Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Vahvasti väittäisin että aina oon painanu samaa pikapesu nappulaa enkä muihin säätöihin oo koskenu. Ehkä oon sitten kännissä nojaillut koneeseen asioille mennessä. Mene ja tiedä. Pikapesukin tolla koneella kestää jotai 40min. Eikö se oo jo ihan pesu vaan?

Itse huomannut välillä saman. Pesen aina vaatteet pikapesulla, yleensä ne on pesun jälkeen vähän lämpimiä tms. mutta välillä suorastaan kylmiä. Eikä tässä nyt sekoita asiaa esim. kauanko ne ehtii makamaan koneessa ennen avausta/purkua.

Omassa koneessa pikapesu kestää n. 30 min, kaikki muut ohjelmat mitä olen käyttänyt niin pari h menee aina. No, oli halvin kone mitä kaupasta löytyi 7 v sitten, joten sallittakoon nuo ominaisuudet. Pääasia, että pörisee vielä.

Käytettynä ostin kolmisen vuotta sitten niin laitetaan sen piikkiin siis. Tänään pari koneellista pesin ja ekalla rundilla tuntu lämpöisiltä ja toisella kerralla märkiä ja kylmiä. Uutta en osta niin kauan kun bokserit tulee puhtaaks.

Ehkä "joka helvetin" on silti lievää liioittelua.

Todellakin on liioittelua, tuleehan noita kokkiohjelmia nykyään ihan vitusti: Gordon Ramsay, Jyrki Sukula, Jamie Oliver ja muutama muu taitaa aika aktiivisesti telkkarissa pyöriä. Ainoat eli Tomi ja tuo USAn masterchefin tuomari tuli mieleen joilla on leimaa ihossa huomattava määrä, heistäkin Tomi ainoa joka kokkaa telkkarissa.

Sitten oma kysymys. Miten nuo värilliset ww2 dokumentit/pätkät on duunattu? Onko silloin ollut värikuvaaminen mahdollista pienissä määrin vai onko noihin jälkeenpäin lisätty värit jollain tekniikalla? Ovat muuten pirun siistejä katsottavia muuten kuin mustavalkosina!

Todellakin on liioittelua, tuleehan noita kokkiohjelmia nykyään ihan vitusti: Gordon Ramsay, Jyrki Sukula, Jamie Oliver ja muutama muu taitaa aika aktiivisesti telkkarissa pyöriä. Ainoat eli Tomi ja tuo USAn masterchefin tuomari tuli mieleen joilla on leimaa ihossa huomattava määrä, heistäkin Tomi ainoa joka kokkaa telkkarissa.

Sitten oma kysymys. Miten nuo värilliset ww2 dokumentit/pätkät on duunattu? Onko silloin ollut värikuvaaminen mahdollista pienissä määrin vai onko noihin jälkeenpäin lisätty värit jollain tekniikalla? Ovat muuten pirun siistejä katsottavia muuten kuin mustavalkosina!

Luulen että ne olisi tietokoneella väritetty jälkikäteen, samoin kuin oli mielenkiintoisessa WWI in colour sarjassa. Oli aika vaikuttavaa nähdä kaikki univormut ym. "alkuperäisissä" väreissä. Toisesta maailmansodasta on toki ihan aitoa ja alkuperäisesti kuvattuakin värifilmimateriaalia olemassa.

Kuvittelenko vaan, vai onko tänä vuonna myyty ihan muna pystyssä KARJALANPAISTIA?.

Tuntuu että joulusta asti jokaisessa mainoslärpäkkeessä on ihan liekeissä myyty karjalanpaistia. Yleensä ne on ollu vaan joulun (ja parin muun pyhän) alla ne tarjoukset siitä, nyt on ollu jo kuukausia putkeen.

Tilasin tossa yöllä Sonera Viihde pakettiini Viasat Sportin vuodeksi. Tilausvahvistusta ei ole tullut sähköpostiin, onkohan tuo tilaus mennyt edes perille? Lopussa ainakin luki, että tilauksesi käsitellään kahden päivän sisällä. Mites tuo toimitus sitten tapahtuu, laittavatko he siellä päässä jotenkin, että mulle sitten ilmestyy valikoimiin noi viasatin kanavat automaattisesti?

Ei näy. Tarvit kortin+kortinlukijan. Soita Aspaan.

Edit. Jaa tilasit viime yönä. Saattaa mennä maantaille koko tilausvaihvistus. Kortti tulee myöhemmin postissa.

Miten vois yllättää tänään poikakaverin kun hän tulee töistä kotiin? Muutako ruualla ja siivoomisella, joka ei kovinkaan yllättävää multa ole? :D

Njaa, viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttöpäivä ihan syystä, niihin hitaasti pilaantuviin laitetaan parasta ennen -päiväys. Mutta tosiaan, tee siitä ruokaa.
Eikös maitopurkeissa nimenomaan oo parasta ennen, eikä viimeinen käyttöpäivä? Sen parasta ennen -päiväyksen jälkeen avaamaton purkki on muutaman päivän vielä ihan ok.

Miten vois yllättää tänään poikakaverin kun hän tulee töistä kotiin? Muutako ruualla ja siivoomisella, joka ei kovinkaan yllättävää multa ole? :D

Jos se kannattaa jotain urheiluseuraa ja omistaa niiden pelipaidan niin pue se päälle ja jätä kaikki alta pois.:kuola:

Yh hieltä haisevaa lacrossepaitaa ei tee mieli laittaa päälle, etenkään jos ei oo mitään alla, mutta eikö suomipaita käy yhtä hyvin? ;D

Ei näy. Tarvit kortin+kortinlukijan. Soita Aspaan.

Edit. Jaa tilasit viime yönä. Saattaa mennä maantaille koko tilausvaihvistus. Kortti tulee myöhemmin postissa.

Niimpä joo, asiakaspalvelussa samalla kun tuota viihde pakettia suositteli taisikin tuosta kortinlukijasta puhua jos haluan erikseen ostaa maksukanavia.

Ei Sonera Viihteeseen mitään kortinlukijoita ja kortteja tarvita, siinä on oma digiboksinsa jota käytetään maksukanavista riippumatta.

Soneran verkkokaupan kautta tilaaminen on kokemukseni mukaan todella hidasta. Puhelintilauksella tulee yleensä käyttöön lähes välittömästi.

Ei Sonera Viihteeseen mitään kortinlukijoita ja kortteja tarvita, siinä on oma digiboksinsa jota käytetään maksukanavista riippumatta.

Soneran verkkokaupan kautta tilaaminen on kokemukseni mukaan todella hidasta. Puhelintilauksella tulee yleensä käyttöön lähes välittömästi.

Aijaahas, tuolta sivuilta kun ei saa mitään selkoa miten maksukanavien käyttöönotto tapahtuu. Pitääpä varmaan soittaa sitten sinne aspaan ja kysyä että mikä on homman nimi.

On muuten aivan suolesta, että kanavapakettien tilauksia (ja sulkemisia) ei voi tehdä suoraan koti-tv:n kautta. Tai ei ainakaan syksyllä onnistunut kun mulla sellainen oli.

Tossa ollaan kyllä pahasti jäljessä vähän joka alueella. JOs vaikka kaveriporukalla haluaa kattoa Hormuloita (en halua) niin pitäis olla mahdollisuus pay-per-view tyyppiseen ratkaisuun HELPOSTI ja vaikka kalliilla. Brömbrömkisa/viikonloppu voisi maksaa vaikka 20€ pala ja silti sille olisi ottajia, mielummin kuin 12kk määräaikaiselle 30€/kk tilaukselle.

Joo nyt pelittää viasatti eikä siihen tosiaan mitään kortinlukijoita tai kortteja tarvittu, soitto vaan aspaan ja sieltä laittoivat päälle.

Tein paypal-tunnuksen johon liitin visa electron-korttini, joka on liitetty nettipankkitiliini. Ostin ebaysta paypalin avulla tuotteen ja ilmotti että maksu hyväksytty ja kaikki ok ja tuli vahvistukset meiliin ym. Tilillä ei vielä näy mitään. Onko kaikki nyt okei vai kusinko jotain?

Tein paypal-tunnuksen johon liitin visa electron-korttini, joka on liitetty nettipankkitiliini. Ostin ebaysta paypalin avulla tuotteen ja ilmotti että maksu hyväksytty ja kaikki ok ja tuli vahvistukset meiliin ym. Tilillä ei vielä näy mitään. Onko kaikki nyt okei vai kusinko jotain?

Mulla ainakin kun kortilla oon ostanut niin tulee päivän tai pari viiveellä nuo korttiostot näkyviin tilille, ei näy siis samantien rahojen lähtö.

On muuten aivan suolesta, että kanavapakettien tilauksia (ja sulkemisia) ei voi tehdä suoraan koti-tv:n kautta. Tai ei ainakaan syksyllä onnistunut kun mulla sellainen oli.

Tossa ollaan kyllä pahasti jäljessä vähän joka alueella. JOs vaikka kaveriporukalla haluaa kattoa Hormuloita (en halua) niin pitäis olla mahdollisuus pay-per-view tyyppiseen ratkaisuun HELPOSTI ja vaikka kalliilla. Brömbrömkisa/viikonloppu voisi maksaa vaikka 20€ pala ja silti sille olisi ottajia, mielummin kuin 12kk määräaikaiselle 30€/kk tilaukselle.

MTV katsomosta voi ostaa vuorokaudeks katseluoikeuden vajaalla kympillä,ei ole kallista jos porukalla yhet kisat kattoo.

Back
Ylös Bottom