Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mä en nyt mitenkään ylläty tästä Miken kannasta! Porvarit pitää kiinni omistaan niinkuin köyhät pitää kiinni omistaan sehän on selvä. Kyllä mun mielestä 5000e/kk on jo sellainen raha että se kun ylitetään niin voi vaan kysyä onko se silloin työn kuvaan nähden "oikeutettua"!? Duunarit vääntää niskalimassa 1000-2000e/kk ja "porvarit" nostelee 5k ja + tilejä kuukaudes pitämällä nettisaittia ja räpsimäs kuvia tai istumassa perseellään lukemassa papereita. Veroja kiristetään koko ajan ja se otetaan duunareiden selkänahasta! Eikös se Saulikin ole sillä kannalla että porvareilta on varaa mistä ottaa!? Terveisin köyhä duunari

Mistä omasta ne köyhät pitää kiinni? Siitä omastako, joka ryöstetään rikkaammilta ja annetaan heille? Ei se ole köyhien omaa. Jokaisen omaa on se, minkä on itse kyennyt omalla työllään ja vapaaehtoisella ja rehellisellä kaupankäynnillä. Miksei jokaisesta palkasta voi kysyä, että onko se ansaittu? Miksi se sun mielestä riippuu siitä määrästä. Ala säkin pitämään yllä nettisaittia ja räpsimään kuvia, jos se niin helppoa on. Mikset ryhdy porvariksi mieluummin kuin teet niskalimassa töitä. Koska se oliskin vaikeampaa kuin toisten nettisaiteilla valittaminen? Enemmän niitä veroja otetaan suurempituloisilta eikä ne suurempituloiset niitä veroja kerää. Eikä ne niitä saa! Valtio sulta ne verot varastaa. Mikset sä ole vihainen niille? Koska et uskalla. Helpompi haukkua porvareita kuin käydä isoa valtiota vastaan valittamaan. Pelkäätkö että ne korottaa sun veroja tai heittää vankilaan vihapuheesta?

Lukekaas nyt vaikka näitä Kataisen haista-vittu-duunari rakenneuudistuksia ja vertaa PS rakennepakettiin...

Samanlaista poliittista jargonia molemmat ovat.

Yksikään muu puolue ei ota kantaa rehottavaan mamupolitiikkaan kuin PS joten kuten tässä on moni maininnut niin vähiten huonoin puolue se PS on!

Ei otakaan, mutta onko mamupolitiikka sun suurin ongelma? Jos poistettaisiin ne verot loppuis myös mamuilta ilmaiset tulot eikä sulta ryöstettäisi, etkä joutuis tekee niska limassa töitä lusmuilijoiden ja mamujen ja byrokraattien elättämäiseksi. Vaikka se mamupolitiikka on surkeaa ja epäoikeudenmukaista, niin se ei ole sun varsinainen ongelma, mutta silti olet tehnyt siitäkin syntipukin kuten olet tehnyt porvareistakin. Kumpikaan näistä ryhmistä ei varasta sulta. Onko valtion koulunkäynti saanut sut käännytetyksi valtiouskoon niin vahvasti, ettet sitä kykene syyttämään mistään mitä se tekee?

Mä en nyt mitenkään ylläty tästä Miken kannasta! Porvarit pitää kiinni omistaan niinkuin köyhät pitää kiinni omistaan sehän on selvä. Kyllä mun mielestä 5000e/kk on jo sellainen raha että se kun ylitetään niin voi vaan kysyä onko se silloin työn kuvaan nähden "oikeutettua"!? Duunarit vääntää niskalimassa 1000-2000e/kk ja "porvarit" nostelee 5k ja + tilejä kuukaudes pitämällä nettisaittia ja räpsimäs kuvia tai istumassa perseellään lukemassa papereita. Veroja kiristetään koko ajan ja se otetaan duunareiden selkänahasta! Eikös se Saulikin ole sillä kannalla että porvareilta on varaa mistä ottaa!? Terveisin köyhä duunari

Lukekaas nyt vaikka näitä Kataisen haista-vittu-duunari rakenneuudistuksia ja vertaa PS rakennepakettiin...

Katainen esitteli viiden kohdan ohjelman julkisen talouden kestävyyden vahvistamiseksi | Kokoomus

Perussuomalaisten rakennepaketti - Perussuomalaiset

Yksikään muu puolue ei ota kantaa rehottavaan mamupolitiikkaan kuin PS joten kuten tässä on moni maininnut niin vähiten huonoin puolue se PS on!

Jottei nyt mee aivan raiteilta tää homma niin laitetaas uutista tästä normikansasta jota tänne halutaan meitä juntteja persuja rikastuttamaan! "Kill Gays Bill" Passes, Sig. of President Expected Within 30 Days - "LGBT Uganda Updates"

Melkoista paskaa Feenix! Ensinnäkään 5k kuukausipalkka ei todellakaan ole niin iso, etteikö se voisi olla "oikeutettu". Ennemmin kysyisin onko oikeutettua, että työttömälle maksetaan asumisen ja ruuan lisäksi niin paljon, että siitä riittää monilla autoon ym. mukavuuksiin? Tämä kaikki on revitty työtä tekevien selkänahasta.

Jos ja kun verotusta kiristetää, se täytyy tehdä siten, että se vaikuttaa kaikkiin riippumatta tuloista. Eli ennemmin ALV ylös kuin kiristetään tuloverotusta.

Lisäksi kysyn onko sun mielestä oikeutettua se, että duunarit vinkuu jatkuvasti lisää palkkaa ja lakkoilee? Duunareiden palkat ovat jo sellaisella tasolla, että Suomen kilpailukyky on tuhottu. Kiitos tästä.

Feenix lopettaa itkemisen, käy hakemassa kameran ja alkaa pitämään nettisaittia.

Tuohon vinkumiseen juuri monen "duunarin" ajatusmalli kulminoituu. Joku vääntää helvetin ison työn vuosikausia ja sitten kun menestystä ja rahaa alkaa tulemaan niin nähdään vaan lopputulos. Tekee vittu itse jos se on niin helppoa. Mulle sossunluukulla oleva suomalainen on yhtä punainen vaate kuin mamu. Ainoastaan ratkaisumalli on eri. Mamu vittuun, suomalaiselle konstilla millä hyvänsä töitä.

Feeniksiltä kyl komeeta kommentointia, kateus paistaa kilometrin päähän.. Mä saan tammikuussa nostettua oman palkan 6kiloon/kk mun työpanos tuottaa palkanmaksajalle 10x enemmän kuin mun palkkani.. tän takia mulle voidaan maksaa tuollaista palkkaa, myös mun korvaaminen kestäisi uuden työntekijän kouluttamisen muodossa useita vuosia, mitä mieltä olet onko se työnkuvaan nähden oikeutettua? .. Kun taas vastaavasti niskalimassa painava perusduunari voidaan korvata parhaissa tapauksissa 10min koulutuksella ja myöskään tälläisen duunarin arvo palkanmaksajalle saattaa olla hyvinkin pieni..

Miksi et muuten itse tosiaan ala porvariksi, saat sen kuulostamaan niin pirun helpolta?

Feenixin kannattaisi muistaa, että "porvarit" maksavat duunareitten ja työttömien palkat. Ei tarvitse olla raketti-insinööri tajutakseen, että isot tulot tarkoittavat yleensä myös isoja menoja. Eli vauraat ostavat palveluita, joita duunarit muun muassa tuottavat. Eihän 5000 tulot ole muutenkaan paljon paskaakaan. Siitä jää käteen n. 3170 euroa kuussa ja usein tuon 5000 palkan eteen vaaditaan joko korkeakoulutus tai paljon työtunteja. Ainakin minun tuntemani, jotka tienaavat tuon verran, tekevät usein n. 50-60 h töitä viikossa ja heillä on vähintään AMK-koulutus. Jos duunarit tienaisivat tuon verran kaikki, Suomessa ei olisi duunaritöitä ollenkaan.

Mites tää verotuskeskustelu liittyy nyt maahanmuuttoon? Multa on ainakin jo kadonnut yhteys vaikka mua vituttaakin Suomen verotus.

Soini kyllä sanoi, että kilometrikorvausten poistaminen tappaa työhalut. Ja minä en persuna ole samaa mieltä. Yhteiskunnan ei muiden autoilusta tarvitse maksaa. Mutta taitaahan se myyntimiehen taskussa tuntua ;)

Välillä kannattaa yhteiskunnan tukeakin työmatka-autoilua. Pystyn heti kokemuksesta sanomaan, että ne, jotka suht. pienellä palkalla käyvät töissä omalla autolla koht. työmatkan päässä, jäisivät kyllä kotiin/siirtyisivät harmaille työmarkkinoille jos kn-korvaus poistettaisiin. Kyllä km-vähennysmahdollisuus tuo valtiolle enemmän kuin siltä vie.

Tollaisihan ne kaikki Perussuomalaiset on Ray Lewis? Et sitten yhtään huonompaa esimerkkiä löytänyt! Näköjään trendi jatkuu täälläkin, on Ylen ja Hesarin aivopesu onnistunut, kaikki on Perussuomalaisten syytä. Naurattaa, juttelin kahden koulutetun Kokoomuslaisen naisen kanssa ja ne tuli siihen lopputulokseen että Suomen kaikki viat ja minkätakia menee huonosti ni on Kike Elomaan syytä, tuntuu että täällä on kanssa vähän samanlainen "kapea" ja "sokea" ajatusmaailma.

Joo, näin on. Ihmettelen, miten kaikki paha voi kulminoitua juuri perussuomalaisiin...siis puolueeseen, joka on aina ollut pelkästään oppositiossa eikä todellisena vallankäyttäjänä hallituksessa?

Ja Mikekin voi miettiä, mikä/mitkä puolueet niitä veronkorotuksia oikein rakastavat? Hänen kyllä pitäisi kohdistaa kiukkunsa vasureihin ja varsinkin SDP:n.

Porvarit pitää kiinni siitä mitä ovat saavuttaneet, muut sitten koittaa imeä niiltä. Sitä kutsutaan kateudeksi täällä Suomessa.

Ahneus ja kateus.
Ahneutta edustaa yltiörikkaat porvarit, jotka haluavat lisää. Kateutta edustaa vasemmistoliike, joka haluaa ottaa muiden rahat itselleen. Nuo kaksi ovat siis vastavoimia, ja terveessä yhteiskunnassa kateus ei saa nousta hallitsevaksi voimaksi. Ota rikkailta, anna köyhille. Ajatus on kaunis, mutta liian pitkälle vietynä vaarallinen. Rajana on rikastumisen tuomitseminen ahneutena. Miksi ahneus on ruma sana? Ihminen on lähtökohtaisesti ahne, mutta ahneus pitäisi ajatella eteenpäin pyrkimisenä ja inspiroivana voimana. Terveessä yhteiskunnassa köyhillä on mahdollisuus nousta keskiluokkaan, keskiluokkaisilla vaurastua lisää ja nousta ylemmäs.

HS:n Heikki Aittokoski kirjoitti tuosta kirjassaan Narrien laiva.

Ihanneyhteiskuntana hän näkee Lounais-Saksan. Vauraan keskiluokkainen taajamamatto, vahva työllisyys. Hyvinvoinnin tuolla on mahdollistanut joidenkin rikastuminen ja useimpien unelma vaurastumisesta, terve kateus. Sairaan kateuden yhteiskunnassa rikkaus on lähtökohtaisesti tuomittavaa. Ei synny uutta yrittämistä, ei uutta vaurautta eikä uusia työpaikkoja, ja juuri siksi kärsijöinä ovat ennenkaikkea köyhät niin kotimaassa kuin globaalisti. Ei synny jaettavaa.

Terveissä yhteiskunnissa rikkaiden ylilyönnit joutuvat tarkkaan syyniin. On täysin ymmärrettävää tuohtua rikkaiden ylilyönneistä vaikkapa optioiden suhteen, kun samaan aikaa työpaikkoja katoaa, hyvinvointivaltiota karsitaan ja verovaroja pumpataan oman taloudenpitonsa laiminlyönneisiin maihin.

Tuo kirja avaa hyvin kolmannen maailman ongelmia ja tuota verovarojen pumppaamista paskamaihin.

Kokoomushan vasta onkin kussut yrittäjän silmään oikein urakalla. En käsitä miksi kukaan yrittäjä äänestäisi kokkareita. Paitsi jos on halpatyövoiman perään, sanoihan itse Katainen aikoinaan TV haastattelussa että tarvitsemme 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa työvoimapulan ehkäisemiseen.

Pitäis perustaa joku uusi "Alhaisen Verotuksen Puolue" , kaikki tuet minimiin ja samoin verot, ei mamuja lisää ja nykyisillekin sompuille kenkää suomesta. Kaikki autoilua ja liikkumista haittaava verotus poistettava heti. Valtiolta ja kunnista kenkää tyhjäntoimittajille jotka ovat pääseet palkkiovirkaan puolueen jäsenkirjalla. Kas siinä hyvä puolueohjelma.

Pääkaupungissamme Helsingissä oli tukimielenosoitus. Oli jopa noin 100 ihmistä paikalla...

Ja saatanan YLE teki taas ison uutisen siitä! Vittu aatelkaa, hesassa 100 ihmistä liikkeellä -näytti suurin osa olevan mamuja- ja tämä ylittää uutiskynnyksen.

Lieköhän nämä kunniakansalaiset olleet paikalla:

1526297_10202952566363106_205088943_n.jpg

Halla-aho joskus puheli, kun Kampissa oli monikulttuuri ja etnisyys värissyt vähän reilummin,
että on ihmisryhmiä, joille joku alue on vain meidän tai teidän maa; sellainen jonkinlaisessa sovussa yhdessä eläminen ei oikein sovi tällaisiin hienompiin kulttuureihin.

Mohu vähän vaikuttaisi siihen ryhmään kuuluvalta.
Veikkaan, että tätä ei tulkita vihapuheeksi eikä tästä järjestejä A-Talk-teemailtaa,
koska naapuri ja uhri.

Kyllä mun mielestä 5000e/kk on jo sellainen raha että se kun ylitetään niin voi vaan kysyä onko se silloin työn kuvaan nähden "oikeutettua"!? Duunarit vääntää niskalimassa 1000-2000e/kk ja "porvarit" nostelee 5k ja + tilejä kuukaudes pitämällä nettisaittia ja räpsimäs kuvia tai istumassa perseellään lukemassa papereita.

Juuri tätä laput silmillä muodostunutta maailmankuvaa, jota Persujen ja vasureiden populismi edustaa. Ei ole siis oikeutettua, että esim. aamusta yöhön joka bitun päivä työskentelevä yrittäjä saa vaikkapa vähän yli tuon 5 000 € kuussa? Ai niin; kun joku tekee enemmän, niin se on jo väärin puhumattakaan siitä, että saisi palkkaa siitä. Yrittäjä on paha porvarilahtari jota tuleekin rankaista ja halveksua kuten sotaveteraaneja aikanaan joitain kymmeniä vuosia sitten.

Tolla tismalleen samalla logiikalla voidaan yleistää, että onko duunarin palkka kuinka oikeutettua? Nehän laiskotelee ja vittu saikuttaa aina loppuviikon vittuillakseen, kun puolivälissä viikkoa joku juttu töissä vituttaa (työtehtävä vaihtuu tms.). Toi paska kallistaa suomalaista työtä ja lankeaa kaikkien maksettavaksi loppujen lopuksi.

Vajaan viisi vuotta olin duunarina ja näin tuon puolen kolikosta. Todellisuudessa ei ole mitään duunareita vastaan, mutta tolla täysin samalla logiikalla voidaan tosiaan duunareita haukkua, kun millä hyökkäsit "porvareita" vastaan. Ja mihin muuten lokeroit duunarit, jotka tienaa joko hyvän työnantajan (esim. paperi) tai ylitöiden ja vaikka yövuorojen avulla tuon 5 000 € kuussa? Nekin on kai pahuuden lähettiläitä ja laiskoja?

- - - Updated - - -

Kokoomushan vasta onkin kussut yrittäjän silmään oikein urakalla. En käsitä miksi kukaan yrittäjä äänestäisi kokkareita. Paitsi jos on halpatyövoiman perään, sanoihan itse Katainen aikoinaan TV haastattelussa että tarvitsemme 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa työvoimapulan ehkäisemiseen.

Pitäis perustaa joku uusi "Alhaisen Verotuksen Puolue" , kaikki tuet minimiin ja samoin verot, ei mamuja lisää ja nykyisillekin sompuille kenkää suomesta. Kaikki autoilua ja liikkumista haittaava verotus poistettava heti. Valtiolta ja kunnista kenkää tyhjäntoimittajille jotka ovat pääseet palkkiovirkaan puolueen jäsenkirjalla. Kas siinä hyvä puolueohjelma.

Puolueeni, Edistyspuolue, on juuri tuollainen, mutta eipä ole päässyt edes rekisteriin, koska ei tuollainen aate saa kannatusta Suomessa. Päin vastoin juuri se saisi, että yli viittä tonttua ei saisi tienata.

Ja samaa mieltä silleen, ettei toki pienyrittäjän kannata Kokoomusta äänestää. Moni äänestää sitä silti tällä "vähiten paskin vaihtoehto yrittäjälle"-logiikalla.

Haha johan nousi paskamyrsky! :D No joo voisin vetää sanoja takaisin oikeastaan yksityisyrittäjien parista...eli he ovat usein kovalla työllään ansainneet tienestinsä. Vähän provosoiden pitää kirjoittaa että saadaan mielipiteitä ;) Mutta tarkoitin tällä 5k ja + enemmänkin tyyliin julkisen sektorin henkilöstöä ja johtajistoa. Velkakuntien johtajat vetelee 11k/kk palkkoja jne. onko se oikein!?

En mä ole kateellinen niinkuin moni tässä väittää! Mä olen surullinen tästä ahneudesta kun mikään ei riitä. Jos verotusta kiristettäisiin enemmän hyvätuloisilta niin mistä se heillä olisi pois!? Pitäs vaihtaa Mersu Toyotaan!? Enemmän ne kiristykset duunaria koskee. Mistäköhän johtuu Suomen alhainen lapsisyntyvyys? Ei se tenavien tehtailu ainakaan kovin helppoa ole duunareille. Uraohjuksethan eivät kovin paljon korteaan kanna kekoon kun on kiire tienata materiaa. Porvareilla harvoin on hajua oikeasta elämästä ja siten eivät pysty ymmärtämään duunareita. Duunareita ei arvosteta.

Ja tuo AMK-juttu. Mä olen ammattikorkeassa tällä hetkellä eikä se tosiaan ole mitään vaikeaa! Ja jos joskus tulevaisuudessa pääsen +5k tuloihin niin kyllä mä olisin ainakin kiitollinen siitä määrästä vaikka veroa menisikin suhteessa enemmän kuin duunareilla. Mulle ei ole tärkeintä hyvä palkka vaan työ mitä haluan tehdä ja mistä nautin.

Haha johan nousi paskamyrsky! :D No joo voisin vetää sanoja takaisin oikeastaan yksityisyrittäjien parista...eli he ovat usein kovalla työllään ansainneet tienestinsän. Vähän provosoiden pitää kirjoittaa että saadaan mielipiteitä ;) Mutta tarkoitin tällä 5k ja + enemmänkin tyyliin julkisen sektorin henkilöstöä ja johtajistoa. Velkakuntien johtajat vetelee 11k/kk palkkoja jne. onko se oikein!?

En mä ole kateellinen niinkuin moni tässä väittää! Mä olen surullinen tästä ahneudesta kun mikään ei riitä. Jos verotusta kiristettäisiin enemmän hyvätuloisilta niin mistä se heillä olisi pois!? Pitäs vaihtaa Mersu Toyotaan!? Enemmän ne kiristykset duunaria koskee. Mistäköhän johtuu Suomen alhainen lapsisyntyvyys? Ei se tenavien tehtailu ainakaan kovin helppoa ole duunareille. Uraohjuksethan eivät kovin paljon korteaan kanna kekoon kun on kiire tienata materiaa. Porvareilla harvoin on hajua oikeasta elämästä ja siten eivät pysty ymmärtämään duunareita. Duunareita ei arvosteta.

Ja tuo AMK-juttu. Mä olen ammattikorkeassa tällä hetkellä eikä se tosiaan ole mitään vaikeaa! Ja jos joskus tulevaisuudessa pääsen +5k tuloihin niin kyllä mä olisin ainakin kiitollinen siitä määrästä vaikka veroa menisikin suhteessa enemmän kuin duunareilla. Mulle ei ole tärkeintä hyvä palkka vaan työ mitä haluan tehdä ja mistä nautin.

Tuossa julkisen sektorin suhteen olen toki samaa mieltä. Alkuperäisessä viestissä ei tuollaisesta puhuttu mitään. Syntyvyyteen sanottava kuitenkin vastalausetta; Suomessahan on erikoinen tilanne juuri siinä, että ne joilla olisi resurssit kasvattaa lapsia, eivät niitä hanki kuin EHKÄ yhden 35-40-vuotiaana. Sen sijaan monesti juuri ne, jotka eivät osaa itsestäänkään pitää huolta, aloittavat jo hyvin nuorella iällä. Lapsia tehdään urakalla, koska valtio maksaa. Eli tuon kysymyksen näen erilailla. Duunarilla voi olla hankalaa, mutta kyllä he lisääntyvät ahkerammin kuin moni muu ryhmä. Eivät toki niin ahkerasti, kuin esim. mamut.

Tällaisia "ketkä lisääntyy"-tilastoja ei Suomessa julkaista juurikaan. Sosialistinen pehmomeininki ei kestä sitä, että tuilla elelevien ahkeraa lisääntymistä puitaisiin.

Tuo, että porvareilla ei ole käsitystä oikeasta elämästä, on aikamoista populismia. Toki olen OSITTAIN samaa mieltä niiden kohdalla, jotka ovat syntyneet rikkaiksi. Olen nykyään porvari ja pihalla on E-sarja Mersu, mutta olen syntynyt vaatimattomiin oloihin ja jo junnuna painanu koulun jälkeen tehtaassa muutaman euron tuntipalkalla. Kyllä ymmärrän raatamisesta ja arvostan.

Viimeksi muokattu:
Kaikki puolueet ovat kovin sosialistisia. Prosentti sinne tai tänne veroja on vain hienosäätöä.

Suomi saadaan kuitenkin tuhottua nykyisellä mokutuspolitiikalla. Ongelmat tulevat pysymään kuin mustalaiset Suomessa. Satoja vuosia, eikä niitä saada korjattua ennen kuin koittaa todellinen länsimaiden kulttuurillinen muutos.

Ainoa puolue, mistä kuuluu järjen ääniä tämän asian suhteen on PS. Äänestämällä PS:ää pakotat muutkin puolueet muuttamaan mokutuspolitiikkaansa, vaikkei se Halla-Aho muuten tuntuisi niin fantsulta kaverilta.

Back
Ylös Bottom