Kuinka ollakaan. Mä olisin ilomielin ottanut vastaan ideoita, mitä tässä enää voi vähentää laillisesti.Mun puolesta tää on nyt tässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka ollakaan. Mä olisin ilomielin ottanut vastaan ideoita, mitä tässä enää voi vähentää laillisesti.Mun puolesta tää on nyt tässä.
Kuinka ollakaan. Mä olisin ilomielin ottanut vastaan ideoita, mitä tässä enää voi vähentää laillisesti.
Ohan tuota kelattu, mutta eipä sitä hullummaksi tule yhtiömuotoa vaihtamalla, tuloveroa kun ei pääse mitenkään kiertämään millään.Veikkaan että Pakkiksen liiketoiminta alkaa olemaan sillä tasolla että sitä kannattaisi pyörittä Oy:nä. Lisäksi pitkällä aikavälillä tekee mitä tahansa Pakkotoisto brändin kanssa, on sen hallitseminen Oy:nä helpompaa. Lisäksi osakeyhtiö verotus on Suomessa ihan oikeasti erittäin kilpailukykyistä. Ei ne Cheekit ja Nightwishitkään huvikseen osakeyhtiöitä ole. Tämä siis sillä muistikuvalla ja oletuksella että ei ole osakeyhtiö. En nyt jaksa alkaa tarkastamaan...
Ohan tuota kelattu, mutta eipä sitä hullummaksi tule yhtiömuotoa vaihtamalla, tuloveroa kun ei pääse mitenkään kiertämään millään.
kerran on kysytty vain mitä maksaa, siis taho, joka oli miettinyt ostoa.
En alle 7 numeron summaa tätä myisi.
olen.
Vähän riippuu mitä ostaja toisi tullessaan. Pakkotoisto forumiformaattina ja sivustona on yksityisessä omistuksessa, siitä ei voi ostella osakkeita.
1,5 miltsin jälkeen voidaan alkaa keskustelemaan siitä, mitä muuta kylkiäisinä tulisi
pari kolme miltsii jos käteen jäis, niin vois harkita sillä ehdolla, että jäisin silti vetämään tätä ja töihin tänne.
kyllä mä tän parilla miltsillä voisin myydä.
Oikein arvanneelle mainetta ja kunniaa. Viikko aikaa arvailla ja sitten ketju lukitaan ja ennen SM-kisaa sitten katotaan paino.
, mutta eihän sitä halua myyntiä miettiä jos hommasta tykkää ja toimeen tulee omiksi tarpeikseen. Toki Oy:ksi muuttaminen ja oikeanlaisen kumppanin/sijoittajan mukaan ottaminen ei välttämättä huono asia ois ollenkaan.. Itse näen pakkotoistossa potentiaalia paljon suurempaan liikevaihtoon/tulokseen mitä se tällä hetkellä on, tätä vain ei oikein osata hyödyntää. Myyntihintaa jos mietitään niin 0,5 MEUR lähempänä totuutta, kuin 2 MEUR. Jos esim. minä ostaisin Pakkotoiston, haluan että se maksaa itsensä takaisin seuraavan 6 vuoden aikana. Puolen millin myyntihinnallakin, tähän pitää se melkein satatonnia tehdä joka vuosi tulosta. 
Oisit nyt edes heittänyt kuukauden tai parin vipit
Hivenen Pakkiksen arvo Mikellä yläkantissa, mutta eihän sitä halua myyntiä miettiä jos hommasta tykkää ja toimeen tulee omiksi tarpeikseen. Toki Oy:ksi muuttaminen ja oikeanlaisen kumppanin/sijoittajan mukaan ottaminen ei välttämättä huono asia ois ollenkaan.. Itse näen pakkotoistossa potentiaalia paljon suurempaan liikevaihtoon/tulokseen mitä se tällä hetkellä on, tätä vain ei oikein osata hyödyntää. Myyntihintaa jos mietitään niin 0,5 MEUR lähempänä totuutta, kuin 2 MEUR. Jos esim. minä ostaisin Pakkotoiston, haluan että se maksaa itsensä takaisin seuraavan 6 vuoden aikana. Puolen millin myyntihinnallakin, tähän pitää se melkein satatonnia tehdä joka vuosi tulosta.
Tämä siis ihan vain järkevästi ajateltuna, ettei kukaan luule että tämä mikään miljoonaluokan bisness olisi, vaikka uusia M3 bemareita Mikellä vara on tallissa seisottaakkin![]()
Nii että sillä puolella miljoonalla sitten elät lopun elämää vai...? Ei siinä taida olla kyse pelkästä pakkiksen arvosta kyse jos mietitään myyntihintaa.
edit. oikeudet voi tietenkin siirtää toisen nimiin mutta y-tunnus etc. ei voi siirtä toisen nimiin toiminimessä. vaikka eipä sillä väliä, lievästi vain hankalanpaa. Ja niille jotka kehottaa vaihtamaan toiminimeen sanottakoon että jos firmaa pyörrittää yksin on toiminimi useasti parempi, koska verojen jälkeen kaikki rahat on Sinun. Osakeyhtiössä et omista rahoja etkä voi nostaa rahaa omaan käyttöön firman tililtä. Vaan on maksettava itselle palkkaa, esim. jos maksat itselle palkkaa 5000€ kk joudut maksamaan työnantajamaksut +170% palkasta (noin suurinpiirtein).
. Ei sieltä firmasta kannata kaikkea pumpata itselleen ansiotuloksi, mitä irti lähtee. 
Laskelmasi on hyvä alku, mutta oikoo ehkä vähän liikaa mutkia ollakseen väline yhtiömuotoa valittaessa. Ei koko toiminimen tulos mene automaattisesti ansiotuloksi. Monella toiminimellä on kuitenkin nettovarallisuutta. Toiminimellä muun varallisuuden lisäksi 30 % maksetuista palkoista lasketaan nettovarallisuudeksi. Itsellä toiminimi viidettä vuotta ja pääomatulojen puolelle menee nyt n. 50t osuus vuodessa ja tämä osuus kasvaa vuosittain. Omat tulokset joka vuosi yli 100t ja pyöritellään kyllä ns. asiantuntijoiden kanssa joka vuosi osakeyhtiön vaihtoehtoa, mutta erot verotuksessa toistaiseksi niin pieniä, etten halua ylimääräistä vaivaa. Vaivalla tarkoitan rahan ulos saamisen vaikeutta. Palkka ja osingot vs. yksityisotto. Lisäksi vuosittainen osakeyhtiön tilintarkastuskin maksaisi helposti ylimääräisen tonnin joka tietysti suoraan pois tuloksesta. Toki tuo yhtiömuodon muutoskin aiheuttaa pienen kustannuksen ja kassakin syytä olla ladattuna, jos on esim. toimintavarauksia sisässä, kun ne pitää kaikki purkaa kerralla ja maksaa verot sen mukaan.
Laskelmastasi tekisi vertailukelpoisemman, jos laskisit sen yhdellä tai useammalla aikajännevaihtoehdolla loppuun asti. Eli tuo firman nettotulos 64 000. Mitäs kun se nostetaan osinkoina lopulta kokonaan ulos? Paljonko veroja menee? Siihen ei yksiselitteistä vastausta ole koska aikajakso vaikuttaa niin paljon. Jos se nostetaan joskus tulevaisuudessa, niin emme edes voi tietää silloisia verotuskäytäntöjä. Jos tuo koko raha kuitenkin haluttaisiin heti omaan käyttöön, niin siitä laskelmasta voisi aloittaa. Ei taida sitten hirveää eroa veroissa olla?
Yksi hauska muuttuja on tietysti muutokset verotuksessa. Osakeyhtiön verotus muuttui juuri ja nyt on jonkinasteinen lobbaus käynnissä, jotta henkilöyhtiön tuloksesta 5 % olisi verovapaata. Tämä keikauttaisi vaakaa taas hivenen. Henkilöyhtiön voi muuttaa osakeyhtiöksi, mutta toiseen suuntaan homma ei toimi. Tämänkin mahdollisen muutoksen odotus aiheuttanee joillakin yrittäjillä päänvaivaa. Olen kuullut monesti varman totuuden oikean yhtiömuodon valinnasta, mutta aina ne ovat tulleet henkilöiltä jotka eivät itse ole toimineet päivääkään yrittäjinä.
. Pakko vain koittaa mennä sillä vaihtoehdolla, mikä päätöshetkellä näyttää järkevimmältä. En leiki mitään veroasiantuntijaa vaan ihan käytännön tarpeesta on tullut näitä asioita pohdittua. Nyansseja pyöritellessä menee helposti puurot ja vellit sekaisin, joten tässäkin asiassa todennäköisesti riittää kun miettii pääpiirteittäin molempien yhtiömuotojen edut ja valitsee paremmalta tuntuvan vaihtoehdon. Käyttää sitten sen säästyvän ajan itse toiminnan kehittämiseen