Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mobil1 Delvac on parasta öljyä hinta-laatusuhteeltaan mitä oon käyttänyt. 20 litraa 60 erkkiä. Ajanut yli 100 tkm eikä mitään ongelmia. Edes pärrässä tai kelkassa :D

Onko prätkäliikkeeistä mahdollista saada rahoitusta/osamaksua jos olen vielä uudessa työpaikassani koeajalla? Työ ei ole määräaikainen, ja puhutaan noin 3000-7000€ lainasta.

Mistäs ne siellä prätkäliikkeessä (tai rahoitusyhtiössä) tietää että sä ole koeajalla :P. Jos ei oo luottotiedot menny ja olet töissä, niin ei muuta kuin renkaita potkimaan :P

Onko prätkäliikkeeistä mahdollista saada rahoitusta/osamaksua jos olen vielä uudessa työpaikassani koeajalla? Työ ei ole määräaikainen, ja puhutaan noin 3000-7000€ lainasta.
Kyl siel varmasti kysytään nykyisen työsuhteen alkamispäivää... jos tuo työsuhde jää koeakkaan niin pärjäätkö lainan kanssa?

Hesarissa oli vuosia sitten testi.Kävivät ostamassa käytettyjä digikameroita,ja siellähän löyty vaikka kuinka paljon kuvia muistista.Ainoa oikea tapa tais olla löydä kamera murusiks vasaralla.Ja sit heitetetään uuniin romut.

Pentele, aivopieru.

Jos sanotaan "You will be given", niin suomennetaanko se:

a) Sinä tulet antamaan
b) Sinulle tullaan antamaan
c) Sinä olet annettu

Mahtoko nyt ottaa ohrasempi leipä vai miten on asian laita, kun tilailin monelle pakkislaisellekin varmasti tutusta sports directistä hieman vermeitä ja DHL on lafka joka toimii tuolta kuriirina. Ongelma on siinä, että paketti näkyy koodia käyttämällä DHL: n sivuilla statuksella "toimitettu" ja vastaanottajan kohdalla lukee oikein suomalainen herrasmiehen nimikin, mulla ei vaan ole mitään käsitystä kuka tämä herra on, ei ainakaan samassa pihassa asustele :p jäikö paketti nyt niille teilleen vai onko mulla kuluttajana jotain oikeuksia nyt tässä, vaatia esim. korvausta DHL:tä jos paketti nyt " hukkui" lopullisesti?

Jos olet luottokortilla maksanut niin yhteyttä luottokuntaan hopi hopi.

En maksellut luottokortilla tuota. Rahallista menetystä enemmän tässä harmittaa se että paketti sisälsi myös lahjan, jota en kerinne enää hankkimaan uudelleen ja toisaalta myös se että nyt joku sankari vetää mun maksamat ronppeet niskassa like a boss, todennäköisesti joutumatta niitä ikinä mihinkään palauttamaan :p toki myös vituttaa DHL:n toiminta luovuttaa paketti jollekin täysin random tyypille.

Hesarissa oli vuosia sitten testi.Kävivät ostamassa käytettyjä digikameroita,ja siellähän löyty vaikka kuinka paljon kuvia muistista.Ainoa oikea tapa tais olla löydä kamera murusiks vasaralla.Ja sit heitetetään uuniin romut.
Halvemmalla pääsee kun tuhoo vain muistikortin...

Tietoturva olis huimasti paremmalla tasolla jos ihmisille valkenis että se delete-nappi eikä roskiksen tyhjentäminen ei (useimmiten) oikeasti poista yhtään mitään.

Nyt tunnustan todellisen tyhmyyteni...
Kuntosalille tuli uusi laite, siinä on ristikäis-, ylä- ja alatalja, mutta siinä on neljäntenä myös niiden lisäksi sellainen outo ylätaljan näköinen juttu missä ei ole mitään istuinta vaan sellainen pehmustettu selkänoja runkoa vasten ylhäältä tulevan taljan alla. Mitä siinä olisi tarkoitus tehdä?

Back
Ylös Bottom