Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Viime talvena mies oli koiraa ulkoiluttamassa ja näki pellolla muutamat kiiluvat silmäparit ja epäili susia. Seuraavina päivinä raportoitiin suslauman liikkuvan ympäristössä, oli muutamia ulkoroiria menny.
Minulla liikkuvat koirat kanssani irti ja tiedostan, että sitten kun tänne tulee susia, voi koira mennä. Tosin, jos täällä ilmoitettaisiin susihavainnoista, alkaisin tietysti pitää koiria kiinni.
Talvisin tutkin tarkkaan kaikkia eläinten jälkiä ja kaikki joita en tunnista kuvaan kännykällä miehelle, että saa selvittää minulle mistä elukasta on kysymys. :rolleyes:

Täh, pimeä metsä on turvallisimpia paikkoja mitä on, koska silloin kukaan ei nää sua. Valosalla sietäis pelätä enemmän.

Nimim. ekat 20 vuotta pilkkopimeässä metsässä asunut jonne johtavalla tiellä ei edes katuvaloja.

edit. kuuntelussa Operaatio Hokki. Kaukopartion miehetkin heitettiin pilkkopimeässä koneella vihulaisen selustaan ja liikkuivatkin pääasiassa pimeällä koska se oli turvallisempaa.
Se on just näin.

Kuten jo partiomiehet aikoinaan totesivat, metsä poikiaan suojelee.

Täällä kun taitaa olla noita läskipyöräilijöitä, niin kertokaas onko tässä mitään järkeä:
Romet E-Fat Monteria -sähköpyörä 26"

Jostain syystä olen saanut itselleni luotua sähköfättiskuumeen.
Riippuu toki tarpeesta.

Mutta näyttää aivan lasten pyörälle ja taitaa olla sitä osineenkin. Tuohon rahaan, kun ei saa vielä edes kunnon merkkipyörää uutena, niin nyt olisi tarjolla moinen sähkövehkeenä. Sanoisin että ei jatkoon. Toiminee aluksi, mutta yhden kauden jälkeen alkaa varmana ilmetä ongelmia, koska osat halpoja. On myös helvatun painava kampe. Punnitsin oman läskin äsken, niin 13,3 kg henkilövaa'alla. Tuo painaa yli tuplat. Ei voi olla mukavaa ajoa kyllä sillä.

Suosittelen ostaan merkkipyörän vaikka käytettynä. Ilman sähköä. En näe sähköpyörälle oikein mitään paikkaa, jos terve ihminen kyseessä.

Eilen oltiin parinkymmenen kilsan päästä taajaamasta (täällä lapissa siis) niin naisolento meinasi oikeasti alkaa pelkäämään kun jostain läheltä kuului ulvontaa, tosin perään heti haukuntaa niin totesin että eiköhän siellä ole joku huskyfarmi. Ei kyllä lohtannut hänen olotilaansa kovinkaan paljoa ja kun mietti että autolle kuitenkin matkaa ja mitäs jos oikeasti tulisi susilauma?

Riippuu toki tarpeesta.

Mutta näyttää aivan lasten pyörälle ja taitaa olla sitä osineenkin. Tuohon rahaan, kun ei saa vielä edes kunnon merkkipyörää uutena, niin nyt olisi tarjolla moinen sähkövehkeenä. Sanoisin että ei jatkoon. Toiminee aluksi, mutta yhden kauden jälkeen alkaa varmana ilmetä ongelmia, koska osat halpoja. On myös helvatun painava kampe. Punnitsin oman läskin äsken, niin 13,3 kg henkilövaa'alla. Tuo painaa yli tuplat. Ei voi olla mukavaa ajoa kyllä sillä.

Suosittelen ostaan merkkipyörän vaikka käytettynä. Ilman sähköä. En näe sähköpyörälle oikein mitään paikkaa, jos terve ihminen kyseessä.
Komppaus tälle, ja jos kampe jotenkin ehjänä pysyisi ja myöhemmin haluat satsata harrastukseen enempi niin tuon pyörän arvo on about nolla. Nada.

Samaa mieltä ku Joxuz ja IVa, lisäksi, kuullu ja lukenu sen verran juttuja tuon uuen hoppuhallin kans toimimisesta, etten sieltä kyllä mitään tilais.

Mä en ehkä jotenkin osaa pelätä susia.
Meillä on nähty useita susia ihan 2-5 km säteellä meidän talosta. Jännä kun mä en oo koskaan nähnyt kuin kettuja ja hirviä ja kauriita.

En oikein osaa, mutta ei se estä yrittämästä.

mjo.webp

Viime talvena (vai toissa talvena?) olin kerran juoksuttamassa koiraa metsässä ja nousin siinä illan jo hämärtyessä metsästä metsäautotielle ja vihelsin koiraa. Koira tulee laukalla mutkan takaa ja perässä seuraa jotain harmahtavaa ja saman kokoista. Siinä oli vajaat pari sekuntia aika lailla tilanne päällä ennen kuin tajusin, että näyttääpä tuo pahasti huskyltä. Huskyhän se, seuraavaksi mutkasta tuli loppulauma ja niiden emäntä pyörällä. Aika hyvin oli silti hetken adrenaliinia veressä 😄

Taustana, pari päivää aikaisemmin olin löytänyt vajaan kilometrin päästä hirvenjäljet ja niitä seuraavat suden jäljet lumesta.

Back
Ylös Bottom