Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onpahan työmaa kun teen ekaa kertaa peltilihapiirakkaa.
Siinä on melkein kolme ruokaa kun tarttee puuroriisin, jauhelihan ja sitten sen piirakkakuoren, minä pöllö vielä tein itse sen taikinankin.
Ainakin 2 tuntia duunia jälkiruokineen ja muine sörsseleineen ilman taukoja.

Ei se joka myy, vaan se joka mukisematta maksaa.
Käytännössähän noihin it-firmoihin pumpataan hirvittävät määrät valtion tukea, kun valtio ostaa kaikenlaista ylihintaista ylikomplikoitua kökköä, jotka valtion laitokset priorisoi alansa oikeiden asioiden edelle. Noissa it-firmoissa kannattaa olla omistajana.
Paska se tuote silti on.

älkää puhuko enää lääkärijuttuja, en halua kuulla

kevennetään tunnelmaa:
olen nyt tunnin huolellisesti harkinnut pitäisikö pelata tinder läpi vielä kolmannen kerran, nyt olen jo toisella kierroksella vaiheessa, että kaukaisimmat ehtotukset on tullu new jorkista, muutenkin liikutaan jo vahvasti keskieuroopassa

plussa:
- huonommin ei voi kolmannellakaan kertaa mennä, yhtenkään NAISen kanssa ei ole vielä päässyt viestien:vaihtoon
- vissiin kaksi viikkoa vielä maksullista lisenssiä jäljellä, turha sitä maksullista aikaa on käyttää hylkäämällä ulkomailla asuvia
- löysin internetistä generaattorin joka molivalintakysymysten perusteella loi profiilitekstin, on varmasti parempi, ku nykynen

miinukset:
- selasin kaikki kuvat mitä meikäläisestä löytyy, hyviä,semmoisia, ei oléé
- pelaaminen aiheuttaa lähinnä ahdistusta&surua

esimerkkinä paras kuva mitä Vesasta löytyy, mutta tällä(kään) tuskin menestys on siltikään taattu

esimerkki:
tintin.JPG

mitä mieltä on,lautakunta

#päänvaihto

Viimeksi muokattu:
Olipa työmaa että keksin miten meikkipeilin polttimo ulostuu.
Toi on ihan satiaisen kokoinen ja siellä on ihan led muuntajan näköinen muuntaja mutta eikös toi ihan hehkulangalla ole?

Liitteet

• 20201022_104729.webp
    20201022_104729.webp
    35,3 KB · Katsottu: 85
älkää puhuko enää lääkärijuttuja, en halua kuulla

kevennetään tunnelmaa:
olen nyt tunnin huolellisesti harkinnut pitäisikö pelata tinder läpi vielä kolmannen kerran, nyt olen jo toisella kierroksella vaiheessa, että kaukaisimmat ehtotukset on tullu new jorkista, muutenkin liikutaan jo vahvasti keskieuroopassa

plussa:
- huonommin ei voi kolmannellakaan kertaa mennä, yhtenkään NAISen kanssa ei ole vielä päässyt viestien:vaihtoon
- vissiin kaksi viikkoa vielä maksullista lisenssiä jäljellä, turha sitä maksullista aikaa on käyttää hylkäämällä ulkomailla asuvia
- löysin internetistä generaattorin joka molivalintakysymysten perusteella loi profiilitekstin, on varmasti parempi, ku nykynen

miinukset:
- selasin kaikki kuvat mitä meikäläisestä löytyy, hyviä,semmoisia, ei oléé
- pelaaminen aiheuttaa lähinnä ahdistusta&surua

esimerkkinä paras kuva mitä Vesasta löytyy, mutta tällä(kään) tuskin menestys on siltikään taattu

esimerkki:
katso liitettä 224512

mitä mieltä on,lautakunta

#päänvaihto
Ei toimi mullakaan, olen se kiva ja mukava kaveri joka ei uskalla sanoa kolmannessa viestissä että ellei pillua ole tiedossa niin turha jatkaa.
Lisäksi olen lyhyt ja yksinkertainen, ei jatkoon.
E: Nyt mulla ois tinderiin veneestäkin kuva.

Liitteet

• tinderpaatti.webp
    tinderpaatti.webp
    175,1 KB · Katsottu: 86
Pitäis olla helppoa.
juuei

kaverisi varmaan saa baaristakin? olisiko: saa molemmista tai sitten ei kummastakaan

enkä mä ny mitään panohommia sieltä haluaisikkaa, siinähän tulee hiki, jos etes kaljalle sais seuraa, tai kahville
kaikista paras vaihtoehto jos löytyis lenkkikaveri

Ei mee hyvin. Uneton yö kipujen takia, särkylääkkeet ei auta kipuun. Virtsarakko todella kipeä ja verta virtsassa. No saapa olla kotona ja kärvistellä sohvalla.
Posket tuntuu hehkuvan.

Olikohan meillä jäätelöä jos se helpottaisi oloa.

Tiedollahan taitaa olla aika pitkä historia noiden terveydenhuollon järjestelmien kilpailutuksista ja taitavat saada myös hinnan painetuksi aika alas, niin siksi kai ne niitä kilpailutuksia voittaakin. Eikä täällä kai noita terveydenhuollon isoja kokonaisuuksia ole tehneet juuri muut kuin Tieto ja CGI ja tokko ihan älyttömän monella talolla on paukkuja noihin projekteihin lähteäkään.

Tää Apotti taisi olla vielä ihan oma organisaationsa.. Ei oo tuntunut kuuluvan senkään käytöstä riemuhuutoja :D

Tiedollahan taitaa olla aika pitkä historia noiden terveydenhuollon järjestelmien kilpailutuksista ja taitavat saada myös hinnan painetuksi aika alas, niin siksi kai ne niitä kilpailutuksia voittaakin. Eikä täällä kai noita Terveydenhuollon isoja kokonaisuuksia ole tehneet juuri muut kuin Tieto ja CGI ja tokko ihan älyttömän monella talolla on paukkuja noihin projekteihin lähteäkään.

Tää Apotti taisi olla vielä ihan oma organisaationsa.. Ei oo näkynyt kuuluvan senkään käytöstä riemuhuutoja :D
Mitenkäs se Virolaisten vastaava systeemi joka maksoi 100ke?
Luulisi jos toimii siellä niin skaalautuu tänne meille.

Mitenkäs se Virolaisten vastaava systeemi joka maksoi 100ke?
Luulisi jos toimii siellä niin skaalautuu tänne meille.
Mikäs se tämmöinen on, en muista äkkiseltään kuulleeni?

Jos siellä on terveydenhuolto organisoitu riittävän paljon eri tavalla kuin täällä ja terveydenhuoltoa, lääkkeitä yms. koskeva sääntely kovin erilaista, niin ei varmaan ole kovinkaan mukavasti käytettävissä täällä.

edit. muutenkin todnäk tarpeet Virossa ja täällä aika paljon toisistaan poikkevat, voisi luulla.

Mikäs se tämmöinen on, en muista äkkiseltään kuulleeni?

Jos siellä on terveydenhuolto organisoitu riittävän paljon eri tavalla kuin täällä ja terveydenhuoltoa, lääkkeitä yms. koskeva sääntely kovin erilaista, niin ei varmaan ole kovinkaan mukavasti käytettävissä täällä.
Nyt vedin luvun näköjään hatusta ihan vituiksi mutta halpa se on silti Suomeen verrattuna.

^ jaa joo, mää puhuin nyt ihan eri järjestelmistäkin. Tyyliin tästä Tiedon Healthcare-onnistumisesta jne.

Tää Kelan Kanta-hankehan on vielä ihan oma lukunsa.

Nyt vedin luvun näköjään hatusta ihan vituiksi mutta halpa se on silti Suomeen verrattuna.

Mitähän himmeliä tähän terveydenhuollon ohjelmaan oikein rakennellaan?
Joku äärimmäinen valvonnan ja regulaation syynäysohjelmisto, millä estetään satojen tuhansien eurojen väärinkäytökset vuosittain puolella miljardilla?

Senku laittaa vahvasti suojattuna potilastiedot pilveen ilman mitään ohjelmia ja Passeli laskutus, varastokirjanpito ja myyntireskontra pyörimään muuta varten. =D

Back
Ylös Bottom