Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Koko EU:n alueella astuu voimaan verkkokaupan arvonlisäverouudistus 1.7.2021. Jatkossa myös alle 22 euron arvoisista tavaralähetyksistä on maksettava arvonlisävero ja tehtävä tullaus.
Mulkerot.

Sen 2,90 euron käsittelymaksun Posti keksi ihan hatusta ilman mitään perustetta. Sekin varmaan nousee aika nopeaan tyyliin 20 euroon. Ne tekee ulkomailta tilaamisesta kalliimpaa mitä Suomessa ja taas Suomessa verotuksella kaikesta kalliimpaa jne.

Saattaa olla asiasta keskusteltu ketjussa, kun joku muistikuva on. Mutta oliko se näin, että ainakin ruotsin paattien risteilyillä hyvinkin porukkaa juhannuksena?

Joku tätä muistaakseni harrasteli.

Ei hajua, en ole koskaan ollut. Laivoilla on kuitenkin hyvä ilmastointi ja sylettää pahasti tämä kuumuus.

Mulkerot.

Sen 2,90 euron käsittelymaksun Posti keksi ihan hatusta ilman mitään perustetta. Sekin varmaan nousee aika nopeaan tyyliin 20 euroon. Ne tekee ulkomailta tilaamisesta kalliimpaa mitä Suomessa ja taas Suomessa verotuksella kaikesta kalliimpaa jne.
Kiina on saanut jonkun miljoonavuotta vanhan kehitysmaastatuksen myötä postimaksuista muilta mailta kompensaatiota, siksi ne tulee puolilmaisena sieltä tänne.
Ilmeisesti sitä ei saa poistettua niin keino on tämäkin.

En ole koskaan, edes lapsena, juhlinut mutta näin vanhemmiten taidan alkaa tehdä asiasta numeron!
Terkkuja tutuille!

v4gDB2n.png

Pian juhannus, mitä kuntit ja minkit meinaa?

Itse mökkihommia.

Skidien ehdoilla. Broidi tulee muksujen kanssa tähän meille. On paljua, uima-allasta ja pihapeliä. Ämmät lähtee aamulla aikaseen koirien kanssa lenkille hoidetaan broidin kanssa skidit. Päivällä yhteistä toiminta, rantsuilua tai tässä kotona. Illlalla myö lähemme heittämään friba. Eli toisinto viime juhannuksesta.

Itse mökkihommia.
Pieliselle veneen kannelle istuskelemaan, Heatseeker varmaan myös ko. veneessä saunomaan. Ohjelmassa mahdollisesti myös uimista.
Juhannuspäivänä illaksi toisaalle mökkirantaan.

-Minua ei kyllä yhtään haittaa jakaa, etten ihan joka paikassa liiku yksinäni. Viime yönä käytiin Pyhä-Nattasella, yhdessä!

Itse mökkihommia.
Melkein perinteeksi muodostunut lähteä maalle nyt on käynyt kahdesti jo hyvä tuuri että ei ole töitä juhannuksena. Ei kaupunki juhannuksessakaan mitään vikaa ole, mutta kiva kerrankin lomalla tehdä kaikkea ja olla sosiaalinen.

Paljon ehtii kyhjöttämään myös kotona ja nauttimaan omasta rauhasta. Ensi vuonna ajattelin aloittaa loman vasta juhannuksen jälkeen alkavaksi, niin voisi hyvin olla myös vuorostaan töissä juhannuksena.

Itse mökkihommia.

ei kai mitää, maanantaina kävi selväksi, että mallaskoskikin auki onely perjantaina, sinnekkään ei pääse muina päivinä

Ollaanpa täällä syvissä vesissä.

seo:n kato, että kaikilla ei käy ikääntyessä kuten fean kortin viimeinen aihetunniste antaa ymmärtää

Itse mökkihommia.
Ihan kotona vain, harvinaista kyllä. Jos vähän saunoisi ja kävis kotijärvellä vaikka mato-ongella.

Pari päivää olisi aikaa saada valokatteet ja aita valmiiksi niin vois nostaa jalat pöydälle vähäksi aikaa.

Ystävien luokse tuohon hieman kehä-kolmosen ulkopuolelle maaseudulle. Rillausta ja saunomista jne. Kuitenkin taksilla aamuyöksi kotiin, on se muiden nurkissa yöpyminen äklöä kuitennii, tai olen itse liian äklö muiden nurkkiin, aamupaskat ja jääkaapilla käynnit netit ja tv:t aamulla pitää kyllä olla hallussa ja täydessä omassa päätäntävallassa ja mukavuusalueella.

Back
Ylös Bottom