Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sarvi suoraan matadorin takapuoleen - härkä sai kostonsa
Eilen klo 22:03
Matadori sai härän sarvesta vakavat vammat.

53b807c60fd3d1bb2ed26caf5149410b49b75f485b52a6295137d6509a488c9f.jpg

Matadori Juan Leal sai pahat vammat, mutta selvisi hengissä. EPA/AOP

Ranskalainen matadori Juan Leal, 26, oli yksi Madridin härkätaistelufestivaalin tähdistä, kun hän sekosi askelissaan ja härkä sai kostonsa.

Härkä puski oikean sarvensa suoraan matadorin anukseen, sarvi tunkeutui syvälle sisään ja härkä nosti Lealin ilmaan. Hän oli päästä hengestään.

Yleisö huusi kauhuissaan. Kaksi muuta matadoria tuli apuun ja sai härän huomion kiinnitettyä muualle. Leal pääsi jaloilleen.

98109bfd8144cc5c7fe653e538ea0ba57e3310cd95b49f49f3f9f40fc7e1c04a.jpg

Härkä nosti matadorin sarvellaan ilmaan. EPA/AOP

Lääkäri piti selviytymistä ihmeenä
Valokuvissa näkyy, että Lealin housut ovat repeytyneet ja yltä päältä veressä.Tuskastaan huolimatta matadori jatkoi taistelua ja tappoi lopulta härän. Sen jälkeen hänet kannettiin pois paareilla.

Sairaalassa hänet leikattiin. Kirurgi Máximo García Leiradon mukaan härän sarvi oli pysähtynyt luuhun ja se oli estänyt sarvea tunkeutumasta syvemmälle, joka olisi lääkärin mukaan ollut kohtalokasta.

– En ymmärrä miten hän pystyi jatkamaan esitystä ja tappamaan härän. Jos tavallinen ihminen saisi sellaisen haavan, hän ei pystyisi kävelemään, kertoo Leirado Los Pleyers -julkaisulle.

Leirado kuitenkin uskoo, että Leal tulee toipumaan täysin vammastaan.

ea6f9d55d2b145fa5b5e9f0f4119dc1b53d05a75a6aada0f126260e0ba8c8903.jpg

Arkistokuva Juan Lealista, joka on otettu onnekkaammassa härkätaistelussa Arlesissa Etelä-Ranskassa viime vuonna. EPA/AOP

Käy niin sääliksi härkää: oma sarvi uppoaa paskaiseen peräsuoleen.

Ihmetyttää, kuinka sivistyneessä (?) Euroopassa on yhä sallittua tehdä viihdettä eläimen kiduttamisesta hengiltä.

Pystyyköhän tuo matadori vielä käyttämään peräsuoltaan normaalisti? In/out.

Viimeksi muokattu:
Että moriens vuaan teillekin!

Liitteet

• WIN_20190527_17_19_43_Pro.webp
    WIN_20190527_17_19_43_Pro.webp
    52,6 KB · Katsottu: 162
Ihmetyttää, kuinka sivistyneessä (?) Euroopassa on yhä sallittua tehdä viihdettä eläimen kiduttamisesta hengiltä.

Suomessa 5000 poroa vuodessa kuolee liikenneonnettomuuksissa poronhoitamattajättämisalueella. Eipä tossa muuta kuin vakuutusyhtiöt maksaa.

Onhan näitä.

Jos jokin "kuuluu kulttuuriin" niin...

Mua ärsyttää odottaminen. Lapsi sai näkimet eilen vaikka ne tilattiin myöhemmin kuin mun.
Nyt olis aikaa käydä ne hakemassa. Ja kun tässä sohvalla makoillessa on koko ajan nyrkin ja läppärin välissä, niin silmät huutaa hoosiannaa.

minua Helistö, viehättää sinun tapasi ilmaista asioita.

Käy niin sääliksi härkää: oma sarvi uppoaa paskaiseen peräsuoleen.

Pystyyköhän tuo matadori vielä käyttämään peräsuoltaan normaalisti? In/out.

Joituiskohan vaippoja käyttämään, kun kakka tuleekin yllättäen?

peräsuoli ja kakka mainittu

Taattua kakkista

eiku siis pakkista.

muistakaa,kuntit,katsoa: tv2 klo 2100

AssJoenKevät

Joituiskohan vaippoja käyttämään, kun kakka tuleekin yllättäen?

Joku avannejuttu ehkä. Luulisi aunuksen sen verran hajonneen, ettei suolen normaali toiminta ole ainakaan aluksi mahdollista. Tai tuskatonta - mikä puolestaan ainoastaan HYVÄ juttu.

Ehkä palstamme lääketieteilijät voisivat avata ja syventää aihetta.

Joku avannejuttu ehkä. Luulisi aunuksen sen verran hajonneen, ettei suolen normaali toiminta ole ainakaan aluksi mahdollista. Tai tuskatonta - mikä puolestaan ainoastaan HYVÄ juttu.

Ehkä palstamme lääketieteilijät voisivat avata ja syventää aihetta.
Jospa tohtorit voi suolen parsia suoraan kokoon ilman avannetta, silloin kun siinä ei mitään sairautta taustalla sotkemassa? Härän sarvihan varmaankin lasketaan avomieliseksi kokeiluksi.

minua Helistö, viehättää sinun tapasi ilmaista asioita.
Mähän olen ihan ke-va ilmaisuni suhteen. Siihen vielä lisää kaikki ne miljoona kirjoitusvirheitä, jota en aina edes itse huomaa. Osa on puhtaasti puhelimen autocorrectin syytä, loput mun aivojen.

E: Kiitos :heart:

Back
Ylös Bottom