Cbb_Jarno
VIP
Jarnolla kyllä hyvä ulosanti ja asiallisen oloinen kaveri. Välillä tuntu vaan, että vähän ois ujostellu kameraa ja ei välttämättä tullu juttelu kameralle iha luonnostaan. Mut reeniasennetta pakko arvostaa. Et turhia vinkunut vaan kaikki tehtiin mitä käskettiin![]()
Nojuu, tottakai se vähän ujostuttaa jokaista, kun tuskin nyt niin paljon on pyörinyt kameran edessä.
Eipä sitä tosiaan ole tottunut olemaan kameran edessä niin toki vähän jännitystä oli tuossa ilmassa. Treeneissä mä nyt en ole tottunut mitään ylimääräisiä vinkumaan: "eipysty, eijaksa, blaablaa" :D Kun mennään treenaamaan tehdään se mitä käsketään tai mitä vaaditaan!

Itse ainakin olisin kiinnostunut kaikesta![]()
lähteistä ehdottomasti,sen lienee suurinosa failaa eikä tajua sen merkitystä,vedetään vaan 3000 kaloria makaroonista ja maksalaatikosta,lopputulos onki sitten mitä on..
Jonkun verran jo tossa availit makroja Tafferin videolla ja siitä mielenkiinto heräsi juuri että mistä lähteistä noita hiilareita olet ottanut esim ennen kisadietille lähtöä. Mitä kautta löytynyt ne "oikeat" lähteet ottaa ne kalorit eli miten paljon on mennyt kantapään kautta, onko sopivat ruoka-aineet löytynyt heti vai onko menty kalori on kalori periaatteella =D
Kuten mainitsit jo itekkin niin näyttäisi B&J maistuvan kuten Tuttifrutitkin, mutta tuskin niistä kaikkia hiilareita on otettu![]()
Tosiaan tuossa offilla tuli kokeiltua kaikennäköistä ja kun ruokamäärät kasvoi loppua kohden jouduin muutoksia tekemään sen mukaan miten kroppa mun mielestä vastasi. Jossain vaiheessa pidin tärkeänä että protskut on ylhäällä, mulla ne oli parhaimmillaan(pahimmillaan) jossain 350g-400g välissä ja hiilarit tuolloin 300-400g välissä. En kuitenkaan kokenut tätä pitemmän päälle järkeväksi joten rupesin tekemään muutoksia lisäten hiilaria ja pudottaen protskuja. Hiljalleen tuota suhdetta muuttaessa treeneihin tuli enemmän virtaa, palautuminen parantui ja ehkä jotain lihaakin alkoi tarttumaan paremmin. Offin lopulla hiilarit oli 900g hujakoilla ja protskut 200g-250g välissä.
Lähteissä olen tehnyt muutoksia omien fiiliksien mukaan. Niissä ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa ole, aivan perus ruoka-aineet. Pääasiallisina hiilarin lähteinä on siis toiminut vitargo, riisi kaikissa muodoissaan ja kaurahiutaleet. Protskun lähteinä ne tutut naudan jauheliha, kana, kanamunat ja laadukas isolaatti. Rasvat on tullut yleisesti kanamunista, pähkinöistä ja öljystä.
Kun hiilarin määrä mulla oli pienempi niin osa tuli vedettyä täysjyväriisistä tai tummasta makaronista mutta kun määrä kasvoi vatsan kanssa tuli tuossa vaiheessa ongelmia (kuidun määrän takia). Vaihtaessani riisin kokonaan basmati/jasmin/puuroriisiin tai riisikakkuihin, tuo ongelma poistui. Suurimmat muutokset tein hiilarin suhteen niiden ajoitukseen. Suurimman osan siis päivän hiilareista otan treenin aikana/jälkeen. Tuplatreenien välissä saatoin syödä jopa 350g hiilaria, tuolloin pitäen protskut ja rasvan määrän alhaisena. Treenin aikana Vitargoa tulee vedettyä se 100-150g. Tuon aineen eron huomaa kyllä selkeästi, varsinkin dieetillä. Jos joutuisin valitsemaan yhden ainoan lisäravinteen niin nostaisin vitargon kaikista tärkeimmäksi.
Siinä nyt pääpiirteittäin tuota mun ruokapuolta.
Laittakaa ihmeessä kysymyksiä tulemaan jos jokin jäi askarruttamaan tuosta. Muutenkin toki saa esittää kysymyksiä ja toiveita.;)
Vihaan häviämistä. Tässä lajin vaihdoksessa tuo aikaisempi urheilutausta on ollut kyllä todella merkittävä tekijä. Paini opetti paljon oman kropan tuntemista, sekä siellä sitä päätä ja kipukynnystä koeteltiin huolella jonka jälkeen bodaus on tuntunut välillä "helpoltakin" sen rinnalla. Tuohon painin lopettamiseen suurimmat syyt oli yksinkertaisesti motivaation loppuminen, sitten teini-iän perinteiset "naiset ja viina". :D Ei mulla ole mitään syytä alkaa tässä "leijumaan". Nöyrästi jatketaan työntekoa kuten tähänkin saakka. Ylpeä toki olen saavutuksestani mutta nälkää ja uskoa on siihen että resursseja on vielä huomattavasti parempiin suorituksiin.