Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mikä juttu tämä että pitää kaikkien pyytää anteeks että elvytystä näytettiin telkkarissa? Lastenpsykiatrit kertoo miten jutella lapsille ja työterveyshuolto antaa terapiaa aikuisille maanantaina aamuvuorossa..

Totta munassa tuota pitäis näyttää ja kertoa immeisille. Jos ite saan sydärin kadulla niin haluan että joku osais elvyttää. Taitaa vaan tulla jengille trauma ja masennus ja itse pääsee raatona tiktok videolle.

Jätin läppärin himaan kun lähdin mökkikeikalle, vallan virkistävää.
Enkä ole vieläkään katsonut meilejä, oisko vasta huomenna aika pahoittaa mielensä.

Mikä juttu tämä että pitää kaikkien pyytää anteeks että elvytystä näytettiin telkkarissa?
Jos muksusi jäisi auton alle, häntä elvytetään ja joku jantteri kuvaa ja lataa johon tiktokkiin, tykkäisitkö? e: itse en tykkäisi, vaikka ns. ammatillisesta mielenkiinnosta katsoin mielenkiinnolla Grosjeanin tulipalloa ja sen pelastustoimintaa, niin en siltikään "tykkää" että sitä vedetään repeatillä seuraavan viikon telkkarissa, vielä vähemmän jos henki olisi mennyt ns. lopullisesti.

e2: sinänsä noissa tilanteissa mitä on joutunut yleisön edessä hommiin, niin kyllä ne näkösuojat antaa myös rauhaa tehdä työnsä kun ei kaikkienalojenasiantuntijat yleisöstä liikaa näe ja huutele

^ tuo ihmisten aaseilu liikenteessä, mikä siis on kyllä hanurista, lienee vähän eri asia kuin ammattiurheilijat arvokisoissa, joissa vähän niin kuin oletuksena ollaan kameroiden edessä.

Enkä minäkään jotenkin ymmärtänyt, miten tuo oli joillekin niin iso juttu. Liekö oon kuollut sisältä, mutta otin tuon vähän niin kuin vaan paskamainen homma -episodina, josta vielä ymmärtääkseni selvittiin säikähdyksellä.

No, itse koe että kenenkään ei tarvisi tehdä kuolemaa kameran edessä. Mutta makuasioita.
Olin kyllä jo aika hutikassa pelin aikaan ja en kattonu ihan joka minuuttia, kun joku kantoi jatkuvasti geeteetä eteen, mutta ei sinne minusta varsinaisesti zoomailtukaan ja eikö ne peittäneet sen alueen kuitenkin sen verran, ettei sinne ois mitään kameroilla näkynytkään.

Onhan tuolla tuhansia katsojiakin jo paikalla, ettei tuollaisessa tapahtumassa nyt valitettavasti hirveää yksityisyyttä saa, jos jotain käy, mikä tulee minusta valitettavasti vaan tilanteen luonteen mukana.

Kunhan ei ole lapsia kameran edessä eikä mitenkään asialla mässäillä niin minusta on ok. Tuo on kuitenkin tapahtuma mikä toistuu suomessakin varmaan monta kertaa päivässä, eli jotain ihmistä elvytetään.
Parhaimmillaan saattaa saada ihmiset vaikka EA kurssille ja sitä kautta jonkun henki voi pelastua.

Kajsna - kävin R-lahden kotieläinpihassa 💛 Tässä pikkuaasi syö minun sormia:

20210613_193044.webp

Meillä taitaa töissä olla elvytyskoulutus ihan vuosittain.

Tositilanteessa oikeasti pirauttaisin vain METin paikalle ja huutaisin hysteerisenä ohikulkevat hoitsut ja lääkärit ensiavuksi.

Back
Ylös Bottom