Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oli sitten sellaiset torikaupat, että ejjumalauta. Vein vanhan koneen, no jäbä sano, että haluaa nähdä koneen pelaavan. Piuha kii, winukan asennusnäyttö näkyi. Sit selvis että hiiri ei liiku, koska langaton. Ei sillä asennella mitään. Näppiskin langaton.

Pihassa jotain teinejä ja nätisti kysyin oisko lainata hiirtä, löytyi.

No winukan asennus ja sit selkis että haluais vaihtaa m.2 ssd:n. No koneessa yks slotti jossa jo ssd ja siinä vinukka. Yritin sanoa, että hommaa sata-liittimellä oleva kovo, liian hidas kuulemma. (Epäilykseni heräsi, en sanonut mitään)

Noh, sit sepustusta että USB-tikkuun bootti ja kovon vaihto. Sit etittiin jo tikkua ja että näytänhän mistä sen winukan voi ladata, tässä vaiheessa totesin, että ei mulla oo aikaa alkaa sitä asenteleen. Että jokohan lyötäis kättä päälle ja rahat taskuun, kone kun toimi.

Näin tehtiin ja hän sit löysi jonkun vanhan ulkosen kovon. Sanoin että pitää tyhjentää eka, se oli ok. No avasin kovon ja sehän oli plottia täynnä. Eli chiaa ajatteli varmaan farmailla. Arvasin siis oikein.

Siinä sit päivittelin ohjeet winukkaa varten suullisesti ja sanoin että onnea. Hän samalla papatti että missä se ssd mikä pitää nyt vaihtaa. Näytin että tuossa. Mutta sammuta kone, ota johdot irti ja avas tuo ruuvi.

Jos tästä ei kuulu jälkeenpäin, niin on kumma. Luultavasti paskoo koneen, ei mee takuuseen ja sit tulee mulle viestiä.

Yhteenveto: huonosti suomea osaava mac-mies, joka ei ennen käyttänyt winukkaa. Ei ymmärtänyt koneista mitään ja ajatteli farmata chiaa 4Tb levyllä=ei mitään järkeä.

Lähin litoon ja annoin tytölle vitosen pihassa hiiren lainasta. Hymyä riitti. Se on monta eeässää se. Sain itsekin hyvän mielen, samaa fiilistä ei saa edes veteraanikeräyksestä.

Olihan kävelylenkki.

Penikat, nilkat tulessa ja pohkeet jumissa. Kuin kahdella puujalalla olisi kävelly, joihin joka askel sattuu perkeleesti.
Lisäksi olin unohtanut etten voi käyttää hihattomia, repii nahat käsivarresta.

Hain pari vehnäolutta palautumiseen.

Hienua! Onnea siitä!🥳
Mulla vielä vuosi jäljellä ja sitte olis valmis. Alkaa jo vähä puuduttamaan tämä opiskelu ja nyt ku vielä alotettiin oppari niin blöääääääerrgghhhhgggggggfhdleöeåw...
Kiitos.

Kyllä se siitä. Tsemppiä!
Mulla oli kypsäri eilen ja läpi meni.
On tää 2,5 vuotta ollut kamalaa aikaa. Ei kinostele enää yhtään.

Oliskohan huomenna aika käydä koskella, maltaalla..?

jos mahtuu, ja torstaina heti päivällä niin luulisi mahtuvan ja pe ja la nyt on sanomattakin selvää, vai epäselvää?

Kiitos.

Kyllä se siitä. Tsemppiä!
Mulla oli kypsäri eilen ja läpi meni.
On tää 2,5 vuotta ollut kamalaa aikaa. Ei kinostele enää yhtään.
Täh. Komiaa aikaa, minä pidän. Sen verran, että yliopistosta mäisterit taskuun, kun tämä ralli ohi. Taidan valmistua PUOlvuotta etuajassa, sen verran rykinyt ylimäärästä, että vaikka valmistun etuajassa, niin silti jää vikalle puolikkaalle vaan oppari ja 2 op.

Homman juju on siinä, että nou stess. Kaikki ajallaan.

Tulevana syssynä ajattelin jo tehdä avoimessa yliopistohommia, niin saan sieltäkin itteni ulos vauhdilla hyväkslukujen ansiosta. 😅

Täh. Komiaa aikaa, minä pidän. Sen verran, että yliopistosta mäisterit taskuun, kun tämä ralli ohi. Taidan valmistua PUOlvuotta etuajassa, sen verran rykinyt ylimäärästä, että vaikka valmistun etuajassa, niin silti jää vikalle puolikkaalle vaan oppari ja 2 op.

Tulevana syssynä ajattelin jo tehdä avoimessa yliopistohommia, niin saan sieltäkin itteni ulos vauhdilla hyväkslukujen ansiosta. 😅
Ja kesältä vielä 6 kertausvuorokautta.

Jos perse olisi kestänyt vain opiskella niin olisin sitten ehkä toista mieltä.
Mutta kun täytyy perse ruvella tehdä 100% työaikaa tämän kaiken ohella.
Harka-ajat vapaalla palkkatöistä mutta siinä samalla myös koulua. Köyhän on pakko toimia näin. 🤷🏻‍♀️

Kuulostaa siltä että vappu jatkuu juhannukseen asti.
Olet aivan oikeassa. Vähintään sinne. Mulla on ikuinen vappu.
IMG_20210509_140234~3.webp

Back
Ylös Bottom