Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Huhhuhhuh. Toivottavasti salilla on huomattavan vähän väkeä.

c430663e6ed78d3b2c3260fbb6350aa3.jpg

Mun täytyy myöntää, että en tykkää isoista tituleista. Sen verran oon lukenut fysiikkaa yliopistoissa ja perehtynyt voima on massa kertaa aika kaavaan. Ja jos Newttonia aletaan syvemmin siteeraamaan niin esimerkiksi gravitaatiovakio kertaa titulin massa jaettuna titulin säde potenssiin kaks saadaan putoamiskiihtyvyys eli vähän niinku maan vetovoima. Tämä kun alkaa vaikuttaa tituleihin siinä parinkympin jälkeen niin se on menoa se.

Sen takia fitti tittit on se juttu noin pidempää jaksoa tarkkailtaessa.

Perseen merkityksestähän tässä on rivien välissä puhuttu koko ajan.

@Mopsi80 voi lukasta tituliosuuden

Mun täytyy myöntää, että en tykkää isoista tituleista. Sen verran oon lukenut fysiikkaa yliopistoissa ja perehtynyt voima on massa kertaa aika kaavaan. Ja jos Newttonia aletaan syvemmin siteeraamaan niin esimerkiksi gravitaatiovakio kertaa titulin massa jaettuna titulin säde potenssiin kaks saadaan putoamiskiihtyvyys eli vähän niinku maan vetovoima. Tämä kun alkaa vaikuttaa tituleihin siinä parinkympin jälkeen niin se on menoa se.

Sen takia fitti tittit on se juttu noin pidempää jaksoa tarkkailtaessa.

Perseen merkityksestähän tässä on rivien välissä puhuttu koko ajan.

@Mopsi80 voi lukasta tituliosuuden

Niin, mutta nehän voi laittaa sitten vaihtoon kun gravitaatio on ottanu liikaa valtaa.

Niin, mutta nehän voi laittaa sitten vaihtoon kun gravitaatio on ottanu liikaa valtaa.

Kyllä. Mä yksinkertaistin asiaa noilla peruskaavoilla. Tämä on toisen asteen yhtälön ratkaisu. Nopeesti ajateltuna saattaa kuullostaa monimutkaiselta, mutta saatanan helppoa. Onhan meillä nykyään graafiset Texax TI89 funktiolaskimet ja iPhonet tindereineen.

Back
Ylös Bottom