Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Arvostaisitteko, jos rakas vaimo antaisi teille ikään kuin lahjaksi keittiön valaistuksen cable managementin sekä selvitystyön, miksei Ikean langaton himmennin suostu toimimaan?

E. Kuitenkin siis rakas vaimo teki likaisen työn eli ruuvasi lamput paikoilleen, ja vähän tyrkki sitten johtoja piiloon siltä osin kun suostuvat itsestään kaapin takana pysymään ilman kiinnitystä.

E2. langaton himmennin maksoi noin 8,90€, joten voisiko se selittää, miksei se toimi. Lisäksi, lisääkö arvostusta jos himmentimen mekanismi jo alustavasti sai mieheltä reaktion "wtf".

Vappaapäivä!

Mun makuun vähän liian mega bossomit. Arvostan, mutta en tykkää tällä kertaa.

Tiiättekö kuntit muuten, että jäsen @Heatseeker on vähän Bulkkisen jorman näkönen.

Edit. En tykkää valittamisesta, jos asialle ei tee jotain. Käykö nämä:
NxyHSaF.gif
Tämän voi ottaa vain ja ainoastaan kohteliaisuutena.

Delkaado voisi kysyä, lähtisikö Juha-Pekka Ristmeri kuvaamaan uutta sarjaa, nimeltään "Sadan vuoden rakennustyömaa".

Ja jos kyllä, niin laitetaan omakotitalotyömaa pystyyn ja kansa saa seurata. Minä katsoisin.

Delkaado voisi kysyä, lähtisikö Juha-Pekka Ristmeri kuvaamaan uutta sarjaa, nimeltään "Sadan vuoden rakennustyömaa".

Ja jos kyllä, niin laitetaan omakotitalotyömaa pystyyn ja kansa saa seurata. Minä katsoisin.
Eijei, ei tämä sadan vuoden työmaa ole. Olen jakanut remontin kolmeen vaiheeseen: ensimmäinen vaihe käsittää ylä- ja alakerran laajan pintaremontin pl. märkätilat. Vaihe 1,5 käsittää ylä- ja alakerran ovet, koska ei kykene niitä nyt tähän hätään miettimään. Mahdollisesti myös parvekkeen lasituksen hommaamme. Vaihe kaksi käsittää märkätilat ja sen aika on sitten joskus muutaman vuoden päästä, kun on rahaa enemmän. Nyt kuitenkin vielä ovat siedettävät, joskin vähän 2000-luvun vaihteelle tyypilliset habitukseltaan. Tällä hetkellä vaihe 1 on lähes valmis. Olohuoneessa on pitkän viikonlopun verran työtä ja muuta viimeistelyä on jonkin verran (listoja ym.), mutta siis olemme erittäin hyvällä mallilla tässä kaiken kaikkiaan.

Viihdyttävää tosi-tv:tä tästä kyllä varmasti olisi saanut, ei sillä.

Noi on nähty jo. Pitäis yhdistellä toimivia konsepteja. Sadan vuoden työmaa ja sinne delgadoa ja miestä vikittelemään läjä sinkkuja. Yksi katsoo mitä syötte ja opettaa tekemään raksavälipalaa. Kaikki alasti tietysti.

Kuntit nyt on tullut eteen 3kw aurinkovermeet katolle asennettuna ja kytkettynä 4900e, josta vähennyksiin sais 1600e. Mitä mieltä? Ei kiinanpaskoja vaan eurooppalaiset inventterit ja paneelit takuilla.
Voisko harrastusmielessä? Katon kulma ja kohdistus tälle levelille erittäin hyvä. Ei mitn esteitä/varjoja. Jotku laskurit näyttää että ~2700kwh tuotto. Se on sitten jotain 300e? Ainoana vaan, että tämä pitäis pystyä hyödyntämään, koska suurin tuotto kesällä jolloin ei ole tarvetta. Myynti valtakunnanverkkoon kait helppoa? Nykyiset sähkömittarit voi ohjelmoida toimimaan molempiin suuntiin. Ei tarvi lisäkikkareita(?).

Olishan tossa sijoitetulle pääomalle edes vähän tuottoa. Edelleenkin ensisijaisesti harrastusmielessä, ei sijoitusmielessä . Talon arvo varmaan nousis hankinta-hinnan verran koska on trendikästä.

Vai unohdanko?

Kuntit nyt on tullut eteen 3kw aurinkovermeet katolle asennettuna ja kytkettynä 4900e, josta vähennyksiin sais 1600e. Mitä mieltä? Ei kiinanpaskoja vaan eurooppalaiset inventterit ja paneelit takuilla.
Voisko harrastusmielessä? Katon kulma ja kohdistus tälle levelille erittäin hyvä. Ei mitn esteitä/varjoja. Jotku laskurit näyttää että ~2700kwh tuotto. Se on sitten jotain 300e? Ainoana vaan, että tämä pitäis pystyä hyödyntämään, koska suurin tuotto kesällä jolloin ei ole tarvetta. Myynti valtakunnanverkkoon kait helppoa? Nykyiset sähkömittarit voi ohjelmoida toimimaan molempiin suuntiin. Ei tarvi lisäkikkareita(?).

Olishan tossa sijoitetulle pääomalle edes vähän tuottoa. Edelleenkin ensisijaisesti harrastusmielessä, ei sijoitusmielessä . Talon arvo varmaan nousis hankinta-hinnan verran koska on trendikästä.

Vai unohdanko?

suhteutetuna palkkaanne niin: mikäettei, Minäkin olen investoinut palkkaan suhteutettuna enemmän polkupyörään #harrastusmielessä

hommaat ladattavan auton ja latailet sitä sitten noilla

Kesäkuumallahan sitä kylmää kaljaa juurikin tarvitsee. Ja vaikka vesiliukumäen.

Ite unohtasin. Ihan mielenkiinnosta, onko tossa 1- vai 3-vaihe invertteri ?

3-vaihe.

Se että kannattaako laittaa, olen jättänyt kysymättä sellaisilta henkilöiltä jotka ei käytä ilpin viilennystoimintoa, ei käy lounasravintolassa syömässä ja ajaa manuaalilla koska automaatti kuluttaa enemmän.
En tarkoita, että te olisitte joku edellämainituista:D

ehdotukseni: ohivilisevän elmän seuraaminen

Tämä on hyvä harrastus. Itse tykkään kesällä mennä minkä tahansa kaupungin keskustan ravintolan terassille syömään ja katsella ohi käveleviä ihmisiä ja miettiä että kaikemmoisia vittu maa päällään kantaa.
Eiks se oo sitä ohivilisevän elmän seuraamista?

Back
Ylös Bottom