Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ratkaisu: Ajattele toisin
Työelämässä. Vaikeuksien sattuessa. Ihmisten kanssa.
Opas kaikille oman ajattelunsa kehittäjille kertoo, miten mennä boksin ulkopuolelle, poistua kuplasta, päästä noidankehästä tai kohdata ongelmat.
Mikä avuksi, kun edessä on ongelma, johon ei löydy ratkaisua? Mistä keinot, kun töissä pitäisi keksiä uutta tai luova ratkaisu? Mitä tehdä, kun keskustelu ääripäiden välillä on mahdotonta? Mistä apu, kun ajatukset kiertävät kehää?Antti S. Mattilan johdolla opit ratkaisemaan ongelmat käyttäen hyväksi näkökulman vaihtamisen taitoa. Elämässä eteen tulevien tilanteiden tarkastelu yllättävistäkin näkökulmista on jo antiikin stoalaisten suosima metodi, joka auttaa ongelmien luovassa ratkaisussa työ- ja yksityiselämässä, kasvattaa henkistä sopeutumiskykyä, helpottaa kaikkea sosiaalista kanssakäymistä ja on avain onnellisempaan ja pidempään elämään. Tutkitusti.
Heitäs kontsa vähän listaa edes muutamasta hyvästä kirjasta, voi sit kuunnella, kun sopiva hetki.
Heitäs kontsa vähän listaa edes muutamasta hyvästä kirjasta, voi sit kuunnella, kun sopiva hetki.
Voin suositella myös.- joe dispenza: luo itsesi uudelleen
- Miksi nukumme - Unen voima
Antiikin kreikasta on hyvä sananlasku tähän liittyen, oisko ollut Herakles tai sit joku filosooffi. Ei muista.
Pitää ottaa muutama näistä listalle. Joitakin on jo luettukin. Vaihdossa voin suositella Robert Cialdini - Vaikutusvalta ja Carol Dweck - Mindset. Muitakin olis, mutta ei tuu nyt heti mieleen.Nopeasti tulee mieleen:
- Israelin homon Hararin Sapiens ja Deus tietysti ykköset. Varsinkin sapiens on kulttiteos, deusille ehkä 3/5.
- joe dispenza: luo itsesi uudelleen. Kvanttihomma pitää tulkita itse, ei ottaa kirjaimellisesti. Mutta äärimmäisen hyvä. Olen kirjassa mainittua ajatteluhommaa harrastanu pienestä pitäen, mutta kirja kertoo mitä se on.
- Miksi nukumme - Unen voima. Erittäin hyvä unesta ja sitä kautta hyvinvoinnista. Jos on lapsia niin avaa niiden nukkumisen tarvetta.
- Bill Brysonit: Lyhyt historia lähes kaikesta ja Keho. Siinä mieltä avaavaa ja viihdyttävää kerrontaa. Helppo kuunnella.
- Ihmiskehon lyhyt historia. Kertoo miksi olemme tälläisiä.
Mitä muita näitä oli.
- 52 diktaattoria. Olemme hirviöitä sinä ja minä.
- Maailman pisin pajunköysi: 101 historiallista harhakäsitystä. Tämä oli hyvä. Monta asiaa valetta. Se kundi keskiajalla ei kuollut kusen pidätykseen ruokapöydässä vaan virtsatulehdukseen muutama päivä myöhemmin. Eikä Luther hakannu teesejä kirkon oveen.
- Aivot - ihmisen tarina.
edit. Elämänkerroista olen lukenut ihan kansista Haapasalot. Ne pitä lukee, oli niin paljon kuvia. Pidin fiktiivisenä kunnes muutin Venäjälle. Ja Kimi Räikkönen toki formulafaneille.
Lopuks vielä Aki Hintsa. Hyvä kirja sekin.
Minä diktaattoriksi.Mutta onko parempaa tilalle.