Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Techicolorin joku, valot palaa kyllä. Mut yks kaveri veikkasi, että kun mulla oli vanha modeemi päällä ekalla kerralla, että se sekoittaisi jotain. Pitää täs paremmalla ajalla koittaa taas värkätä tota. Viimeiseksi sitten se vaihtoehto, että irrotan koneen johdoista ja kannan sen keittiöön yhdyntään. :D
pitää ensin liittää piuhalla että kone voi hakea netistä ajurit langatonta varten?

Nörtit tulee keulii kun normi ihmiset yrittää auttaa
:ROFLMAO: Minä ja nörtti ei mahduta samaan lauseeseen.

<-- Katso mitä tuossa lukee.

e: Ja myös kannattaa tarkistaa, että verkkojohto sekä virtajohto ovat seinässä.
Itse ihmettelin miksi muuton jälkeen netti ei toimi vaikka virtapuiha on seinässä. Ainii! Ehkä tarvitsee johdon myös siihen puhelinpistokkeeseen.

Techicolorin joku, valot palaa kyllä. Mut yks kaveri veikkasi, että kun mulla oli vanha modeemi päällä ekalla kerralla, että se sekoittaisi jotain. Pitää täs paremmalla ajalla koittaa taas värkätä tota. Viimeiseksi sitten se vaihtoehto, että irrotan koneen johdoista ja kannan sen keittiöön yhdyntään. :D

Ja tätä typerää tekniikasta vähän pihalla olevien neuvontaa, mutta jos sulla on jo vanha modeemi seinässä, niin onko sulla siis asunnossa useampi verkkopistoke, jotka toimii yhtä aikaa? Mulla esim.nykyisessä on neljä, mutta vain yhteen tulee syöttö kerrallaan. Pitää käydä säätämässä sähkökaapissa, jos haluaa vaihtaa. Ei siis edes voi kytkeä kahta yhtä aikaa.

Ja tätä typerää tekniikasta vähän pihalla olevien neuvontaa, mutta jos sulla on jo vanha modeemi seinässä, niin onko sulla siis asunnossa useampi verkkopistoke, jotka toimii yhtä aikaa? Mulla esim.nykyisessä on neljä, mutta vain yhteen tulee syöttö kerrallaan. Pitää käydä säätämässä sähkökaapissa, jos haluaa vaihtaa. Ei siis edes voi kytkeä kahta yhtä aikaa.

Pistää semmosen boksin sinne sähkökaappiin jakamaan, vaikka joka pistokkeeseen yhtäaikaa. Tai näin itse tein jossain välissä.

e: myöhemmin siirsin wlan-modeemin/reitittimen/laatikon pois sähkökaapista (langallisen verkon saamiseksi useampaan laitteeseen) olohuoneen pistokkeeseen ja kun kaikkiin huoneisiin tulee 2 piuhaa, niin tungin sitten olohuoneesta verkkopiuhan menemään takaisin sähkökaappiin, mistä se jatkaa tietään makuhuoneeseen.

Onko kellään kokemusta seuraavasta:

Määräaikainen Telia TV soppari kaapelitalouteen, jossa taloyhtiössä on taloyhtiölaajaistasopimus. > Muutto uuteen osoitteeseen, joka on antennitalous. Telian sivujen mukaan ei ole saatavilla samaa yhteyttä samalla nopeudella, mutta sama yhteys on kuitenkin saatavilla pienemmällä nopeudella. Onko tämä riittävä oikeus purkaa määräaikainen sopimus? Telian asiakaspalvelija ei osannut vastata asiaan vaan kävi kysymässä esimieheltään ja esimies totesi, että ei voi purkaa sopimusta kun yhteys on kuitenkin sinne saatavilla.

Totesin puhelimeen, että nykyiseen osoitteeseen Telia toimittaa 100 megan yhteyden ja uuden osoitteen TEOREETTINEN nopeus on 24 megaa, eli käytännössä jää alle 20 megaan niin minkä helvetin takia sopimusta ei voisi purkaa, kun samaa palvelua (sisältäen nopeuden ennallaan ei Telia voi taata). Asiakaspalvelija totesi, että jos nopeus jää alle teoreettisen nopeuden niin ole yhteydessä ja mietitään jatkosuunnitelmia.

Vituttaa.

Määräaikainen Telia TV soppari kaapelitalouteen, jossa taloyhtiössä on taloyhtiölaajaistasopimus. > Muutto uuteen osoitteeseen, joka on antennitalous. Telian sivujen mukaan ei ole saatavilla samaa yhteyttä samalla nopeudella, mutta sama yhteys on kuitenkin saatavilla pienemmällä nopeudella. Onko tämä riittävä oikeus purkaa määräaikainen sopimus? Telian asiakaspalvelija ei osannut vastata asiaan vaan kävi kysymässä esimieheltään ja esimies totesi, että ei voi purkaa sopimusta kun yhteys on kuitenkin sinne saatavilla.

Totesin puhelimeen, että nykyiseen osoitteeseen Telia toimittaa 100 megan yhteyden ja uuden osoitteen TEOREETTINEN nopeus on 24 megaa, eli käytännössä jää alle 20 megaan niin minkä helvetin takia sopimusta ei voisi purkaa, kun samaa palvelua (sisältäen nopeuden ennallaan ei Telia voi taata). Asiakaspalvelija totesi, että jos nopeus jää alle teoreettisen nopeuden niin ole yhteydessä ja mietitään jatkosuunnitelmia.

Vituttaa.

Soita kulujuttaja-asiaihmiselle.

Mä mulla on Elisa Viihde ja se on nykyään toistaiseksi voimassaolevalla sopimukselle. Tarjosivat määräaikaista ja jotain kaupanpäällisiä ja mainitsivat, että sopimus voidaan kyllä purkaa jos tulee muutto ei onnistu sinne Viihde.

Minusta tuo on niin suuri ero vanhan ja uuden kaistan välillä, että ei voida pitää samana palveluna. Mutta minähän olen vain minä.

Tituleeraan itsenäni jo Siperiankarhunpenikaksi
Minua ei pakkanen selätä. Ainoastaan pakkanen vituttaa.

Lunta en tuo, kaiken lumen ja pakkasen sais saatana polttaa ja hävittää.

Oispa ainainen kesä.

Liitteet

• 7113733A-2620-4DAF-B5C3-A3AF6CAA844D.webp
    7113733A-2620-4DAF-B5C3-A3AF6CAA844D.webp
    207,2 KB · Katsottu: 218

Vituttaa.
Onhan tuo nyt ihan selkeä kun ei voi tarjota samaa uudessa paikassa niin ei sinun tarvitse maksaa.
Ilmoitat asian ja jos mukisee niin jätät maksamatta ja reklamoit perinnän, siinähän koittaa saada mutta helpoimmalla pääsee kun kysyy kuluttaja-asiamiehen kannan ennen tuota.

Puolentoista viikon pakollinen paussi salilta teki näköjään hyvää, kivasti kulki jumppa vaikkei suuria rautoja liikutellakkaan. Ja aamusta tein hyvää j.lihasoppaa, varmaan johtui siitä.

Se on taloyhtiön surkeudesta kiinni, jos nopeus ei piisaa. Kuitu alakertaan, niin jo on vauhtia.

Telia tarjoaa sen mihin pystyy.

meikämustalaisella on

4mb laajakaista huushållissa & 512kb taskupuhelimessa

ei ole suuret kuukausikustannukset ja täysin riittävät nopeudet

Kahteen viikkoon treenaamatta, syynsä siihenkin. Maanantaina taas arjen pariin, mutta ei alkuviikosta kerkeä salille muilta kiireiltä. Torstaina sitten. :ROFLMAO:

Mutta joskus käy vaan niin että ei vaan punttisalilla käynti aina kiinnosta. Aerobista voisin harrastaa vähän useammin yleiskunto mallia heikko.

Monipuolista ja vaihtelevaa, eikä pakkopullaa. Nyt korjaan tämän virheen.... ja syön jäätelöä. :rock:

Back
Ylös Bottom