Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Ihan pikasilmäyksellä katsoin että jos minun syntymäpäivänäni olisi ostanut sadalla dollarilla Coca Colan osakkeita niin niiden arvo nyt 35 vuotta myöhemmin olisi about 62-kertainen eli sellainen reippaat 12% arvonnousua per vuosi. Tähän päälle voisi sitten laskea osingot ja fiksu olisi tietysti uudelleensijoittanut nekin. Toisin sanoen, jos vanhempani olisivat laittaneet sen sadan taalan verran Kokiksen osakkeisiin joka kuukausi elämäni ensimmäiset viisi vuotta niin minä voisin nyt elellä pelkillä osingoilla, vaikka kaikki matkanvarrella tulleet osingot olisi tuhlattu ravintoloissa. Kyllä minulle noinkin pienet sijoitussummat olisivat kelvanneet oikein hyvin...
Huh huh, jätkä keksi satavarman rikastumiskeinon ihan tosta noin vaan.

Ihan pikasilmäyksellä katsoin että jos minun syntymäpäivänäni olisi ostanut sadalla dollarilla Coca Colan osakkeita niin niiden arvo nyt 35 vuotta myöhemmin olisi about 62-kertainen eli sellainen reippaat 12% arvonnousua per vuosi. Tähän päälle voisi sitten laskea osingot ja fiksu olisi tietysti uudelleensijoittanut nekin. Toisin sanoen, jos vanhempani olisivat laittaneet sen sadan taalan verran Kokiksen osakkeisiin joka kuukausi elämäni ensimmäiset viisi vuotta niin minä voisin nyt elellä pelkillä osingoilla, vaikka kaikki matkanvarrella tulleet osingot olisi tuhlattu ravintoloissa. Kyllä minulle noinkin pienet sijoitussummat olisivat kelvanneet oikein hyvin...
JOS mä arvaan seuraavan loton numerot niin..... Aina jos...

Ei kai kukaan oikeesti kuvittele rikastuvansa satasen kuukausisijoituksella :D Taitaa pari kertaa sukupolvi vaihtua..

.

Kakskymppisenä kun aloittaa, satanen sivuun joka kuukausi, vaikka osakkeisiin. ja aina tuotto sijoitetaan uudelleen.

Kuuskymppisenä melkoinen kassa, korkoa korolle alkaa hakata oikein kunnolla.

On kyllä aika odotettavaa että pörssikurssit kasvavat tästäkin päivästä tasaisesti sinne 30v päähän. Ei järjestelmällinen rahastosäästäminen ole mitään jossittelua, vaan järkevää toimintaa.

Edelleen JOS porukat ois sijoittanu. Jos minä olisin sijoittanu nokiaan ja myyny oikeaan aikaan. En tässä nyt kritisoinu rahastosäästämistä.

Mitä mieltä Mike siitä että pitäisi tuota kevyemmän mallin tarravyötä kokoajan treenissä ? Käsittääkseni mm.Wilenius idea ei ole hakea tukea vyöstä,vaan tuolla kontrolloida keskivartaloa. Eli kun
tuntee paineen vyötä kohde niin muista ottaa vyötärön haltuun. Vyö siis semi kiree.

Hankittu PS4 Pro ME Andromeda 4K:ta varten?

Huh huh, jätkä keksi satavarman rikastumiskeinon ihan tosta noin vaan.

Edelleen JOS porukat ois sijoittanu. Jos minä olisin sijoittanu nokiaan ja myyny oikeaan aikaan. En tässä nyt kritisoinu rahastosäästämistä.

Sori vielä off topic mutta: esimerkin idea oli mainita yksi firma mutta en itse ikinä laittaisi kaikkia rahojani yhteen firmaan, oli kuinka laadukas firma tahansa. Se vastaisi lottoamista. Pointti oli lähinnä se että Kokis ei ollut mikään tuntematon pikkuputiikki 35 vuotta sitten, en vertaisi lottoamiseen sitä että valitsee vaikkapa kymmenen isoa kansainvälistä brändiä ja toivoo että niiden osakkeiden arvo ja/tai osingot nousevat seuraavat kymmenen vuotta tai pidempään. Aina joku firma kaatuu tai jämähtää mutta kuten tuosta esimerkistäni selviää, pitkässä juoksussa yksi onnistuja kuittaa aika monta epäonnistujaa. Jos olisi voinut sijoittaa vaikkapa kymmeneen firmaan kymppitonnin jokaiseen niin 9/10 olisi saanut mennä konkurssiin ja silti tänä päivänä olisi puoli miljoonaa taalaa voitolla. Sijoittamalla satasen kuussa ja jakamalla sen muutamaan eri rahastoon olisi ehkä saanut vähän heikompaa tuottoa mutta aika mukava potti olisi silti odottamassa tylsää rahastosijoittajaa...

Mikäänhän ei sinua nyt estä sijoittamasta uusikasvuyritykseen ja elämään rikasta eläkeikää ;)

Kyllä minä olen sijoittanut jo jonkin aikaa ja pyrin siihen että viisikymppisenä ei enää tarvi käydä töissä jos ei halua. Vähintään haluan että voin rahallisesti avustaa omia lapsiani jotta he voisivat saada helpomman startin elämäänsä kun muuttavat kotoa pois. Lähinnä harmittaa etten tajunnut tätä 10 vuotta aikaisemmin, voisin olla nelikymppisenä "eläkkeellä"...

Ettei menisi ihan aiheen vierestä niin mites se olkapää, missä se ärtyi ja joko alkaa olemaan kunnossa?
Supra vasemmalla on vähän kireenä ollut ja melko varmaan ihan johtunut siitä, että tuo rinta kun meni, niin sitten siellä muut lihakset vähän enemmän tehnyt duunia. Ihmeellisesti meni paljon paremmaksi siinä viime treenissä ja sen jälkeen.

Toi mun lottovertaus oli kyllä paska ja joo on mullakin hajautettu moniin firmoihin. Mut pointti mul oli tos, että ärsyttää ihmiset ketkä selittää aina"jos oisin ja pitäisi tehdä. Tosin meikäläisen kikkailuilla ei ny eläkkeelle jäädä 50v.

Back
Ylös Bottom