Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Unohtui eilen lähettää terveisiä taskuliinamiehelle.

@vokot

DSC-0458.jpg

Osingot käteisenä

Saako ortospedeä vaivata kysymyksellä?

Ei se mitään, kysyn silti. Polvi lonksuu ja naksuu sivuttaisliikkeessä. Ei tee kipeää mutta tuntuu omituiselta. Kestää varata eikä lähde alta mutta tuntuu siltä, että lähtee jos tekee äkkiseltään sivuttaisliikeen ja vauhdilla varaisi täyden painon.
Onko normaalia pienen tällin jälkeen vai pitääkö olla huolissaan ja varata aika ortospedelle?

mie penkkasin tänään erittäin raakana 110 kg... on se heikkoa

Onko normaalia pienen tällin jälkeen vai pitääkö olla huolissaan ja varata aika ortospedelle?

Riippuu. Mikä on pieni tälli, millanen se oli ennen tälliä ja sitä rataa.

Ei se nyt tietenkään toivottavaa ole, jos polvi muuttuu vamman jälkeen. Mutta taas jos murtumia ei lasketa, niin keskimäärin lähes kaikkien vammojen (jotka aiheuttaa noita oireita) on ainakin alkuun hyvin konservatiivinen.

Paitsi tietysti privaatissa, missä pitää leikata heti. Koska privapellen lainat pitää maksaa ja leikkaamisesta saa mukavasti fyrkkaa.

Ei vittu... joku vetää 20.10 iskuporalla betoniseinään kerrostalossa...
Minä hioin kerran timantilla 20.30 seiniä ja heti tuli joku vinkuun. Tarjosin korvatulppia johon vastasi uhkaamalla viedä saunantaakse. Olin toki aloittanut rupeaman noin kello 14 hiltin kolistelulla, joten ymmärrän turhautumisen.

Paperilla lukee, että klo 21.00 pitää toiminta lopettaa. Silloin se loppuu sillon, kun urakalla tehdään, niin tarvi joka ilta vähän puuhastella. Mielummin päivässä valmiiksi.

Riippuu. Mikä on pieni tälli, millanen se oli ennen tälliä ja sitä rataa.

Ei se nyt tietenkään toivottavaa ole, jos polvi muuttuu vamman jälkeen. Mutta taas jos murtumia ei lasketa, niin keskimäärin lähes kaikkien vammojen (jotka aiheuttaa noita oireita) on ainakin alkuun hyvin konservatiivinen.

Paitsi tietysti privaatissa, missä pitää leikata heti. Koska privapellen lainat pitää maksaa ja leikkaamisesta saa mukavasti fyrkkaa.

Kiitos.
Polvi on ollut ihan priima ennen tälliä.
Natiivikuvassa ei näkynyt murtumaa.

Mutta jatkan tilanteen seuraamista, lepuutan jalkaa ja hakeudun sitten vasta leikattavaksi jos ei se tässä parane. Täytyyhän sitä pyörän päällä ja jumpassa käydä kokeilemassa. Minä kun olen niin hätäinen, että toipumisen pitäisi tapahtua yhdessä yössä.

Tuli päivitettyä miun treeniblogiakin. Ajan kuluksi.

Kriittinen kysymys lienee että mitä polvelle tapahtui.. Vääntyikö se? Turposko? Kävikö lumpio tiloiltaan?
Ei vääntynyt eikä käynyt. Tälli tuli patellan alapuolelle. Lensin fillarin selästä vauhdista suoraan asfalttin. Tai ehkä saaduin polveni päälle.
Pientä turvotusta on koko ajan. Mutta kun jalkaa lepuuttaa ja pitää kylmää niin on ok. Ei särje kun oikeastaan aamuisin.

Back
Ylös Bottom