Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hermostuin itsepalvelukassalle, myyjäkin tämän huomasi ja totesi että älä hermostu.:cautious::ROFLMAO:

Lappaat ostoksia siihen pakkaustasolle, eikä se tunnista aina niitä tuotteita vaan valittaa että laita tuote pakkaustasolle. Kulli vehje.
Se on kyllä perseestä tuo prisman ittepalvelukassa, kerran kävin ja se oli kaks kertaa, eka ja vika kerta. K-ryhmällä toimii, ei vittuile.

Ei kyllä itsekään jaksa itsepalvelukassaan mennä nuhraan. Vaiva ja mitään palkkaa saa siitä.

Helpompi mennä jonon jatkoksi palveltavaksi ja työllistää joku imminen.

Vaikkakin uskon, että kassahenkilökuntaa ei 10 v kuluttia ole. Onhan se nyt maailman turhin homma, jos voitais joka tuotteeseen lätkästä tägi ja vehkeet lukee sen vaikka siitä risman kassin läpi. Inventaariotkin jää pois, kun tiedetään suoraan hyllysaldo.

Itsepalvelukassan taika on juuri siinä, että siitä voi vain pyyhältää läpi, kun muut seisovat jonossa. Joten minua ilahduttaa, mitä useampi ei käytä itsepalvelukassaa.

E. Pari kertaa on käynyt niin, että olen ollut kaupassa jonkun kanssa, jonka on ollut pakko joku asia mennä toimittamaan kassalle. Itse olen tapani mukaan pyyhkäissyt itsepalvelukassan läpi kuin vieno pieru, ja sitten virnistellen odottanut kassojen jälkeen 10 min toisen seistessä jonossa ja mulkoillessa minua alta kulmien.

IMG_20190302_190832.webp
Pitäs keksiä jotai fiksumpaa tekemistä.

Aissaat

Huomenna olis ohjelmassa metallitöitä, mutta lähinnä poraushommia
Jouduin tuossa yhteen projektiin porailemaan metallitolppiin 10mm reikiä ja luulin että mulla oli ns. laadukkaita teriä jotka esiporaus reiästä ja hitaista kierroksista huolimatta tylsyi samantien. Lähin kauppa sattui olemaan puuilo ja otin sieltä kourallisen ko. teriä ajatuksella että terä per reikä mutta paskan vitut, eka terä veti mallikkaasti kaikki loputkin reiät niinkuin piti.
Mitä tästä opimme?
Nyt mun pitäs tehdä niille seevaus mutta terän pitäs olla tyyliin 20mm, olis paineilmapora mutta suurin terä siihen 16mm ja kartiokiinnitys niin pitäs ehtii sopiva jostain.
On muuten se paineilmapora epeli, siinä on sellainen puolenmetrin vipuvarsi jonka toinen pää kiinnitetään ketjulla johonkin ja kaksi saa olla poraamassa, toinen painaa niin kovaa kuin jaksaa varresta ja toinen porailee, reikää syntyy ja paksuunkin rautaan poratessa tulee ihan kunnon lastua kun kierrokset on hitaat.

Nykyään tulee käytettyä usein askelporaa vai mikävittuseon, ainakin ohuemmilla materiaaleilla toimii hyvin. Eikä tarvi kun yhden terän niin saa monen kokosia reikiä.
Ja sillä pystyy senkkaamaankin. Tuli joskus hankittua semmonen kolmen terän sarja jostain, ihmeen pitkään kestäny.

e: Poraatko muuten nartsa yleensä kuivana vai käytätkö nesteitä?

Nykyään tulee käytettyä usein askelporaa vai mikävittuseon, ainakin ohuemmilla materiaaleilla toimii hyvin. Eikä tarvi kun yhden terän niin saa monen kokosia reikiä.
Ja sillä pystyy senkkaamaankin. Tuli joskus hankittua semmonen kolmen terän sarja jostain, ihmeen pitkään kestäny.

e: Poraatko muuten nartsa yleensä kuivana vai käytätkö nesteitä?
Toi ei ollut kuin 4mm kamaa niin katoin niitä ja mietin että toimisko, taitaa olla enempi tarkoitettu pelteihin ne terät?
Ainakin putkarit käyttänyt iät ajat tiskipöytiin hanojen läpivienteihin.
E: kuivana yleensä tykännyt vedellä mutta nyt otin leikkausprayta siihen ja mietin oisko se voinut olla taikasana.

Poroomisesta kun puhutaan, niin oli kyllä komia vehje työmaalla. Olikohan joku sairaalan yleismies joka asenteli toimiston oveen uutta lukkoa. Karkeasti arvioiden 15-20mm paksu ja pituutta noin metri. Vähän meinas alkaa jöpöttään, kun himoiten sitä katseltiin spedejen kesken.

E: kuulema oven läpi poraaminen on yllättävän kova homma. (sivusuunnassa)

Toi ei ollut kuin 4mm kamaa niin katoin niitä ja mietin että toimisko, taitaa olla enempi tarkoitettu pelteihin ne terät?
Ainakin putkarit käyttänyt iät ajat tiskipöytiin hanojen läpivienteihin.
E: kuivana yleensä tykännyt vedellä mutta nyt otin leikkausprayta siihen ja mietin oisko se voinut olla taikasana.
Ainakin 3-4mm levyyn menee ku...no, jätetään sanomatta jos vaikka sylverö sattuu tätä lukemaan.

Back
Ylös Bottom