Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Saapuminen manseen. Mitähän sitä pakollisen särkänniemen lisäksi keksisi?

Pääsiskö tällä tunnelmaan
IMG_20210802_163810_copy_1728x2304.webp

Olen välillä kattellut itseäni sivistääkseni (kaupunkilainen) jotain karjatilan arki tubevideoita. Aika hyvällä mallilla niissä videoissa oli eläinten oltavat. Etten sanoisi erinomaisesti. Loppu tietty tulee sitten kun tulee. Lehmiltä robotti imi tisuja kolme kertaa päivässä. Osa lehmistä haluais olla lutkuteltavana useamminkin, mutta robo tunnistaa että on käyty jo 3 kertaa. =D

Olen välillä kattellut itseäni sivistääkseni (kaupunkilainen) jotain karjatilan arki tubevideoita. Aika hyvällä mallilla niissä videoissa oli eläinten oltavat. Etten sanoisi erinomaisesti. Loppu tietty tulee sitten kun tulee. Lehmiltä robotti imi tisuja kolme kertaa päivässä. Osa lehmistä haluais olla lutkuteltavana useamminkin, mutta robo tunnistaa että on käyty jo 3 kertaa. =D
Monilla tiloilla on asiat hyvin, en minä ainakaan sitä kiistä. Kokonaisuuteen liittyy paljon muutakin. Esim. Joskus kun pohdin tätä näkökulmaa (monilla tiloilla asiat hyvin) ajatuksella; miten perustelisin lihansyönnin itselleni kävi niin, että silmiin sattui otsikko teurastamosta, jossa lehmä tai possu on joutunut elävänä ja tajuissaan kalttauspataan. Se siitä ajatuksesta sitten.

Jospa tänään pari jaksoa Masterchefiä -jossa minua muuten ilahduttaa, ettei lihan kuuluminen jokaiseen ruokaan ole mikään itsestäänselvyys. Usein tehdään hyvää ruokaa ilman eläinproteiinia.

Ei käsittääksi ole työsuhdemankelissa järkeä. Rahalla saa kaupasta.

Aijaa, eli työnantajat ei oo kiinnostunu sijoittamaan työhyvinvointiin fillareide muodos?

Käsitin, että verottaja antaa luvan työnantajalle maksaa työntekijälle 1200€ arvosta fillaria per vuosi ilman että rokottaa. Eli 3600€/3v. Sillä sais jo kivan sähköfillarin.
Tuo firma mikä kyseli, hehkutti alkukesästä fillarietua, mutta diilistä en tiedä. Onko etu vai haluaako maksattaa työntekijällä.

Sitte tietysti leasingfirmat. Yritykset tuskin haluaa yhtään pyörää omaan taseeseen, pitää liisaa ja liisifirmat haluaa itelle tietysti tonnin pyörästä tonnin.

Hyvä idis kustaan taas monen portaan ahneudella.

Etufillarin ottasin toki heti.
Jos on ’etu’, minkä itse maksaa, niin miksi sotkea työnantajaa siihenn.

Kai niis ny joku porkkana. Työnantaja maksaa edes osan. Vähänku lounasetu.
Meidän firmassa edut eivät ole edullisia. Maksat ensin sen kokonaan (vähennetään palkasta) ja sitten maksat vielä verotuksen kautta päälle (kuten pelkästään maksaisi, jos oikeasti etu).

Lukuvinkki @Kuparikatto

Jos ei ollut vielä tullut vastaan

Lukuvinkki @Kuparikatto

Jos ei ollut vielä tullut vastaan
Ei ole, kiitos!

Back
Ylös Bottom