🆕 KAMPPAILULAJIEN UUTISLINKIT 🆕

Meta title: 💥 Kamppailulajien uutislinkit – tuoreimmat iskut, käänteet ja kohut suoraan yhteen ketjuun

Meta description: Keskustelua kamppailulajien ajankohtaisista uutisista, otteluista ja ilmiöistä – linkit, analyysit ja nopeat reagoinnit samaan paikkaan.

Jos saa alasvientejä ja matossa damagea niin voi voittaakkin. Tosin Machidalla on kyllä tosi vaikee viedä mattoon, mutta kyllähän Weidman sai Silvanki mattoon aika vaivattomasti.

Machidalla alkaa ikä pikkuhiljaa tulla vastaan. Jotenkin en usko näihin 70-luvulla syntyneiden enää vievän mestaruuksia. Juna meni jo.

Käsittääkseni UFC noudattaa Nevadan sääntöjä jenkkien ulkopuolella. Eli ei saa enään tertuttaa brasseissa.

Jenkkien ulkopuolella UFC sanktioi itse osan tapahtumista, mutta vain silloin kun kyseisessä maassa ei ole jenkkiläistä vastaavaa urheilukomissiota tai muuta sääntelevää tahoa. Esim. Ruotsissa vapaaotteluliitto hallinnoi kekkereitä, Brasiliassakin on viime vuodesta alkaen ollut jonkin sortin komissio. Mielenkiintoisinta onkin nähdä, lähteekö Brasilia samalle linjalle, siellä kun on ollut vielä jenkkejäkin hövelimpi doping-kontrolli.

Ja toki UFC voi promootiona päättää olla antamatta matseja terttujannuille, mutta Dana on ainakin lähinnä yrittänyt pestä käsiään doping-valvonnasta.

- - - Updated - - -

1.5... Okei vähän provoten, realistisesti veikkaisin kertoimen asettuvan noin kahteen ja itse näkisin sen jo pelattavana. Vaikket minulta kysynytkään, niin tässä minun kontribuutioni.

Belfortin kerroin on ollut eurooppalaisilla tarjoajilla 2,7-2,9, tuskinpa Machida ainakaan sen alle painuu.

1.5... Okei vähän provoten, realistisesti veikkaisin kertoimen asettuvan noin kahteen ja itse näkisin sen jo pelattavana. Vaikket minulta kysynytkään, niin tässä minun kontribuutioni.

Itse en pelaisi Machidaa vielä 3,5:llakaan. Machidalla on mielestäni hieman normaalia parempi punchers chance. Niin kuin kenellä tahansa kärki MW:lla Weidmania vastaan.

>2.5 niin kivitalo kiinni!!!!! Weidmanin alasvientien pohjustus on huonoa, tervehtinee Lyoton Polvea toisessa erässä, tai Dragon tanssii pisteille nekkaillen Weidmania miten lystää!

Huh huh, olin ihan saletti, että Vitorin jääminen matsista pois oli vain karu vitsi.

Toisaalta kyllä ymmärrän, ettei TRT:ltä pudottauduta pois ihan noin vain. Olisi varmasti kamala ilta Vitorille tiedossa, kun joutuisi teston jättämään käytännössä yhdessä yössä kokonaan pois.

Vitorin täytyy totuttaa kroppansa siihen, ettei ulkopuolelta enää tule miesmehuja, vaan ne täytyy itse tuottaa.

Tämä on ehdottomasti hyvä tie ja toivottavasti kaikki muutkin komissiot seuraavat mukana ja UFC myös on asian kanssa tiukka kun komissioiden ulkopuolella otellaan. Lupaukset ainakin ovat suuria.

Toki nyt Sonnenin ja Wandyn matsi on vähän vaarassa. Sonnenhan on sanonut, että hänen on kivestensä vuoksi saatava testoa. Bigfoot myös saattaa joutua harkitsemaan uransa jatkamista, samoin moni muu urheilija. Miten esim. Duffee, joka on jostain parikymppisestä asti ollut testokuurilla? Miehen omat tuotannot on varmasti poissa koko loppuelämän ajan.

Toki joka jätkä voi edelleen käyttää niin paljon kuin haluaa ja jaksottaa käyttämisensä vain niin, ettei testeissä tule jäätyä kiinni. Siis samalla tavalla, kuin nykyäänkin, mutta onpahan ainakin luvallinen huijaaminen poissa.

Kyllä tässä Weidman on melko suuri ennakkosuosikki. Pystyssä Weidmanilla tuskin on sen enempää hätää kuin Rampagella, Davisilla tai Mousasilla. Uskon, että Weidman voi jopa osua pystyssä aika tehokkaasti. Hyvällä päänliikkeellä Weidman väistelee suurimman osan Lyoton yrityksistä, etenkin kun Machida kauhoi käsillään aika paljon ilmaa Mousasia vastaan. Machidan muutamat potkut ja polvet oli kyllä ihan teräviä Mousasi-ottelussa. Jos tarve vaatii, niin Weidman saanee matsin mattoon ainakin jossain vaiheessa ja antaa kyllä todella osuvaa gnp:tä päälle päästessään ja pystyy varmasti yrittämään myös kuristuksia ja lukkoja.

Weidmanilla on hyvät mahdollisuudet ottaa tämä pisteillä, mutta miksei tyrmäys tai subikin onnistuisi. Mun mielestä ihmiset aliarvioivat Weidmania aika reilusti edelleen. Pelaisin Machidaa Mauler>Bonesin tapaan vasta jollain 3,5 kertoimella.

Mun mielestä ihmiset aliarvioivat Weidmania aika reilusti edelleen.
Kirjoittamalla että CW on suuri ennakkosuosikki on kyllä yliarviointia sitten. Aika 50/50 minusta tuo on, jos matsi pysyy pystyssä niin eiköhän Machida vie UD voiton kotiin tai sitten yllätys KO. Jos CW saa Machidan mattoon niin siellä Lyoto kyllä saa kyytiä sen verran vakuuttavaa on CW jälkeä matossa on tehnyt.

Kirjoittamalla että CW on suuri ennakkosuosikki on kyllä yliarviointia sitten. Aika 50/50 minusta tuo on, jos matsi pysyy pystyssä niin eiköhän Machida vie UD voiton kotiin tai sitten yllätys KO. Jos CW saa Machidan mattoon niin siellä Lyoto kyllä saa kyytiä sen verran vakuuttavaa on CW jälkeä matossa on tehnyt.
Kirjoitin melko suuri ennakkosuosikki. Sanavalinnoistasikin voi jo päätellä, että tähtien, kuun ja planeettojen pitää olla melko optimaalisissa asennoissa jos tästä halutaan ennakkopuheissa leipoa kertoimien valossa tasainen ottelu.

Mikäli betmakerit näkee tän edes lähelle 50/50-mahdollisuuksia (johon en mitenkään jaksa uskoa), niin lyön oman ja kaikkien kaverien kivitalot Weidmanille.

Mun mielestä ihmiset aliarvioivat Weidmania aika reilusti edelleen. Pelaisin Machidaa Mauler>Bonesin tapaan vasta jollain 3,5 kertoimella.

En pelaisi vielä sillä 3,5:lläkään. Weidmanin aliarvioinnin takia Machidan kerroin tulee olemaan jossain 2.6-3 välissä joten Weidmanilla tulee olemaan kolmannen kerran peräkkäin merkittävä ylikerroin. Tavallaan ironista, että jos molemmat Silva-matsit eivät olisi ratkenneet niin erikoisella tavalla, niin Weidman luultavasti nähtäisiin tänä päivänä jo siinä valossa minkä mies ansaitsisi. Oletan siis, että Weidman olisi jatkanut Silvan dominointia molemmissa otteluissa ilman niitä keskeytyksiä. Nyt kun tapahtui mitä tapahtui, niin on edelleen paljon ihmisiä, jotka ajattelevat Weidmanin voittaneen ainakin osittain onnekkaasti vaikka tosiasiassa Weidman voitti yksipuolisesti dominoiden yhden kaikkien aikojen parhaista ja siihen asti dominoivimmista vapaaottelijoista kaksi kertaa peräkkäin.

Weidman on mielestäni ehkä kaikkien aikojen lahjakkain vapaaottelija ja edellä Lyotoa joka osa-alueella. Vaikka ottelu käytäisiin kokonaan pystyssä, niin löisin silti rahani Weidmanille tasakertoimilla.

Kirjoitin melko suuri ennakkosuosikki. Sanavalinnoistasikin voi jo päätellä, että tähtien, kuun ja planeettojen pitää olla melko optimaalisissa asennoissa jos tästä halutaan ennakkopuheissa leipoa kertoimien valossa tasainen ottelu.
Noh voisin vetää tähän sivun mittaisen analyysin, mutta säästän sen vaikka sitten itse UFC173 threadiin :)

Mikäli betmakerit näkee tän edes lähelle 50/50-mahdollisuuksia (johon en mitenkään jaksa uskoa), niin lyön oman ja kaikkien kaverien kivitalot Weidmanille.
Onnea sitten taivasalle.

Mä nään tän aika tasaisena parina. Ehkä weidman 60 / lyoto 40.

Weidmanilla etu toki matossa, mutta Lyotoa on ollut kaikilla vastustajilla vaikeuksia saada sinne jo LHW:ssäkin. Ei ole mitenkään selviö että Weidman Lyotoa saa mattoon saati pidettyä siellä. Lyotolla on myös omat pyyhkäsyt mitkä saattaa hyvinkin yllättää. Matossa molemmat on hyviä, se kumpi päätyy päälle voittaa tän osa-alueen.

Pystyssä Lyoto on aina arvaamaton. Jotkut onnistuu Lyoton kanssa paremmin toiset huonommin, yleensä Lyoto on pystyssä ollut vastuksiaan hieman parempi. Toisaalta vastukset yleensä saavat pisteitä siitä että he ovat niitä jotka painostavat ja Lyoto se joka pakittaa. Jos Lyoto on liian passiviinen se kyllä kostautuu pistekorteilla. Siihen että Weidman tyrmäisi Lyoton pystyssä en oiken näe kovin todennäköisenä, Lyoto todennäkösesti saa jonkun terävän counterin Weidmanin leukaan, se on sit osin arpapeliä että miten hyvin osuu ja kestääkö leuka.

Kaikkiaan tää on sekä matossa että pystyssä tasainen. Täytyy kuitenkin Weidmania pienoisena suosikkina pitää Silva näyttöjen perusteella. Molemmat kuuluu lemppari ottelijoihin ja oikeestaan sama kumpi voittaa. Toivotaan että nähdään kunnon sota ja jos Weidman voittaa niin voittaa siten että kenelläkään ei ole enää mitään mutistavaa että olis ollut säkää tms..

Weidman on mielestäni ehkä kaikkien aikojen lahjakkain vapaaottelija

Lahjakkuus käsitteenä on hämärä kuin rujon huumori mutta miks näkisit sen lahjakkaampana kuin vaikka Aldo, Barao, GSP, Jones, Gusse, Cormier, JDS, Cain, Fedor? Itse näkisin nuo kaikki lahjakkaampina lähinnä siks kun ne on ehkä nopeampia. Weidmanin cardiokin on vielä vähän kysymysmerkki...

Kumman näkisit Weidmanille pahempana match uppina; Lyoton vai Silvan? Entä Belfort? Mun mielestä Weidman>Lyoto>Silva>Belfort. Kolmen viimeisimmän keskinäisistä otteluista tulis varmasti kyttäyskilpailu mutta enpä niitä kysynytkään.

Back
Ylös Bottom