Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Älkäämme unohtako herroja/rouvia jotka keksi kaivella sivettikissan kakasta kahvipapuja, kaiken lisäksi hölmöt länkkärit maksaa tästä kirjaimellisesti paskasta kovimman hinnan kuin mistään muusta kahvista :)
Minä olen miettinyt, kuinka moni on aikojen saatossa heittänyt henkensä, kun on yritys ja erehdys periaatteella testattu syömäkelpoiset marjat ja sienet?

Minä olen miettinyt, kuinka moni on aikojen saatossa heittänyt henkensä, kun on yritys ja erehdys periaatteella testattu syömäkelpoiset marjat ja sienet?
Naiset on muuten tästä syystä parempia sisustamaan kuin miehet koska huonommalla värien erottelukyvyllä olevat eukot tappoi itsensä ja perheensä kun taas hienovaraisemman silmän omanneet eukot tyydytti myös miehensä vitamiinien tarpeen koska se oli sitä sen ajan "akkojen hommaa".
Nyt puhutaan siis sitten jotan 6-10 000bca

Seurasin vain jälkiä.
IMAG0810.webp

Ihmisenmaito ei valkaise kahvia, joten se on sinänsä ihan turhaa kahvissa. Siitä tulee vain vähän makeutta.

Vasikat kasvaa imeväisaikana valtavaa kyytiä, joten niiden maidossa on paljon proteiinia. Ihmislapset tarvitsevat energiaa lähinnä aivoille, joten äidinmaidossa on vähän proteiinia ja paljon laktoosia eli sokeria. Rasvan määrä vähän vaihtelee tarpeen mukaan.

Jumankukkelis!

Lähikaupasta löytyi sopiva takki. Väri nyt epämääräisen tumma, mutta kaikkea ei voi saada.

Äidinmaidossa on vähän proteiinia ja paljon laktoosia eli sokeria. Rasvan määrä vähän vaihtelee tarpeen mukaan.
Totta 70% laktoosia. Otin tästä selvää kun meillä tuota aikanaa pakastettiin ja kun oli menossa vanhaksi niin lasteni äiti teki lopuista mulle mannapuuroa. Oli makeaa ja laktoosi-intolerantikkona istuskelin sitten huolella pytyllä.

Aiemmin varpajaisissa kaveri ihmetteli värjättyjä jääkuutioita jotka teki viskistä oudon väristä...
En tohtinut kertoa. Maito oli siis jääpalarasiassa helpomman annostelun vuoksi.

Jes joululahjaostokset suunnilleen hoidettu. Hirveä tuskanhiki tuli, mutta ei siihen montaa tuntia mennyt onneksi.

Shoppailureissun villein anti oli, kun tuli vastaan yks jannu, joka käy samalla salilla ku mä. Häkellyin, ku näytti tutulta, mutten meinannu millään ymmärtää mistä on tuttu, kun oli ihan väärässä ympäristössä. Ajatuksenjuoksu suunnilleen tasoa ”pitäiskö mun tuntee toi? en mä tunne ketään jolla on tommonen fysiikka, ei voi olla tuttu” ja sitte jonku ajan päästä välähti. Ja mä sentään yleensä muistan aina kaikki naamat ja nimet. En ollu ihan parhaimmillani tänään.

Huomenna maanantai. :yäk:

Jes joululahjaostokset suunnilleen hoidettu. Hirveä tuskanhiki tuli, mutta ei siihen montaa tuntia mennyt onneksi.

Shoppailureissun villein anti oli, kun tuli vastaan yks jannu, joka käy samalla salilla ku mä. Häkellyin, ku näytti tutulta, mutten meinannu millään ymmärtää mistä on tuttu, kun oli ihan väärässä ympäristössä. Ajatuksenjuoksu suunnilleen tasoa ”pitäiskö mun tuntee toi? en mä tunne ketään jolla on tommonen fysiikka, ei voi olla tuttu” ja sitte jonku ajan päästä välähti. Ja mä sentään yleensä muistan aina kaikki naamat ja nimet. En ollu ihan parhaimmillani tänään.

Huomenna maanantai. :yäk:

Kun aloitin työuran ja työkavereita tuli vastaan siviilissä niin piti aina miettiä 'mistä toi on tuttu?.' Ja vanha vitsi meneekin: 'kun ei meinaa ketään tunnistaa vaatteet päällä'
Auts-töks-töks!

Toim huom: teen töitä ympäri taloa niin siksi työkavereita on niin paljon ja en heti kaikkia tunnistanut eri kontekstissa

Maanantai ja #5 aamua lomaan!

Töissä soitin vasta päivystävää lääkäriä (meillä ne saa usein päivystää tosi rauhassa, katella leffoja kämpillä jne.) tsekkaamaan yhtä tilannetta niin se kysyi, että pitääkö laittaa vaatteet päälle. Vastasin, että oishan tuo kiva jos et ihan boksereissa tule.

Työvaatteita meinas.

Back
Ylös Bottom