HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu
No niin

Nyt se tapahtui, eli se mistä kevät talvella muutaman foorumilaisen kanssa puhuttiin

Kotiteatterini:

LG 32" laajakuva
LG dvd ja hifivideo yhdistelmä
JVC viritinvahvistin 5.1
JAMO viiden kaiuttimen sarja

Älkää kysykö niistä mitään sillä en ymmärrä niistä vielä yhtikäs mitään:D

Onneksi olkoon :kippis1:

Seuraavaksi sulla alkaa armoton säätö (kuva,ääni, viiveet, kajareiden optimi sijoittelu jne...)
Ite hyväksi havaitsin Hifilehden Testi Dvd:n
Viiveet ja kuva kerralla kuntoon :)

Itellä seuraava paketti:

Panasonic pk3 32"
Yamaha Rxv-396rds
Yamaha Dvd s520
Panasonicin hd 645 hifivideot
Simex ba-600 sub vahvistin
Pääkajarit: Jpw 510i
Keski/taka: Jpw minimonitorit
Subbari: Infinity beta 15"
Sohvantäristin sekä sille Nad päätevahvistin

Siistiä! Tästä päivästä lähtien DVD-keiju vie kaikki ylimääräiset taskurahasi ja naapurit alkaa suunnitella sun salamurhaa.

Oma kokoonpano:

Sony Wega 32" 100 Hz
Yamaha RXV-596 DD/DTS -vahvistin
Pioneerin modattu DV-525 -DVD-soitin
Kajarit on Elacin ELT-sarjaa (ELT 10 pääkajarit, ELT 9 keskikajari ja ELT 7 takakajarit. Subbari Elac Bass 130 Active.
Pelinautinnon takaa PS2 ja ilmestymispäivänä ostettu GTA: Vice City :hmmm:

Edit: videoita ei ole eikä tule ja cd-soittimena toimii 600 000 vuotta vanha Akai, jossa ihme kyllä on koaaksiaaliulostulo!

Originally posted by Tomi

cd-soittimena toimii 600 000 vuotta vanha Akai, jossa ihme kyllä on koaaksiaaliulostulo!

Sulla on Tomi ihan kiva kokoonpano. Ihmettelin vaan miksei tuolla DVD soittimella voi niitä CD levyjä soittaa!!! "Äläkä vaan perustele että äänenlaadun takia";)

Originally posted by meitsi
Jotkut DVD-soittimet taitaa pelittää huonosti poltettuja tms levyjä?

Yamaha Dvd s520 soittaa cdr/cdrw/mp3 levyt mukisematta.
Levyt vielä saksasta tilattuja spindeleitä n. 2mk kpl

Mike , onko toi shakeri sulla Bass Pump II ?

Finlux 28" laajakuva
LG Dvd
LG Hifi videot
hitachi hta-dd1 surround vahvari (dts puuttuu)
Yamahan keski ja tehoste kaiuttimet
Itse tehdyt pääkaiuttimet joissa 4 kpl 8" bassoja per kajari.
subbari Peerlesin 12" elementillä ja simexin ba-480 vahvistin.
Kuulokkeet bayerdynamic dt-931

Hieman asian vierestä kun täällä hivistelijöitä näyttää olevan...Onko tuosta telkkarin 100 Hz ominaisuudesta järkeä/hyötyä maksaa? Eli onko se NIIN hyvä. Toiseksi meinaako 50/60 Hz tilojen välillä hyppiminen (esim pleikkari pelit) sitä että tv:n pitää tukea NTSC tahdistusta? Ei ole usein pistänyt vastaan tv mainoksessa.

nimim. 32" laajakuvaa ostamassa

Oma kokoonpano

Sony tykki
Sony DVD 735
Sony vahvistin 940
Pana 32" 50 Hz - ainoa oikea tekniikka
Pioneer CD 25 jukebox
JVC video
Digi TV ja DivX with DD PC:ltä
Keskik.: modattu Hifi 50/3
Vasen/oikea etu: Genelec
Taka: Paradigm
Sub: Hifi 100/1, päätteenä vanha pioneer

Sony STR DB-780 styrkkari
Yamaha S530 Modattu DVD
Pää + keski kajarit Hifi 6/2
Takakanavat AW-surround eli Chorus Mondo 55
Aktiivi Subbari 12"
Panasonic 28" vanha telkkari

TV on ostolistalla (100hz 32" Sony) ja DVD taitaa mennä vaihtoon.

Kaikki kaiuttimet + subbarin vahvistin Home Made.

Originally posted by Ripe
Hieman asian vierestä kun täällä hivistelijöitä näyttää olevan...Onko tuosta telkkarin 100 Hz ominaisuudesta järkeä/hyötyä maksaa? Eli onko se NIIN hyvä.

Sehän on ihan miten itse haluaa. Mun mielestä ei kannata. Itse ostin justiinsa Panosonikin 28" 50Hz. 50 Hz siksi että se on tosiaankin ainoa oikea tekniikka ja tuo 100Hz on vain halpa huijaus ja ohimenevä muotivillitys ja vielä huomattavan kalliskin. Katseluetäisyys on mulla sen verran pieni että 28" riittää paremmin kuin hyvin.

Mulla on köyhän miehen versio.

Dvd tietokoneessa
Purkukortilla telkkuun,
jokaon Panasonic 28 tuumaa
ja Dolby Pro Logic Surround-vahvari

Hieman asian vierestä kun täällä hivistelijöitä näyttää olevan...Onko tuosta telkkarin 100 Hz ominaisuudesta järkeä/hyötyä maksaa? Eli onko se NIIN hyvä. Toiseksi meinaako 50/60 Hz tilojen välillä hyppiminen (esim pleikkari pelit) sitä että tv:n pitää tukea NTSC tahdistusta? Ei ole usein pistänyt vastaan tv mainoksessa.

nimim. 32" laajakuvaa ostamassa
Frendillä on JVC:n 50-hertsinen 32-tuumainen töllö ja kyllä täytyy sanoa, että kuva on tuossa JVC:ssä ihan selvästi paaaljon rakeisempi kuin omassa ihanassa 100 Hz:n Sony Wegassa, sekä DVD-, että normaali TV-katselussa. Ja mitä tuohon 100 Hz:n telkkarin sivusuuntaisen liikkeen "häntimiseen" ja värinään DVD-leffoja katsellessa tulee, niin kannattaa ostaa kunnon nykyaikainen telkka, jossa on tarvittavat toiminnot ko. ilmiön estämiseksi.

Originally posted by Tomi
Frendillä on JVC:n 50-hertsinen 32-tuumainen töllö ja kyllä täytyy sanoa, että kuva on tuossa JVC:ssä ihan selvästi paaaljon rakeisempi kuin omassa ihanassa 100 Hz:n Sony Wegassa, sekä DVD-, että normaali TV-katselussa. Ja mitä tuohon 100 Hz:n telkkarin sivusuuntaisen liikkeen "häntimiseen" ja värinään DVD-leffoja katsellessa tulee, niin kannattaa ostaa kunnon nykyaikainen telkka, jossa on tarvittavat toiminnot ko. ilmiön estämiseksi.

Juuh taitavat sanoa että tuo 100 Hz vaatii vähä totuttelua. Tuosta sivusuuntaisuus liikkeestä en ole kuullutkaan. Hieman olen katsellut sellaista 32" 50HZ Sonya...malli ei nyt muistu mieleen, hinta pyörii siinä 999 eurossa ilman jalkaa. Pitäisi varmaan pistää liikkeessä vierekkäin tuollainen 100Hz ja 50Hz

Pitäisi varmaan pistää liikkeessä vierekkäin tuollainen 100Hz ja 50Hz
Joo niin kannattaa. Mun mielestä sen jälkeen ei enää tarvitse epäröidä, sen verran selvä ero.

100 & 50

Vanhan RTV-asentajan on kanssa kommentoitava tätä kuvataajuus juttua.

Eli 100Hz: kuvataajuus ei ole mikään huijaus! Kyllä 100:n ja 50:n kuvataajuuksilla on silmin nähtävä ero. Mistään järisyttävästä erosta ei ole kyse, mutta kyllä 100Hz:ssä televisiossa kuva on rauhallisempi ja vähemmän silmää rasittava.

Kysehän on siitä, että 50Hz:n televisiossa esitetään 25 kuvaa sekunnissa. Jokainen kuva esitetään kahdessa osassa (parillisissa ja parittomissa juovissa) josta seuraa 50 puolikuvaa sekunnissa. 100Hz:n televisiossa jokainen puolikuva esitetään tuplasti verrattuna 50Hz:n televisioon.

Kysehän on siitä, että miten silmä reagoi kuvan vaihtumiseen ja miten aivot luulevat kuvaa jatkuvaksi vaikka se ei sitä ole. Kuvien tuplaaminen ei vaikuta tähän, koska informaatiota ei lisätä, mutta kuvien piirtäminen kuvaputkelle aikaa saa kuvataajuisen välkkynän. Tähän välkkynään juurikin 100Hz:n televisio tuo parannusta. Silmä ei huomaa enään välkyntää koska se tapahtuu niin nopeasti.

Mutta kuten sanottu ero ei ole suuri. Ja nykyään kuvaputkien pikseleiden "syttymis" ja "sammumis" aika on parantunut, joten myös kuvan välkkyminen on pienentynyt.

Itse olen ammatikseni tuijotellut noita televisioita aikanaa ja ehkäpä siitä johtuen 50Hz:n kuva välkkyy välillä hivenen harmittavasti silmään. Luultavasti ostan 100Hz:n töllön seuraavaksi. DVD:llä ja 50Hz:n televisiolla kuva on kyllä pirun hyvä nykyään.

Aamen.

Edit: Vanhoissa 100Hz:n televisioissa DVD:llä katsottuna kuvaan tuli niitä "häntiä". Tämä johtui huonosta digitaalitekniikasta, joka yrittää aavistaa mihin kuva on liikkumassa ja näillä tuplakuvilla se pyrki piirtämään kuvaa aavistamaansa suuntaan. Homma meni perseelleen, kun logikka aavisti väärin. Nykyään tämä asia osataan hoitaa huomattavasti paremmin.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Pitäisi varmaan pistää liikkeessä vierekkäin tuollainen 100Hz ja 50Hz
--------------------------------------------------------------------------------

Originally posted by mho
Joo niin kannattaa. Mun mielestä sen jälkeen ei enää tarvitse epäröidä, sen verran selvä ero.

Totta, kaksi kunnollista töllöä, vaikkapa Sonyn Vegat vierekkäin ja digitaalista materiaalia kuvanlähteeksi niin sokeakin huomaa eron. Kumpikaan tekniikka ei ole täydellistä, mutta vähemmän häiritsevää on mielestäni 50 Hz vapina...

Philppaselta on tullut tosin uusi 75 Hz teknikka, jota en ole vielä livenä nähnyt. TM:ssä kehuivat taivaisiin, mutta niin tekivät 100 Hz tekniikan kohdallakin ennenkuin havahtuivat...

Back
Ylös Bottom