Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

J3GR2e2.gif.jpg

Nykyoikeisto kapitalismia vai? Sitten ihmetellään, miksen kirjoittele politiikka-osastolle.

Riippuu oikeistosta. Sitä päivää odottelen kuitenkin edelleen, että joku kertoo minulle MIKSI pitää saada enemmän voittoa taskuun. Itselle maistuisi vähän toisenlainen todellisuus. Enkä nyt tarkoita sitä, että lahjoitat kaiken pois ja syöt itse jotain kiviä.

Riippuu oikeistosta. Sitä päivää odottelen kuitenkin edelleen, että joku kertoo minulle MIKSI pitää saada enemmän voittoa taskuun. Itselle maistuisi vähän toisenlainen todellisuus. Enkä nyt tarkoita sitä, että lahjoitat kaiken pois ja syöt itse jotain kiviä.
Miksi sinä käyt lenkillä ?

Sen takia että kehitys jatkuu ja elintaso paranee.
Niin, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ja keskiluokkakin köyhtyy nykyään.

Voiton tekeminen ihan hyvä, jos se ei perustu heikompien riistolle ja voitto pitäisi jakaa oikeudenmukaisemmin.

ne sun juoksuhousut on kuitenkin tehty maassa missä riistetään kaikkia, ei makseta palkkaa ja sitten sitä lapsityövoimaan vedetään perseeseen päivän päätteeksi, nih! Eli taidatkin olla pahemman luokan riistäjä sika.

ja voitto pitäisi jakaa oikeudenmukaisemmin
Tää nyt riippuu vähän katsantokannasta. Jos ottaa tarkasteluun jotain isoja, monikansallisia yrityksiä verokeinotteluineen ja massairtisanomisineen, niin voi olla ihan perusteltuakin sanoa, että yritys voisi kantaa yhteiskuntavastuunsa paremmin. Mutta jos vaikka minä perustan pienen osakeyhtiön tänne kotosuomeen, niin päätän kyllä aivan satavarmasti itse, mihin yhtiön mahdollisesti tuottaman voiton käytän.

Toisaalta minäkään en ymmärrä sitä, miksi kehitys pitäisi repiä työtekevän perusduunarin selkänahasta, työntekijän asemaa heikentää jatkuvasti kilpailukykyyn vedoten jne. En usko, että olisin tuolla kannalla edes yrittäjänä toimiessa. Pääsääntöisesti työntekijäkin kun tekee hommansa paremmin, jos sille ei vittuilla koko aikaa.

Tää nyt riippuu vähän katsantokannasta. Jos ottaa tarkasteluun jotain isoja, monikansallisia yrityksiä verokeinotteluineen ja massairtisanomisineen, niin voi olla ihan perusteltuakin sanoa, että yritys voisi kantaa yhteiskuntavastuutaan paremmin. Mutta jos vaikka minä perustan pienen osakeyhtiön tänne kotosuomeen, niin päätän kyllä aivan satavarmasti itse, mihin yhtiön mahdollisesti tuottaman voiton käytän.

Toisaalta minäkään en ymmärrä sitä, miksi kehitys pitäisi repiä työtekevän perusduunarin selkänahasta, työntekijän asemaa heikentää jatkuvasti kilpailukykyyn vedoten jne.
Pienyrittäjä Suomessa (tai missä tahansa) on voittonsa ansainnut.

Mutta mikä on pienyrittäjä ja missä vaiheessa se muuttuu riistäjäksi ?
Jaa-a, siitä lienee olemassa monia tulkintoja. Tosin oikeistolaisesta näkökulmasta kukaan ei ole riistäjä vaan millä tahansa tavalla junailtu voitto on ansaittua. Eikä edes veroja tarvitse maksaa Suomeen, jos ne osaa kiertää ja pimittää.

Se on kivaa, mahtuu housu jalkaan, enkä riistä ketään?
No vastaavati yritykset, omistajat ja yrittäjät keräävät voittoja, koska se on kivaa, on massia ostaa housuja eikä päällimmäinen tarkoitus varmastikaan ole riistää ketään. Kuluttajat valitsevat ostaessaan juoksulippiksiä tai -housuja, millaisia yrityksiä he haluavat tukea. Tietoa kyllä löytyy melko paljon.

En tiedä, mikä teidän vassareiden mielestä on riistämistä ja miten se täällä Suomessa ilmenee ?

Jaa-a, siitä lienee olemassa monia tulkintoja. Tosin oikeistolaisesta näkökulmasta kukaan ei ole riistäjä vaan millä tahansa tavalla junailtu voitto on ansaittua. Eikä edes veroja tarvitse maksaa Suomeen, jos ne osaa kiertää ja pimittää.
Kysyinkin sinun mielipidettäsi, jos kerran pienyrittäjät on voittonsa ansainnut ja karrikoiden muut riistää...

Eivät kaikki isommatkaan yrittäjät riistä. Pitäisi tutkia jokainen yksityisiä tapaus jotta antaisin tuomioni!

Pienyrittäjät ovat usein tosi tiukoilla tai eivät ainakaan muiden kustannuksella masseja kääri siis tekevät helvetisti duunia olemattomilla lomilla ja kantavat vielä riskit toimeentulostaan. Rispektiä heille.

Eivät kaikki isommatkaan yrittäjät riistä. Pitäisi tutkia jokainen yksityisiä tapaus jotta antaisin tuomioni!

Pienyrittäjät ovat usein tosi tiukoilla tai eivät ainakaan muiden kustannuksella masseja kääri siis tekevät helvetisti duunia olemattomilla lomilla ja kantavat vielä riskit toimeentulostaan. Rispektiä heille.
Tiedän, suku täynnä pienyrittäjiäa ja kiroavat kaikki vasemmistoa ja demareita.
En ymmärrä logiikkaasi milläön tasolla.

Pienyrittäjissäkin on sitten näitä kunnon juutalaisia, jotka eivät olisi halukkaita maksamaan työntekijöille kunnollista palkkaa ja mistään tuotteesta tai palvelusta mitään, kun yrittäjälle kaikki on saatanan kallista ja vaikeaa. Sitten oma tulotaso on kuitenkin varsin leveä verrattuna perus palkansaajaan. Hattua nostan minäkin yrittämiselle noin yleisesti, mutta ei mulla tälle em. porukalle taas liikaa sympatioita heru.

Olkoon tuo nyt huono esimerkki vaikka "riistämisestä".

Back
Ylös Bottom