Mihin on Suomen bikini fitness menossa?

Huomasin tuolla toisessa ketjussa, joka noihin viikonlopun NFE kisoihin liittyi, että siellä puhutaan tuosta bikinifitneksen hassusta tuomaroinnista tänä vuonna. Mähän vaan harrastelija olen, enkä todellakaan kaikesta tiedä ja oon tähän mennessä jopa ihan fanittanutkin lajia ja kiinnostunut itsekin lavalle kapuamisesta, mut nyt tuli kyllä siellä pari tosi outoa seikkaa...

Ilona Siekkisen ja Eevi Teittisen kysymysmerkkejä jättävästä kunnosta oon löytänyt kyllä juttua ni en ehkä ny enää puhu niistä. Itseäni ehkä eniten hämmästytti kyllä tuo Jutta Kärrin ja Caroliina Kinnarisen homma. Ja en nyt halua ketään kohtaan henkilökohtaisesti hyökätä, nyt puhutaan vaan kunnoista ja siitä mitä sit oikeesti tuolla lajissa arvostetaan Suomessa ja mitä vaikka sit maailmalla arvostetaan. Opettakkaa mua, jos oon ymmärtänyt jotain väärin.

Kerron pienen tarinan. Lauantaina biksun pitkän sarjan Ben Weiderissä (kolmisenkymmentä tyttöö, ulkomaalaisia, Arnoldissa kisanneita kanssa yms) oli kaks suomalaista finaalissa: Jutta Kärri ja Caroliina Kinnarinen. Jutalla aika mageesti lihasta, Caroliinalla ei nyt niinkään ja ainakin kuvia katsomalla sellarit ja leikkausjäljet (sellarin/rasvanpoistoa? toivottavasti ei implantteja) takareisissä jne. Caroliina silti viides ja Jutta kuudes, esiintymisestä ja lookista varmaankin yms kiinni, onhan Kinnarinen kuitenkin hyvä esiintyjä.

Sit SM-kisat. Parisenkymmentä mimmiä siellä oli ja sit eliminaatiokierroksen jälkeen huomataan et Kärri ei ees kävele lavalle parhaan viidentoista joukkoon. Mitä hittoa? Miten ei voi Ben Weiderin kuudes muka SM kisoissa kuulua ees top 15?

Semifinaalissa sit tyttöi laitetaan riviin ja viis parasta kutsutaan. Kinnarinen ei kuulu niihin, joku suurehko mies käy tuomareille jotain selittämässä (näin ainakin kuulin) ja sit yks tyttö viidestä veke ja Kinnarinen äkkiä tilalle?

Kuulin, ku tuomareilta jotain kysyttiin ni vastaus oli kankee "erottu liikaa joukosta" "vähän liian lihaksikas" jne.. Mut miten sit esim. Johanna Hermans voitti oman sarjansa? Hän kuitenkin selkeesti kaikista lihaksikkain ja todellakin erottu joukosta, hyvällä tavalla ainkin omasta mielestä. Melina kanssa ansaitsi voittonsa mielestäni.

Täs pari kuvaa, ehkä niistä ymmärtää mitä meinaan:

ab24e6904e71b649f75ad790fdcb641f.JPG

Jutta keskimmäisenä
_full.jpg

_full.jpg

Pyydän huomioimaan takareidessä näkyvän leikkausviillon yms. Näkyy myös muissa takakuvissa aika selkeästi. Ei varmasti mitään sääntöjen vastaista, mut mut...
_full.jpg

98be0baf0fd672bd9cfc54e4c6247cfb.JPG

Muitakin kuvia olisi, mut ehkä tää nyt riittää mun pointin todistamiseen. Mitä ootte mieltä, onko vähän pehmeempi edellen parempi suomalaisessa bikinifitneksessä, vai pitäiskö enemmän miettiä, mitä sitten muualla maailmassa, kuten MM kisoissa sit halutaan? Haluuko joku selittää mulle, mitä tossa on tapahtunut?

Liitteet

• NFE2016-4215.webp
    NFE2016-4215.webp
    379,1 KB · Katsottu: 4 241
Voisiko olla ihan vain hikoilun ja istumisen seurauksena yhteen kohtaan pakkautunutta väriä ja varjoja? Miken ottamissa kuvissa kun ei samalla tavalla erotu.

Nimellä pärjää (Instagram/blogi/tv:stä tuttu), mutta myös kropan suhteen esiintymisellä, meikillä, keikistelyllä ja kasvojen sekä hiusten ulkonäöllä on merkitystä lajissa. Mutta silti pehmeitä tyttöjä ei saisi päästää kärkikahinoihin. Missikisat heille erikseen.

Molemmissa näyttäisi olevan, mutta voi kyllä hyvin olla väriä. Joku voi kaivaa miltä näytti ben weiderissä.

Liitteet

• IMG_8411.webp
    IMG_8411.webp
    46,6 KB · Katsottu: 5 233
Kaivoin sitten itse, kun alkoi ihmetyttää. Tuossa ei näy mitään, niin taitaa olla väriä.

Tietyt sijoitukset olivat joissain sarjoissa kyllä täysin käsittämättömiä.

Liitteet

• IMG_8412.webp
    IMG_8412.webp
    44,7 KB · Katsottu: 3 428
Arvet siis todistettu vääräksi havainnoksi! Hyvä näin, pahoittelut minun puolesta :). Kuulemma juuri arpikudos sitä väriä voi kerätä, mutta tiedä tuosta.

Nää on juttuja mistä ei pitäisi keskustella, joten en lähde baittiin. Kiusaus on kova :D

Herätit mielenkiinnon, miksei muka pitäisi keskustella? :O

Tuossa heitettiin kysmys, että mitä maailmalla arvostetaan? Kinnarinen taisi olla MM-kisojen 5, taisi vastaus tulla kysymykseen. Vai olikohan se "iso mies" käynyt taas järkkäilemässä sijoituksia? Noista väitetyistä pyllyimplanteista on aika naurettavaa itkeä, kuvista päätellen ei tuolla ole natuja liikenteessä.

Noista väitetyistä pyllyimplanteista on aika naurettavaa itkeä, kuvista päätellen ei tuolla ole natuja liikenteessä.
Tällä siis viittasin siihen, että kuvista päätellen rintoja on paranneltu, botoksia pistetty, hiuslisäkkeitä otettu jne. ja koska se on iso osa tätä "urheilua" niin en ymmärrä tota pointtia.

Aiheesta tulee dokkari. Siinä sitten varmaan vihjataan kaikkien yllätykseksi, että tämä onkin miesten viihdykkeeksi kehitetty laji. Entä sitten? Viihdettä ei oo koskaan liikaa. Trailerissa jo todettiin totuudenmukaisesti että "rumat ei tässä lajissa pärjää". Ketäänhän tonne lavalle ei oo pakotettu menemään saatikka sitten dokkariin esiintymään, ei ainakaan ketään rumaa. Tottahan se on, kuka nyt jostain väsähtäneestä mutsista sais kiksejä. Ulkonäöstä ja viihdyttämisestä tässä on kyse. Mitä isommat ja kiinteemmät posat ja pebat niin sen parempi. Ei oo pakko kattoo jos tekee pahaa.

Kenellehän tämä oli tarkoitettu tai mitä tässä haettiin takaa? Eilen illalla katselin ja jätti kyllä vallan tyhjäksi,mimmit treenailee vuoden tai kaksi ja jos ei PRO-korttia tipahda ja Ben Weideristä voittoa niin unohdetaan kisahommat kyllä tulevaisuudestakin.

Lempparikohtaus: itku vipareita tekemällä

Ainut ruoka jota bikinifitneksessä voi syödä: riisikakku

Dokumentin ainut plussa: Kotipohja vilahti ruudussa noin kahden sekunnin verran

Kenellehän tämä oli tarkoitettu tai mitä tässä haettiin takaa?
Hieman erikoinen kuva dokkarista tosiaan välittyi. Mimmit tekvät isoja panostuksia (kavereita ei kerkiä nähdä, askeettinen ruokavalio, häiriöt hormonitoiminnassa jne) vaikka laji on lähes täysin kauneuskilpailua. Onko kaikki todella sen arvoista? Odottelin, että olisivat näyttäneet myös muiden keholajien harrastajia. Lajien, joissa oikeasti saa vetää kropan kireäksi ja kasvattaa lihasta, jolloin arvioinnissa on enemmän objektiivisia mittareita, hommaa voi pitää urheiluna ja näin ymmärtää lajiin tehdyt panostukset.

Tällainen ennakkoluuloja kasvattamaan tehty kauhisteludokumenttihan tämä oli, mitä voi sitten tädit kauhistella kivasti kahvipöydän ääressä että miten sairasta hommaa se on se vitnes. Ihan luurangoksi laihutetaan, on se sairasta touhua herran jestas.

Tällainen ennakkoluuloja kasvattamaan tehty kauhisteludokumenttihan tämä oli, mitä voi sitten tädit kauhistella kivasti kahvipöydän ääressä että miten sairasta hommaa se on se vitnes. Ihan luurangoksi laihutetaan, on se sairasta touhua herran jestas.

Oon naisvaltasessa työpaikassa, ja näitä keskusteluja on aina hauska kuunnella kahvitauoilla. Ämmät on viimeks 80-luvun alussa nähny levytangon jossain messuilla ja sit pulla suussa verenpainelääkityksineen haukutaan fitnessiä. Toistellaan jonkun ravitsemusterapeutin haastattelusta bongattuja lausahduksia "sallittu syömishäiriö" ja niin edelleen. Tuntuu, että ns. oikeita urheilulajeja harrastavat ei kauheena huutele näistä ainakaan noissa kahvipöytäkeskusteluissa.

Ei siinä, paska laji se munki mielestä on, mutta joku kohtuus :D

Back
Ylös Bottom