Mun kokemuksen mukaan nämä "kyykky kerran viikossa/veto kerran kahdessa viikossa"-miehet harvemmin ovat kokeilleet isommalla frekvenssillä treenaamista ja nuo jumittuneet asenteet on yleensä jääneet varustenostamisesta, joka on hermostollisesti rankempaa. On saatettu kokeilla vähän aikaa, ei ole aloitettu kevyesti ja sitten paasataan miten tuollaista ei voi tehdä ilman ylirasitustiloja tai ei ainakaan natuna. Mun mielestä 3-4 kyykkyä ja 2-3 vetoa viikossa ei ole mitenkään ihmeellinen määrä, mutta alussa kroppa pitää rauhallisesti totuttaa isompaan treenimäärään. Itse olen esimerkiksi koko tämän vuoden vetänyt kolme kertaa viikossa maasta ja ei todellakaan mitään kevyitä treenejä eikä ole mitään ongelmia palautua. Lisätään vielä sekin, että johtuen viime vuosien treenityylistä mulla on nyt 38-vuotiaana 2-3 kertaa parempi palautumiskyky kuin alle parikymppisenä. Palautumiskykyä voi kehittää.
Sekin riippuu paljon yksilöstä minkälainen frekvenssi sopii kullekkin. Niitäkin on, jotka saavat parhaat tulokset tekemällä pääliikkeet vain kerran viikossa pienellä volyymilla. Yleensä ovat näitä todellä räjähtäviä kavereita hurjalla irtiottokyvyllä esim. Mark Wood ja Larry Wheels. Wood tekee pääliikkeet kerran viikossa ja vain yhden kovan sarjan.