Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kerta se olisi ensimmäinenkin.

OFFARIN PAKKISMIITTI!! 😍 Vissyt on jo kossulle!

Tarvitsen tosin ensin työpaikan, jotta on varaa tähän koko lystiin. Meen ensi viikolla vähän pöhisemään, siellä olis junnutason hommia ja sit kesätöitä tarjolla it-firmoilla. Konsepti speed dating, saanti on siis taattu 😏

katselen ko. org.Esteriä aivan vaan sivukuluina, varmaan arvaat: minkä tähären, olen lavvantainan #läsnä
Yritin eilen googlata mitä kaikkea tuolla esiintyi, mutta jotenkin päädyin vaan aina jollekin Machinae Supremacyn sivulle ja sit iski laiskuus.. Mutta ymmärrän joo nyt vielä paremmin gaykan.

@Heatseeker nyt kannattaa pitää kipinää yllä. Mitähän Donald miettii?
Jaaaahas. Mitä nyt uutisia lukaisin niin jotain jippo-mallin raketteja on ammuttu mutta juuri mihinkään ei ilmeisesti ole osuttu.
Jollei sitten omaan matkustajakoneeseen.

Tuskin on hirveästi häirinnyt Donaldin aamukahvin nauttimista.

Jaaaahas. Mitä nyt uutisia lukaisin niin jotain jippo-mallin raketteja on ammuttu mutta juuri mihinkään ei ilmeisesti ole osuttu.
Jollei sitten omaan matkustajakoneeseen.

Tuskin on hirveästi häirinnyt Donaldin aamukahvin nauttimista.
Trumppille lottovoitto, antaa oikeutuksen laskea menemään niin paljon kun huvittaa. Taisi tällä varmistaa jatkokauden...

Trumppille lottovoitto, antaa oikeutuksen laskea menemään niin paljon kun huvittaa. Taisi tällä varmistaa jatkokauden...
Tuskinpa pistelee, isommat pointsit saisi jos nyt alkaisi palauttamaan rauhaa.
Koko Persianlahden alueen sotkut on kuitenkin jenkkien itsensä aiheuttamia alun perin koska heidän piti varmistella öljynsaanti jolle ei ole toistaiseksi mitään tarvetta nykyaikana ja ehkä jopa vain vähenee alueen merkitys.
Kuten olen ennenkin sanonut niin jos havupuut olisi yhtä tärkeitä kuin öljy saisimme mekin skandinaviassa nauttia heidän tuomastaan demokratiasta.

Jasså, jag tittar på Vasa elektricitet och kulutus näytti 18000kwh vuodessa sähköä.
Onks paljo vai vähä? 200m2 lämpee suoralla sähköllä. Talo +23'C ja autotalli +17'C. Saunaa vähintään kerran viikossa ja pesukoneet laulaa nonstoppina.

Astuin sisään salille, kauhean älämölön saattelemana joukko yläaste ikäisiä poikia liikuntatunnilla saatoin ajatella ääneen että mitä vittua.

Ensin iski epätoivo, sitten aloin hieman huvittuneena seuraamaan heidän "liikuntatuntiaan" osa teki ihan tunnollisesti, toiset esitteli voimiaan kavereille (egoili.) Muutama seilasi ympäri salia ja jotkut vaan häröili.

Sitten he lähtivät pois ja muistelin, että tuollaistako se oli silloinkin kun meidät yläasteella päästettiin salille vastaus todennäköisesti kyllä.

Jasså, jag tittar på Vasa elektricitet och kulutus näytti 18000kwh vuodessa sähköä.
Onks paljo vai vähä? 200m2 lämpee suoralla sähköllä. Talo +23'C ja autotalli +17'C. Saunaa vähintään kerran viikossa ja pesukoneet laulaa nonstoppina.
Meillä on kulutusarvio 14800 kwh vuodessa, harmi kun en löytänyt vuoden kulutusta tuosta laskusta. Meillä on 100 m2 asuinpinta-alaa +22 c ja auto talli +13 c. Maalämpö! Mun mielestä ihan hiton kova kulutus, autotalli on se syöppö.

Joulukuussa mennyt sähköä 3233 kwh.

Jasså, jag tittar påde och kulutus näytti 18000kwh vuodessa sähköä.
Onks paljo vai vähä? 200m2 lämpee suoralla sähköllä. Talo +23'C ja autotalli +17'C. Saunaa vähintään kerran viikossa

n.9100kwh, 57neliötä, sisälämpö 20+-1 ja sauna parhaimmillaan pe,la,su/viikko

+8% nousua vuodesta 2018, saunottua on tullut pajon enemmän, olen taas innostunut siitä, etellisinä vuosina saattoi mennä kuukausi ettei lämmennyt

ehkä merkittävä selitys tälle on: ennenvanhaan, uimassakäymässä noin kahtesti/viikossa, nykyään hyvä jos kerran, vuodessa

En ole varma onko nämä arkivapaat mulle hyväksi.

tarkoitatko: nekin vapaapäivät pitäisi oleskella työmaalla
se ainakin on: kuolemaksi
olen Sannan kannalla yhtessä asiassa: nelipäiväinen työviikko

Vajaa 200m^2 (22'c) + 40m^2 talli (9-17'C yösähkössä, lämpötila elää ulkolämmön mukaan).
Ekana vuonna meni 29500 kWh, edellisillä asukkailla meni luokkaa 35000 kWh. Varmaan polttivat vähempi puuta + talli oli jatkuvassa ja tilat vielä lämpimämpänä.

Nyt 2019 meni piirun alle 25000 kWh, lattia- ja kattolämmitykset on olleet pois päälla talosta, kaksi ILP + takka. Sauna: aina. LVV: yössä.
Oon saanut jonkin verran optimoitua yösähköön esim. talli ja LVV. Talviarkisähköä meni vain 6750 kWh, eli yö-/kesäsähköä yli 70%.
24783 kWh, 2626 EUR, 10,59 c/kWh

Joulukuussa 2019 meni 2600 kWh, kun 2018 oli 3500 kWh. Ollut aika lämmin nyt.

Paljon se on rahassa per kuukausi?
Mä jotenkin käsitän sen kulutuksen paremmin sitä kautta vaikka oikeahan olisi juuri ilmaista kwh.

Paljon se on rahassa per kuukausi?
Mä jotenkin käsitän sen kulutuksen paremmin sitä kautta vaikka oikeahan olisi juuri ilmaista kwh.
Jos päissään laskee, niin jakaa kWh/10= sama EURoissa, eli 10 senttiä per kWh. Tosin nykyään ei oikein tuohon millään pääse, mutta kokoluokka on sinnepäin.

Meillä on 100 m2 asuinpinta-alaa +22 c ja auto talli +13 c. Maalämpö! Mun mielestä ihan hiton kova kulutus, autotalli on se syöppö.

Joulukuussa mennyt sähköä 3233 kwh.

Kuulostaa aika kovalta, jos et ymmärtääkseni asu missään Lapin korkeudella jossa on ollut oikea talvi. Meillä on vajaa parisataa neliötä kahdella ilmalämpöpumpulla + osittain lattialämmityksellä ja sähköpattereilla +21...22° ja iso autotalli +13°, joulukuu oli n. 2400kWh. Että aika jännä kämppä ja aika jännä maalämpöjärjestelmä teillä, jos siellä saa menemään enemmän.

Jos päissään laskee, niin jakaa kWh/10= sama EURoissa, eli 10 senttiä per kWh. Tosin nykyään ei oikein tuohon millään pääse, mutta kokoluokka on sinnepäin.
Aina tulee vaan tuijoteltua sitä loppusummaa missä on kaikki mukana, mä en muista yhtään vanhoja kulutuksia mutta firman marraskuun sähkölasku oli tasan 500e.

Back
Ylös Bottom