Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kellään kokemusta paljon maksaa tapetointi jos sen toteuttaa rakennusfirmalla?

Kissa repinyt muutamia kohtia vuokra-asunnosta, vuokranantaja ilmeisesti haluaa että tapetoinnin hoitaa firma...
Kolomessataa sis. alv. Tai no, jos mun pitäis tulla ja ei muuta ois niin voisin heittää että päivän työt tuollaisesta leppoisesta puuhastelusta, koska vanhat pitää irroitella varovasti ja uutta pukata tilalle. Riippuen toki määrästä, jos nyt esim yksi vuota pitää vaihtaa, niin ei se nyt 8 h vie.

Mutta jo on mystinen, miksi virman pitää hoitaa jos itseltäkin onnistuu.

Kolomessataa sis. alv. Tai no, jos mun pitäis tulla ja ei muuta ois niin voisin heittää että päivän työt tuollaisesta leppoisesta puuhastelusta, koska vanhat pitää irroitella varovasti ja uutta pukata tilalle. Riippuen toki määrästä, jos nyt esim yksi vuota pitää vaihtaa, niin ei se nyt 8 h vie.

Mutta jo on mystinen, miksi virman pitää hoitaa jos itseltäkin onnistuu.

Ehdotin että itse olisin tapetit hankkinu, nyt olevat tapetit eivät ole mitään vallilan tapettia vaan jotain vanhaa paperitapettia ja ilmoitti myös että ei voi yhtä seinää pelkästään hoitaa vaan pitää muutkin seinät. Kissa ei jokaista seinää ole repinyt olohuoneessa on vain yhdestä seinästä vähän revitty kolme muuta ihan ehjänä, kuuluko niiden ehjien tapetointi vuokralaisen piikkiin?

Ehdotin että itse olisin tapetit hankkinu, nyt olevat tapetit eivät ole mitään vallilan tapettia vaan jotain vanhaa paperitapettia ja ilmoitti myös että ei voi yhtä seinää pelkästään hoitaa vaan pitää muutkin seinät. Kissa ei jokaista seinää ole repinyt olohuoneessa on vain yhdestä seinästä vähän revitty kolme muuta ihan ehjänä, kuuluko niiden ehjien tapetointi vuokralaisen piikkiin?

http://yle.fi/uutiset/3-6254683
Lemmikit sallittu
Lemmikkien aiheuttamat vauriot ovat usein veteen piiirretty viiva. Jos vuokranantaja sallii lemmikkien pitämisen huoneistossa, hän sallii samalla tiettyyn pisteeseen asti lemmikkien aiheuttamat tuhot. Kaikki ei kuitenkaan mene läpi.

- On esimerkiksi yksi oikeuden päätös kissan repimistä tapeteista. Jos lemmikki aiheuttaa silmiinpistävää vahinkoa, ei vain pientä kulumaa, vaan tapetit ovat riekaleina, niin silloin vastuu on vuokralaisen, vaikka lemmikit ovatkin sallittu, Koro-Kanerva toteaa.
Vuokralaiset ry:n toiminnanjohtaja Anne Viita tarkentaa, ettei vuokralaisen kontolle kuitenkaan välttämättä tule kaikki korjauksesta syntyvät kustannukset.

- Jos kissa on repinyt viisi vuotta vanhaa tapettia yhdestä kohdin seinää, niin että tapetit joudutaan kuitenkin vaihtamaan koko seinään, niin mietitään mikä on oikea prosentti, minkä vuokralainen maksaa vahingonkorvausta. Mikä jää vuokranantajan hyödyksi ja mikä on vuokalaisen aiheuttama haitta.

Siitä sit funtsiin, että mitä tehdä. Itse soittaisin tai kysyisin esim tuolta Vuokralaiset Ry:stä miten menetellä. Onhan se toki vuokranantajankin kohdalla persiistä, jos yks ja juuri se väärä seinä vedetään eri kuosiin kun muut. Muuten voisi toki käyttää tehosteseinänä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä laittaisin ne ite ja sanoisin että virman työhenkilö kävi laittamassa.

Jos se kysyy että mikä firma, niin haistattaisin pitkän vitun ja repisin ne tapetit pois.

Koska mulle ei vittuilla. Ole!

ei kai vaan yksikään ketjun jäsen vahinkooskaa ole sekaantunut enään vallilan tuotteisiin !!!!!!?

#bärner

Mä laittaisin ne ite ja sanoisin että virman työhenkilö kävi laittamassa.

Jos se kysyy että mikä firma, niin haistattaisin pitkän vitun ja repisin ne tapetit pois.

Koska mulle ei vittuilla. Ole!
Ai vittu ku samoilla linjoilla, kysyisi firmaa niin antaisin jonkun "paikallisen" kebab paikan tiedot. Jos rutiruti niin repisin kaikki alas.

Aamulla hyvillä mielin tenttiin kertausta ja siitä lähtien on päivä mennyt kuin syöksykiitoa aivan vituilleen. Ensin opparipalaveri vituiksi, sitten tenttiaikataulu vituiksi ja lopulta seisoskelen Tampereen assalla turhan panttina melkein 1,5h. Asia mikä ärsyttää ehkä eniten, on kun ei sovitut aikataulut pidä ja joista itse riippuvainen. Saatana.

Siistii kuntit, vielä olisi yksi haastattelu ensi viikolla. Aletaan olemaan jännän äärellä, perhana jos kosahtaa. Meitä on enää kaksi jäljellä....

http://www.iltalehti.fi/viihde/201704202200105961_vi.shtml

"Kaikki alkoi mahtavasta fiiliksestä, Vesa taustoittaa Iltalehdelle tapahtumien kulkua"

"Niinpä Vesa päätti palkita itseään pullollisella Jägermeister-viinaa"

"Kun Vesa saapui kotiinsa, hän kaatui kulkuesteen päälle, joka oli asennettu hänen kotiinsa lasten vuoksi"

"Vesan mukaan kuolema oli todella lähellä"

hehe, ainakin kolmas kerta kun huomattava humalatila selitetään: tyhjään vatsaan

Tuurin kovin kauppamies on kuitenki

tuuri_s3_tarjoushaukka_jorma_06-400x267.jpg

Back
Ylös Bottom