POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

O2OPiql.gif

lujat paikat täytyy kyllä olla ukolla, mutta onhan se nyt koomista kun ei meinaa saada puoltatonnia rintaan laskettua :lol2: on muuten ihan saatanan hullua touhua noin muuten tuo, tuntuu ihmeeltä ettei niitä turvarautoja käytetä. meinaan mitä tuossa ehtii varmistajatkaan tekemään jos kuntilla olisi vaikka ranne pyörähtänyt ympäri? saa siinä sitten hevit soida kun on fiatin kuussatanen naamalla.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt, enkä tule koskaan ymmärtämään varustevoimailua. Jos tarkoituksena on selvittää kuka saa nostettua suurimmat painot rinnalta suorille käsille, on täysin järjetöntä ja tarpeetonta pukea päälle jotain paitaa jolla se 300 tai 500 tai mikä lie ei ensinnäkään meinaa tulla edes rintaan, eikä välttämättä tulekaan. Vastaa täysin sitä että 100 metrin juoksussa otetaan lähtö tykin suusta ja maaliin pompitaan Pogo GoPro-pomppukepillä.
Lisäksi voin rehellisesti myöntää, että mua vituttaa miten varustenostot sekoittaa ns. tavisten päät ja saa mut näyttämään heikolta. :D Jokaisella on tädin mies joka on kyykännyt pro-liitossa 400 kiloa (250 raw), enkä minä siihen verrattuna kovin vahva olekaan.

kyllä tekee kipeetä kattella moista touhua :D , itellä kuitenkin käytännön kokemus miltä tuntuu kun käsivarsi pamahtaa poikki penkkipunnerruksessa.. Ja itsellä hengen pelasti juuurikin ne turvaraudat, 6 varmistaa ei ehtinyt tekeen mitään kun 380kg tipahti siinä turvaraudoille. saatika tossa muutama varmistaja ...huhhuhh

Ois se kiva jos nyt edes jaksettais punnertaa ne kädet suoriksi... toisaalta sit ku tälle linjalle lähetää ni ei tuo 500kg vakuuta pätkääkää, kuka ekana penkkipunnertaa 1000kg 5cm matkan. Tai aatellaan isosti ja ootellaan ensmäistä 10000kg penkkipunnerrusta 1 sekunti punnerrus, tangon ei tartte liikkua kuha punnertaa niin että pysyy ilmassa paikoillaan, tisseihin vaan elektroodit mittaa että kuiten jotain lihastyötäki tehään. Vai oliko vieläki liian vaatimatonta, 100000kg eksentrinen penkkipunnerrus. Urheilua seo shöybisniniski (mutta ei pitäs varmaa antaa hulluille ideoita).

Tuolla varustesodat ketjussa jo ihmettelin että miten tuo varustenostaminen on päässyt ns. mainstream asemaan voimanostossa ja nyt vasta vastikään on alkanut raw-kisat/klassiset voimanostokisat nousta. Inzerin ja Titanin jampat on varmaan voidelleet IPF:n päättäjät aikoinaan että otetaanpa varusteet hyväksytyksi.

Sama ku keihäänheitossa Tero sais juosta 20metriä sinne nurmikon puolelle ja siten heittäisi 110metriä. "On se Tero niin paljon kovempi heittämään kuin muut"
Nyt joku varustenostaja kertoo mulle, että mikä idea siinä on?
tumblr_mbr083Ze1o1r1vdfao1_500.jpg

Nyt joku varustenostaja kertoo mulle, että mikä idea siinä on?

En ole varustenostaja, mutta kerron silti... sama idea ja syy kuin kaikessa... RAHA

multiple ply tason...
penkkipaita 200$
kyykkytrikoo 300$
vetotrikoo 200$
3m polvisiteet 70$

Ja tietty varusteita täytyy uusia ja mitä minä olen varustemiesten pukemista katsellut, niin siihen tarvitaan varusteita, että nämä varusteet saadaan päälle.

Raw voimanosto ei kiinnnosta korkeita tahoja, kun ei siinä liiku rahaa.
Vyö 50e, trikoo 50e, rannetuet 30e, polvilämppärit varmaan 50e... koko paketti vajaa 200 ja uudet joutuu ostaan lähinnä jos onnistuu hukkaamaan edelliset.

Taas mennään tähän.. Kuinkahan moni täällä on kokeillut edes ipf-tason penkkipaitaa?? Itse olen raakanostaja ja tarkoitus on kisata ipf-raakapuolella. Mutta Ipf-penkkipaitaa kokeilleena voin sanoa että ei todellakaan ole sama asia kuin pikajuoksia sais lähtee tykin suusta ja loppumatka jollain jousijaloilla.. On muuten pirun vaativa laji paitapenkkaaminen. Käsitys muuttui kokolajista kokeilun jälkeen ja positiivisempaan suuntaan! Pitää taas todeta sama asia mikä täällä on todettu jo montakertaa. Kyseessä on eri lajit, niitä harjoitellaankin ihan eritavalla.

suosittelen kokeilemaan. itse olen noin 160-170 raakanostaja, kokeilu paidan kanssa sain 200kg ja vasta lankulta. Ja oli teknisesti ja jopa fyysisesti vaativin urheilusuoritus minkä olen koskaan tehnyt. Suosittelen kokeilemaan,saattaa mielipide muuttua kokolajia kohtaan. Itse arvostan nykyisin esim paidalla 300kg pukkaavia ipf miehiä todella paljon.

ja tosiaan, aion nostaa raakapuolella. koska siellä pääsee helpommalla

Taas mennään tähän.. Kuinkahan moni täällä on kokeillut edes ipf-tason penkkipaitaa?? Itse olen raakanostaja ja tarkoitus on kisata ipf-raakapuolella. Mutta Ipf-penkkipaitaa kokeilleena voin sanoa että ei todellakaan ole sama asia kuin pikajuoksia sais lähtee tykin suusta ja loppumatka jollain jousijaloilla.. On muuten pirun vaativa laji paitapenkkaaminen. Käsitys muuttui kokolajista kokeilun jälkeen ja positiivisempaan suuntaan! Pitää taas todeta sama asia mikä täällä on todettu jo montakertaa. Kyseessä on eri lajit, niitä harjoitellaankin ihan eritavalla.

Ei kai kukaan lajista yhtään mitään tietävä luulekaan että se helppoa olisi vaan kuten sanoin, järjetöntä ja tarpeetonta.

ps. Luuletko että tykin suusta pomppukepin kanssa lähtö olis helpompaa kuin tavallinen juoksu? ;) Ei, se olis haastavampaa kuin raw-juoksu vaikkakin ajat paranisivat, mutta tavallisen juoksun kanssa sillä ei enää olisi hirveästi yhteistä.

niin.. raakanostajien huutelu ja tuomitseminen ei varmasti sydäntälämmitä kavereita jotka on reenannu vuosikausia helvetin kovaa paitaa,kuminauhapenkkejä,ketjupenkkejä ja kaikkea mitä lajivaatii ja kilpailleet myös kansainvälisellä tasolla :D miusta molemmat lajit vois olla rinnakkain edelleen.. nyt on tää raakatouhu viimesenpäälle muodikasta, ehkäpä 5 vuoden päästä ku huomataan että rajat tulee vastaan niin varusteet tulee taas muotiin täälläkin. saa nähdä kuinka käy.

ymmärrän toki thompsonin pointin, kuten sanottu aion itsekkin nostaa raakapuolella. mutta suosittelen kaikkein kärkkäimpiä kokeilemaan sitä paitaa ja kertomaan mitä ajatuksia herättää.

Kyllähän varustenostaminen ainakin itselläni vaati paljon enemmän kun raakanostaminen. Raakanostaminen on yksinkertaisesti helppoa ja vaivatonta, kun taas varustenostaminen on aikaa vievää, ja tarvitsee aina avustajia. Todella vahvat ovat vahvoja molemmissa, esimerkkinä Ove Lehto. Enkä ole koskaan ollut ammattilaiskisojen kannattaja sääntöjen takia, mutta kyllä se kohtuu kovaa päätä vaatii ottaa 500kg käsille ja lähteä laskemaan rinnalle, onko sitten tuossa touhussa enää järkeä on sitten eriasia.

niin.. raakanostajien huutelu ja tuomitseminen ei varmasti sydäntälämmitä kavereita jotka on reenannu vuosikausia helvetin kovaa paitaa,kuminauhapenkkejä,ketjupenkkejä ja kaikkea mitä lajivaatii ja kilpailleet myös kansainvälisellä tasolla :D miusta molemmat lajit vois olla rinnakkain edelleen.. nyt on tää raakatouhu viimesenpäälle muodikasta, ehkäpä 5 vuoden päästä ku huomataan että rajat tulee vastaan niin varusteet tulee taas muotiin täälläkin. saa nähdä kuinka käy.

Eli aina kun rajat tulee vastaan, niin ei muuta kuin kehittyneempää varustetta peliin ja voi uskotella itselleen olevansa vahvempi. Miksei samantien nosta painoja trukilla, saa helposti tuhat kiloa "penkistä". Ei trukkipenkkikään varmasti aivan helppoa olisi, sitäkin pitäisi tovi harjoitella.

Keinotekoisesti kovien tulosten tavoittelu pelle-sääntöineen ja varusteineen hajauttaa lahjakkuuksia ja tekee lajista äärimmäisen vaikean seurattavan. Tämä taas vaikuttaa lajin suosioon ja sitä kautta rahavirtoihin. Mutta tärkeintähän se tietenkin on, että saa tankoon mahdollisimman paljon painoa ja voi kylillä sanoa penkkaavansa 200 todellisen tuloksen ollessa 150.

[venom];4426291 sanoi:
Eli aina kun rajat tulee vastaan, niin ei muuta kuin kehittyneempää varustetta peliin ja voi uskotella itselleen olevansa vahvempi. Miksei samantien nosta painoja trukilla, saa helposti tuhat kiloa "penkistä". Ei trukkipenkkikään varmasti aivan helppoa olisi, sitäkin pitäisi tovi harjoitella.

Keinotekoisesti kovien tulosten tavoittelu pelle-sääntöineen ja varusteineen hajauttaa lahjakkuuksia ja tekee lajista äärimmäisen vaikean seurattavan. Tämä taas vaikuttaa lajin suosioon ja sitä kautta rahavirtoihin. Mutta tärkeintähän se tietenkin on, että saa tankoon mahdollisimman paljon painoa ja voi kylillä sanoa penkkaavansa 200 todellisen tuloksen ollessa 150.

juuri sinunlaisille voisin suositella ihan empiirisenätutkimuksena kokeilemaan paitaa. Nuo trukki komentit jätän ihan omaan arvoonsa :D
jokainen saa trukilla 1000kiloa penkistä, mutta paidalla 500kiloa saa vaan yksi maailmassa.
ja vaan idiootit huutelee penkkitulostaan kylillä, ei yleensä kuulu kisanostajien tapoihin.

toki tuosta ammattiliitto hommasta en itsekkään välitä, säännöt on ihan naurettavat. lyhyet merkit jne. lisäks ei oo doping testejä jne

juuri sinunlaisille voisin suositella ihan empiirisenätutkimuksena kokeilemaan paitaa. Nuo trukki komentit jätän ihan omaan arvoonsa :D
jokainen saa trukilla 1000kiloa penkistä, mutta paidalla 500kiloa saa vaan yksi maailmassa.
ja vaan idiootit huutelee penkkitulostaan kylillä, ei yleensä kuulu kisanostajien tapoihin.

toki tuosta ammattiliitto hommasta en itsekkään välitä, säännöt on ihan naurettavat. lyhyet merkit jne. lisäks ei oo doping testejä jne

Paitaa on kokeiltu ja laji on sillä nostamalla enemmän tai vähemmän takapakkia urheilulle.

Back
Ylös Bottom