Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onks tälle käynyt samoin kuin kehopositiivisuudelle? Alkuperäinen tarkoitus poikkeavat, rintaleikatut ym muita fyysisiä eroavaisuuksia kunnioittava on ajan kanssa muttunut läskin ja 2. tyypin diabeteksen ihannoimiseksi.

Kyllä tuossakin on noudatettava totuutta eikä omia haluja. Vaikka miten tulisi nälkä tai paskanhaju haittaisi niin syömättä ja pyykkäämättä on pärjättävä.

Minulle vaikeimpia koetuksia on aiheuttanut tämä:

Kun lähdette sotaan vihollisianne vastaan ja asetutte leiriin, karttakaa kaikkea epäpuhtautta.
Jos joku teistä on yöllisen siemenvuodon takia epäpuhdas, hänen on mentävä leirin ulkopuolelle ja pysyttävä siellä. Illansuussa hänen on peseydyttävä, ja vasta auringonlaskun aikaan hän saa palata leiriin.(5. Moos. 23)

Intissä olisi kovasti tehnyt mieli päästä kaminan lämpöön paistamaan makkaraa, mutta minkäs teet? Aina piti vaan värjötellä yksinään kylmässä korvessa ja ootella iltaa. 😥
Joskus oon myöntänytkin että kerran rovajärvellä 12 henkee teltassa näin kivaa unta ja lähti kuti boxereihin mallia SA-Int. Sinänsä täysin normaalia 19v aktiiviselle kundille. Muistan kuin eilisen kun herätessä raotti toista silmää, että mitä tapahtui, mikä mesta. Voi sitä tunnetta kun alkoi makuupussin sisällä pyyhkiä. Sen ikäsenä oli vielä vähän häveliäs. Nyt varmaan heittäis mällin kamiinan kylkeen ja jatkais unia

Tajuatko että jos ei ole syönyt mitään lihaa aikoihin, siitä sinun yllätyksestäsi tulee todella kipeäksi? Älä tee enää noin.

Toivottavasti et siis tarkoittanut että hän oli vegaani. Jos taas uskontoa halusit pilkata, niin tosi inhottavaa sekin.

Sanoin laittaneeni, en laittanu. Näin jälkikäteen niin olis pitäny oikeesti laittaa. Kaikki jotka puolustaa, tai pitää islamuskoisia edes ihmisinä, on kokemuksiltaan luokkaa: "olen käynyt kebab ravintolassa" ja "kerran näin arabin telkkarissa". Tein töitä vajaa 3 vuotta lähi-itäläisten kanssa, monesti oli moinen kämppiksenäkin. Käsittämätöntä. Onko usko vai geenit vai mikä saa ihmisen sellaiseksi? Joka ikinen joka on joskus asunut lähi-idässä, tehnyt töitä heidän kanssa ym on täysin samaa mieltä. Jokaisesta tulee rasisti. Sille ei vaan voi mitään.

Okei, olet itse tätä laatua ihminen. En enää ihmettele huumoriasikaan.

Sitä on vaikee täältä kaukaa pohjolasta ymmärtää. Meidän kulttuuriperimässä on syvällä luterilainen kristinusko. Vaikka kukaan meistä ei olisi uskovainen, tuo ohjaa meidän ajatusmaailmaa. Kaikki ymmärtää ja tietää käännä toinen poski, lähimmäisen rakkaus ja tuntemattomien auttaminen. Perusjuttuja. Ei lähetä keskustelemaan yksittäisistä. Mutta islamissa käännä toisen posken sijaan on rangaistus. Ja se on kaikille perittyä. Aina pitää rangaista jos jotain meni väärin. Työelämässä länkkärikulttuurissa jos tulee virhe niin ok korjataan, mutta arabikulttuurissa eka rangaistaan ja sitten eteenpäin. Siviilielämässä en viitsi edes mainita, niistä voi lukea lehdistä. Ja se, että väärä-uskoiset on alempana. Todella paljon alempana. Ei ole tasa-arvoa jos uskot johonkin muuhun. Vaikka henkilöt ei olis edes uskovaisia, mutta toinen tulee kulttuuriperimältään islamivaltiosta ja toinen kristinuskovaltiosta niin aina jälkimmäinen on alempiarvoinen vaikka kuinka rakastaisi lähimmäistä.

Vai mitenkökö menöö noilla islam valtioilla? vs kristityt valtiot? Sen kebab ravintolassa käymisen sijaan suosittelisin tutustumista oikiaan kulttuuriin.

Onks tälle käynyt samoin kuin kehopositiivisuudelle? Alkuperäinen tarkoitus poikkeavat, rintaleikatut ym muita fyysisiä eroavaisuuksia kunnioittava on ajan kanssa muttunut läskin ja 2. tyypin diabeteksen ihannoimiseksi.
Noinhan näissä tapauksissa tuppaa usein käymään.

Sen kebab ravintolassa käymisen sijaan suosittelisin tutustumista oikiaan kulttuuriin.
Itsellänikin on tullu työasioiden (ja seikkailunhalun) takia asuttua muslimivaltioissa piikkilanka-aitojen takana yli 2 vuotta. Nämä kun on niin rauhan tyyssijoja, että pitää olla konekiväärein, singoin jne. aseistautuneet merijalkaväen sotilaspoliisit turvaamassa yörauhaa. Paikallisilla poliiseilla ei ole useinkaan niin järeää kalustoa, että homma pysyisi niinsanotusti näpeissä.
Sen olen matkoillani oppinut, että Indonesiasta on todella todella vaikea löytää hyvää kebabia. Balilta saa onneksi sikavartaita.

Viimeksi muokattu:
Ulkona sataa vettä, juoksu kulkee vähä niin ja näin. Lyhyet shortsit + takki yhdistelmällä saatoin näyttää sille, ettei olisi housuja ollenkaan. Poliisia ei näkynyt, joten meni varmaan silti ihan ok. Täytyy vielä seurata puskaradiota millasia havaintoja kansalaiset tehneet. Todennäköisesti kovinkaan moni ei nähnyt minua, yksi pyöräilijä näytti pariin kertaan katsovan
Nyt puuroa, sitten salille, jos jaksaa.

Täällä tilanne hyvä, mutta vakaa. Ryöt sillä mallilla, että tehty pikkuhiljaa siihen saakka, mihin pystyn.

Vois vaikka hörppästä kupposen sumppia palkinnoksi.

Vois vaikka hörppästä kupposen sumppia palkinnoksi.

Henk.koht ei pysty. Aamulla kotona Aamulehden kanssa 2 yksikköä, töissä het kahville 1 yksikkö ja nyt jääkylmä RedBull nautittuna kera valvontakäynnin raportin teon.

Mietin että josko hiippailisi auditorion invavessaan gagalle. Ihanan rauhaisa paikka. Siinä olisikin aamupäivä lusittu. Mitähän iltapäivällä?

Itsellänikin on tullu työasioiden (ja seikkailunhalun) takia asuttua muslimivaltioissa piikkilanka-aitojen takana yli 2 vuotta. Nämä kun on niin rauhan tyyssijoja, että pitää olla konekiväärein, singoin jne. aseistautuneet merijalkaväen sotilaspoliisit turvaamassa yörauhaa. Paikallisilla poliiseilla ei ole useinkaan niin järeää kalustoa, että homma pysyisi niinsanotusti näpeissä.
Sen olen matkoillani oppinut, että Indonesiasta on todella todella vaikea löytää hyvää kebabia. Balilta saa onneksi sikavartaita.

Indonesia on kyllä paska maa, mutta islam onneksi vähän rennompaa kuin arabimaissa.
Olin Borneolla kerran vähän syrjäisessä näreessä, en ehtinyt yöksi enää isoon kaupunkiin. Kuski jätti pikku hotelliin, sano et älä mene ulos huoneesta mihinkään. Paikka paljastui poliisien suosiossa olevaksi porttolaksi, muiden huoneiden edessä istui flikka muovijakkaralla. Ei olis varmaan paljoa maksanu. Hieman häiriintyneitä ääniä kuului yön mittaan.
Itse jouduin yhdestä paikasta lähtemään kun aseistetut poliisit tuli keskellä yötä sinne pelottelemaan ja syyttämään jostain ihan täysin keksityistä jutuista. Olin vaan kuullut neuvon älä ikinä anna passia pois ja kun passia näytin puristin siitä niin saatanasti.
Seuraavana aamuna veks.

Rytmiki alkaa näköjään kääntyä siitä normaalista ennen kymmentä unille. Joskopa se huomenna kääntyis pois myös siitä "puoli kuuelta kahvia ilman herätyskelloa".
On kääntyny, puolen yön jälkeen unille, puoli yheksän aikaan silmät auki, tuntuu ettei millään herää...

Onks tää ny sitte hyvä juttu, ku kohta loma loppuu?

Jumankavita kun sylettää. Varmaan viikko mennyt jo uuden työläppärin asenteluun kun mikään ei suostu toimimaan kerralla.

tuleeko tänään mitään näyttäviä lajeja tölsystä

Back
Ylös Bottom