Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei ole tarkoitus ilkeillä. Eilen luin kauppalehdestä. Todella todella rajuja on noi sairauslomat hoitajilla, yli 20 päivää vuodessa. Ja lähihoitajille pukkas saikkua vielä sitäkin enemmän. Kai siellä pöpöt tarttuu, mutta lääkärit jotenkin varjeltuu, kun ei niillä ole sairauslomia.

9BA68E41-62AD-4E6E-BE88-658E73E66556.webp

Itseäni ei oikein ole koskaan kiinnostanut työksi ns. tehdä mitään --> Tuta DI sopii hyvin.
Nyt on oon sopivasti vielä downshiftannut (ei alaisia ja leppoisat vastuut), niin hommiin ja stressiin nähden ihan ok korvaus.
Kuulostaa hyvälle.

Voi sitten harrastaa käteenvetohommia. Ei mene työt ja harrastukset sekaisin.

Ei vais, jos nyt nuo yliopistomatikat saan raavittua kasaan, niin ei pitäis olla mitään ongelmaa päästä sisään, minne sit haluaakaan. Enää sit pitäis tietää mitä haluaa.

Mutta kerpele tuota matikkaa, ei siinä muuten mitään, mutta mitään laskenut paperilla 1,5 vuoteen ja nyt unohtanut murtolukujen laskusäännöistä lähtien. Pikkasen työmaata palauttaa mieleen asioita, mitkä osannut joskus oikeesti hyvin.

Mutta kerpele tuota matikkaa, ei siinä muuten mitään, mutta mitään laskenut paperilla 1,5 vuoteen ja nyt unohtanut murtolukujen laskusäännöistä lähtien. Pikkasen työmaata palauttaa mieleen asioita, mitkä osannut joskus oikeesti hyvin.
Vähän ne taitaa olla kiusallaan ne matikat tai vähän kuin älykkyystestinä. Sisällöllä ei tee mitään. Työelämässä pärjää ala-asteen matematiikalla.

Ei ole tarkoitus ilkeillä. Eilen luin kauppalehdestä. Todella todella rajuja on noi sairauslomat hoitajilla, yli 20 päivää vuodessa. Ja lähihoitajille pukkas saikkua vielä sitäkin enemmän. Kai siellä pöpöt tarttuu, mutta lääkärit jotenkin varjeltuu, kun ei niillä ole sairauslomia.
Lääkärit ovat keskimäärin huomattavasti vähemmän ja epäsuoremmin potilaskontaktissa, jolloin riski sekä tartuttaa hauras potilas jos itellä vähä nenä vuotaa tai saada ite potilailta pöpö. Hoitajat naisvoittoisia ja jäävät herkemmin lapsien sairastelun vuoksi hoitovapaalle (en tiedä oliko taulukossa laskettu näitä erikseen, joissain on samassa). Työkuorman ja palkkakuopan takia myös enemmän uupumussaikkua. Lekureilla toki sit on vähä pidempää pollalomaa burnouteista.

Ja ei siinä kyllä muaki vitutti ne motisaikuttajat, kun ite painoin tuplaa ja päivystykset päälle. Mut sitä kautta myös ymmärsin miksi joku jää kotiin myös pienestä päänsärystä.

Kai siellä pöpöt tarttuu, mutta lääkärit jotenkin varjeltuu, kun ei niillä ole sairauslomia.
Hoitotyö on rehellistä fyysistä työtä, tohtorointi lähinnä potilaan viihdyttämistä sen aikaa että aika parantaa, lähinnä juttelua siis.

Ja tohtorit on pääosin niin tyhmiä että ovat sairaana töissä.

Työkyky on mystinen ja moniulotteinen käsite.
Sitä se on. Jos olisin 30 päivää vuodessa saikulla, saisi fudut ekan vuoden jälkeen, eikä tarvisi mennä kyselemään töitä muistakaan saman alan firmoista.

Jos olisin sairaanhoitaja virassa, saikuttaisin aina sorsanmetsästyksen aloitus- ja sitä seuraavan päivän..

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa hyvälle.
Meillä on täällä Porissa TTY:n haarakonttorissa lisäkoulutusohjelma, josta pukkaa Johtamisen ja Tietotekniikan DI:tä inssipohjalta, jos siis AMK paprut taskussa tai tulossa ja IT kiinnostaa. Pääaineena sitten ohjelmisto tai tuta, oisko nykyään myös data-analytiikka, minun aikaan oli sivuaineena.

Ite vedin ton parissa vuodessa aikanaan työn ohessa osittaisella opintovapaalla. Vahva suositus. Meillä oli vähän joka puolelta Suomea väkeä, Oulusta Helsinkiin ainakin ja kaikkea väliltä.

Vähän ne taitaa olla kiusallaan ne matikat tai vähän kuin älykkyystestinä. Sisällöllä ei tee mitään. Työelämässä pärjää ala-asteen matematiikalla.
Joo ja määhän oon noi samat raapinut kiitettävillä arvosanoilla jo amk:ssa läpi. Mutta nyt kun pitäs uudelleen yrittää, niin ongelma siinä, että plasmat sekasin, kun lausekkeessa x.

Meillä on täällä Porissa TTY:n haarakonttorissa lisäkoulutusohjelma, josta pukkaa Johtamisen ja Tietotekniikan DI:tä inssipohjalta, jos siis AMK paprut taskussa tai tulossa ja IT kiinnostaa. Pääaineena sitten ohjelmisto tai tuta, oisko nykyään myös data-analytiikka, minun aikaan oli sivuaineena.
Tuo oli itellä ykkösenä ajatuksissa. Onnaa etänä 99 %:sti ja omaan tahtiin, eli töitä tehden samalla. Tänään vaan aloin miettiä pelkkää tutaa, kun yks tekijäukko ehdotti.

Mitä tykkäsit, oli siis jeba tuo johtaminen ja tietotekniikka?

Tuo oli itellä ykkösenä ajatuksissa. Onnaa etänä 99 %:sti ja omaan tahtiin, eli töitä tehden samalla. Tänään vaan aloin miettiä pelkkää tutaa, kun yks tekijäukko ehdotti.

Mitä tykkäsit, oli siis jeba tuo johtaminen ja tietotekniikka?
Juu, kyllä. Pakolliset IT kurssit nyt oli läpihuutoja itelle, kun silloin jo yli 10v duunia takana, mutta ne sai tentittyä tai harkattua melki kaikki.

Matikka oli haastavaa, mutta melkein siisteintä, kun mentiin syvemmälle 😀 ja toki data-analytiikka sivuaineena koneoppimisen yms. itselle uuden kannalta. Itse en tutapuolta lukenut kuin pakolliset kurssin, mutta ihan jeba nekin (vai olikohan vaan 1).

Hienointa ehkä oli se, että opiskelu oli niin mukavaa vaihtelua, että se kiinnosti ja innosti älyttömästi. Näkyi numeroissakin tietty ja jäiköhän ka. 3 kymmenystä 5:stä.

E. Tarkistin, jäi 2 kymmenystä.

Ite vedin ton parissa vuodessa aikanaan työn ohessa osittaisella opintovapaalla. Vahva suositus. Meillä oli vähän joka puolelta Suomea väkeä, Oulusta Helsinkiin ainakin ja kaikkea väliltä.

Alotin ton 2010, mut jätin keske :D

Hienointa ehkä oli se, että opiskelu oli niin mukavaa vaihtelua, että se kiinnosti ja innosti älyttömästi.
Tuo on juuri se, miksi aikuisena opiskelu ylipäätään on kivaa ja innostavaa; asiat oikeasti kiinnostaa -ainakin aloittaessa. Samasta syystä olen itse opiskellut paljon työn ohessa. Muutama vuosi ollut taukoa mutta nyt taas on alkanut kiinnostus heräillä vaikka järkeilinkin, etten ainakaan vielä tänä vuonna aloita mitään.

Hei olipa mieleinen vinkki tämä.

Hetken verran tullut jo sumplittua seuraavaa koulutusta, pohjalla nyt AMK ja YAMK.

Back
Ylös Bottom