Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Että voi tehdä vaikka 2vk kovaa duunia ja lomailla 2vk putkeen. Siihen kun pääsee niin oon aika pirun tyytyväinen.
En ole yrittäjä, mutta olen makustellut optimirytmitystä elämään. Mun mielestä parhaiten toimii enempi semmonen huippu-urheilijan tyyli, että pyrkii elämään tarkoitustaan 24/7/365. Ideaan kuuluu toki se, ettei tarkoitus ole rehkiä hulluna vaan optimaalisesti. Edellytyksenä on luonnollisesti, että työ on merkityksellistä sinänsä. Mulle 50% töitä rahan takia ja 50% eskapismia rahan turvin edustaa 100% haaskattua aikaa.

Torstai
Kanacarry (G, L)
...
Perjantai
Sveitsenleike (G, L)

Rafla-ala on kyllä yks lukihäiriöisten mekka..

Samaa se oli kyllä meikäläisenkin aikaan, kun noita kirjoitteli kaiken maailman hyppyritukat ja ad/hd rafla- ja keittiöpäälliköt, joiden varsinainen osaaminen ei oo ainakaan kirjoittamisessa :D
Työpaikan lounasruokalassa oli kinkkukiusaus ham torture

En ole yrittäjä, mutta olen makustellut optimirytmitystä elämään. Mun mielestä parhaiten toimii enempi semmonen huippu-urheilijan tyyli, että pyrkii elämään tarkoitustaan 24/7/365. Ideaan kuuluu toki se, ettei tarkoitus ole rehkiä hulluna vaan optimaalisesti. Edellytyksenä on luonnollisesti, että työ on merkityksellistä sinänsä. Mulle 50% töitä rahan takia ja 50% eskapismia rahan turvin edustaa 100% haaskattua aikaa.
Se on nimenomainen tarkoitus, ehkä tuo 50/50 esimerkki oli liian kärjistetty. Johtuen tästä oman ammatinvalinnan muodosta, niin se sellainen elämäntyylin hengittäminen ja työn yhdistelmä on itseasiassa erittäin kantava voima, jossa pienillä sprinteillä pystyn takaamaan taloudellisia etuja. Paras puoli on, kun oma asema on tarpeeksi kohdillaan, pystyn tekemään asioita pitkälti niin kuin haluan - sprintillä tai rauhallisella kävelyllä. Omaan tekemiseeni vain usein soveltuu parhaiten sprintinomaiset, intohimoiset tuotantovaiheet joiden jälkeen saan levätä hetken.

Nonii pitää testaa. Riksuun tuli nyt se Haapasalon kioski niin voisi hakea. Ehkä joku kinkkusiivu siihen päälle ja maitua!

Mites onko kukaan Kemistä? Mitenköhän se Metsä Groupin tehdas homma etenee?
Ennole Kemistä mutta aikataulussahan se etenee. Käynnistyy 2023 ja kustantaa 1,6 miljardia.

Kun tötterö on valmis niin se ja Äänekosken biotuotetehdas tuottavat 5% suomen sähköstä, noinniinku sivuvirtana.

Puuta Kemin tehdas haukkaa 9 junakuormaa + 180 rekkakuormaa vuorokaudessa.

Siinä Kuparikaton husqvarna pärisee kun alkaa puuta sinne pätkimään.

Mites onko kukaan Kemistä? Mitenköhän se Metsä Groupin tehdas homma etenee?
Pari kk sitten oli perkeleesti paalua koputeltu pitkin tonttia, mutta muuten vaikutti meno rauhalliselta. Eiköhän siel vauhti sit kiihdy kun maa ja perustustyöt on edenny.

Edit: tulipa mieleen, että fibrellä on webbikameroita työmaalla, eli mahdollista kurkkia livenä tapahtumia. Löytyy heidän sivuilta projektin alta jos oikein muistan

Noi käännökset on vielä asia erikseen, kun pitäs käännellä enkuksi jotain kotimaisia sapuskoja, joille ei oikein ole mitään kunnollista englanninkielistä vastinetta. Liekö joku "ham casserole" ois kinkkukiusaukselle lähimpänä.. En oo varma.

Näitä kun rupeaa viisi, kuusikymppinen, viimeisen päälle kotitalousihminen kääntelemään 20 sanan sanavarastolla enkuksi, niin timanttiahan siitä tulee väkisin.

Siperias oli mielenkiintoisia ruokia ja niiden nimiä. Kiimakeitosta otin muistoksi kuvan.

EDC40399-1396-413D-94D9-27A5585A11F7.webp

Tuosta jos saisit tähän topikkiin jotain muisteloa kys. ajalta niin (y). Vai oliko se niin että lakiteknisistä syistä pitää odottaa kunnes ns. jäljet kylmenevät ?? :LOL:

Sen verran iso lukijajoukko tällä foorumilla, ettei ilkee. Työssäkäyvä perheenisä kuitenkin. Kirjoitukset misogynistisiä, rasistisia ja perverssejä. Mahdollisimman anonyyminä tahtoisin pysyä, ettei tätä nimimerkkiä yhdistettäis julkisen minään.

Mutta jonkinlaisia kommervenkkejä kirjottelin tänne vuosina 2015-2017 siellä ollessani. Siis paskan kirjoittelun lomassa.

Sen verran iso lukijajoukko tällä foorumilla, ettei ilkee. Työssäkäyvä perheenisä kuitenkin. Kirjoitukset misogynistisiä, rasistisia ja perverssejä. Mahdollisimman anonyyminä tahtoisin pysyä, ettei tätä nimimerkkiä yhdistettäis julkisen minään.

Mutta jonkinlaisia kommervenkkejä kirjottelin tänne vuosina 2015-2017 siellä ollessani. Siis paskan kirjoittelun lomassa.
Mitä töitä teit siellä? Siperia on varmasti kova paikka, jos pystyt selittämään talven kylmyydestä jne fiilistelystä niin ai että olisi makeeta!

Hatsapuri, jumankauta että oli hyvä leipä. Tietty yli hintanen mutta silti kannatti syödä.

Jännän äärellä, 2kpl kiinan renkaita autoon. Pysyyköhän sellaisilla tiellä, ehkäpä ei eroa huomaa eurooppalaisiin työmatkalla / maantiellä? 😁

Back
Ylös Bottom