Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä en käytännössä osta sipsejä itse, koska iho sanoo poks, jos liikaa syö, mutta vierailla voi popsia. Parhaita on sellaiset maalaisperunalastut, sourcream ja onion tai melkein minkä makuiset vaan varsinkin dipin kanssa. Juustonaksut menee myös oikein hyvin, pringlesit maistuu lähinnä sahanpurulle.

Sipseihin vielä. Valmiiksi maustetut ei juuri maistu, en osta koskaan. Dippiä harvoin, silloin Taffel creamy pepper.

Pringlessejä en osta koskaan. Paitsi lomamatkoilla viralliset reissunaksut ovat Pringles Texas BBQ, en tiedä miksi. Varmaan ekoilla thaimaan reissuilla tuli syötyä ja niitä saa melkein mistä vaan. Japanissa käydessä toki on sitten ne japanilaiset "jännän äärellä" maut.

En koskaan osta sipsejä. En yleensä ota vaikka olisi tarjolla.
En vaan tykkää yhtään. :yäk:

Useammin tulee ostettua ihan nachoja ja siihen salsaa ja/tai juustodippiä. Kun haluaisi hifistellä voisi väsätä samanlaisen nachoplatterin kuin ravinteleissa. Vähän kanaa, papuja, sipulia ja smetanaa vaan ja kunnon läjä lautaselle.

Jahas, tänään syödään kuhaa.
IMAG0848~2.webp

Etkö oo nähny sitä Lenssu -elokuvaa vai mikähän vittu se mahtoi olla..

E. Eiku se olikin kolmiosainen sarja ja nimi oli Lentsu.

Mä oon sitä pienenä kattonu, kun tuli telkkarista ja jo se alkutunnari sai voimaan pahoin sillon. En ees oikeesti muista mitä siinä oli, mutta kun kuulen Lentsusta niin tulee semmonen, että eihän oo pakko kattoa.

Youtubesta löytyy Rumble. Katso se seuraavaksi.

Mä en varmaan pysty sitä kattomaan. Tuo Sensuelakin oli vähän tuskallista katsoa.

Ja jos sipseistä vielä niin Taffelin Ranch-sipsit on parhaita.

Kamalin maistamani perunalastu on vinegar&salt.

Näihin kammotuksiin tutustuin nuorena viattomana neitokaisena 1990-luvulla ollessani au pairina Englannissa. Niitä myytiin isoissa pusseissa, joissa oli monta pikkupakkausta, joita oli helppo pakata lasten eväsrasiaan maaapähkinävoipaahtoleipien kera lounaaksi. Perheen tytär oli pullukka ja poika ylivilkas laiheliini. Kotona syötiin usein itse rasvakeittimessä tehtyjä perunoita ja tomaattipapuja paahtoleivällä.:X3:

Etikkasipsit ovat sittemmin rantautuneet kotomaahan. Kuka niitä syö?

Tänään on suuri siivous- ja pyykkäyspäivä. Tai ainakin pieni. TOS-käsi ei toimi. Vaikea kuoria omenaa, kun ei kykene puristamaan veitseä tarpeeksi lujaa, jotta se pysyisi kunnolla kädessä :mad:

Minusta Vinegar-sipsit ovat erinomaisia! Niiden kanssa ei kyllä mikään dippi oikein sovi, vaan niiden maku on parhaimmillaan yksin.

Muistan kerran kassalla, kun lätkäisin Vinegar-sipsini hihnalle. Edessä oli joku mies, joka selvästi oli nauttinut väkijuomia. Mies tuijotteli hyvin kummeksuvasti sipsejäni ja sitten hämmentyneenä katsoi minuun ja ihmettelevällä äänellä kysyi: "Viinietikka?"

E. Myös mun mies ja lapsi tykkäävät etikkasipseistä. Kerran taidettiin syödä niitä myös Maddoxin ja rasviksen kanssa.

Back
Ylös Bottom