tutkimuksessa kontrolli ei ole ollut niin tiukka kuin Kongilla ja työtovereilla.
En tiedä mistä siteerauksista puhut, mutta lähteen menetelmiä tulee aina arvioida suhteessa siihen, mitä tutkimuksella yritetään perustella.
Zerro, olet ymmärtänyt täysin väärin, mitä validointi tässä yhteydessä tarkoittaa. Lyhyesti: MBM-malli on siis ollut jo valmis, kun Francisco tuon äärimmäisen yksityiskohtaisen lapun nakkasi eetteriin (1). Ja sen pohjalta olemme tehneet MBM-simulaation mm. kahdeksasta parhaasta syöttökokeesta. Siis kaikki tietysti samoilla lähtoalgoritmeilla. Mitään ei siis ole muokattu kesken kaiken niin kuin joissain ilmastomalleissa.
1.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7355950/
En enää jaksa hakata päätä seinään tuon validoinnin kanssa, kun ei näytä menevän jakeluun, mutta kuriositeettina avasin tuon linkkisi: oletko huomannut tuon perustavan laatuisen ajatusvirheen, jonka tämä Francisco on artikkelissaan tehnyt?
"A. When heat (Q) is supplied, work (W) is done as the expanding gas lifts the mass m through a distance h; energy balance is positive (ΔE > 0) yet the gas mass (mgas) has not changed since the number of gas molecules is constant during expansion."
Kun systeemi jälleen jäähtyy ja nostettu massa laskeutuu, tehdään negatiivistä työtä, jolloin tehdyn työn määräksi tulee yhteensä nolla. Energiaa eikä massaa katoa mihinkään. Nämä selviävät lukion fysiikan kirjoista. Näillä väitteillä luodaan kuitenkin pohjustus koko mallille.
Pari selvennystä
Kappalainen = Hulmi
Zerro = Ohukainen
Mistäkö tiedän? No minä vain satun tietämään.

Jatkakaa harjoituksia. Jos aihe vielä kiinnostaa niin mun FB-seinällä juttua 1.10. alk.
Kas kun ei paksukainen, kun syön kuitenkin hiilihydraattia. Tuskin Hulmi tai Ohukainen jaksaa sinua täällä tai muuallakaan vainota, se vain tuntuu sinusta siltä, kun he ovat kanssasi asioista eri mieltä (ilmeisesti?). Usko tai älä, kaikki ketkä ovat kanssasi eri mieltä, eivät ole salaliitossa sinua vastaan.
(Hei, Juha tai siis....
@kappalainen , pidetään taas anti-Manniskokous kahdeksalta, minä tuon leivät tuo sinä pastat)