Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^^no joo.. ymmärrän yskän mutta rohkenen silti olla eri mieltä..
Jos Suomessa kuolee joku millä tahansa työpaikalla työtapaturmassa niin kriisiapua yleensä tarjotaan.
Sodassa ei kriisiapua pyydetä eikä anneta. Se on hoidettu sitten perinteisesti viinalla ja lasten lyömisellä kapinan jälkeen.

Huomenta, heräsin tänään vapaa-päivästä riippumatta jo seitsemän jälkeen, vähän katkonaista oli uni muutenkin nii mitäs sitä väkisin nukkuu.

Tänää ois salipäivä pitää joku sopiva ajankohta kattoo ja toivoo että ois tyhjää kerranki ja jotain mättöökin vois hakee tänää.

Kauhavan lentosotakoululaisille kriisiapua...kriisiapua? Mä luulin et ne on..siis...sotilaita...

Entäs sit jos tulee sota ja joku niistä kuolee, pysähtyyks Suomen ilmavoimat? "Ei pysty lentää, ahistaa ku kaveri kuoli"

Eiköhän useimmat sotilaat jatka fyysisistä ja henkisistä vammoista huolimatta, jos tilanne sitä edellyttää. Sodassa moni menettää kykynsä pärjätä jatkossa (PTSD ym), ja se on niissä oloissa usein seuraus, jota ei voi välttää. Nyt ei ole sellainen tilanne, jossa pakko vain jatkaa seurauksista välittämättä. Ihan fiksua huolehtia, että sotilaittemme henkiset vammat jäävät tästä tapauksesta mahdollisimman vähäisiksi.

Onhan se kuitenkin ilo kuulla, että joku tekee osansa Suomen talouden ylläpitämisestä, eikä istu käsiensä päällä.

Olen aikalailla sitä mieltä, että on helvetin hyvä tilanne, jos on työpaikka kun katselee oman alan työttömyystilastoja, joten olen aikalailla tyytyväinen aina töihin lähtiessä. Kun jatkoa tarjottiin, niin ei kahdesti tarvinnut miettiä otanko vastaan. Varsinkin kun tuli tarjous asemaan, jossa en tiedä ketään minun ikäluokassa, vaan vastaavat ovat vähintään 5 vuotta kokoneempia. Olen tosin siinä mielessä onnellisessa tilanteesaa, että parikin firmaa on kysellyt töihin, ja saa jopa valita.

Periaatteessa joo, mutta jotain on jossain vaiheessa mennyt pahasti pieleen työntekijää ajatellen. Koska minusta ei ole normaalia, että joko on helvetinmoinen kiire ja stressi töiden kanssa koko ajan tai vaihtoehtoisesti ei ole töitä ollenkaan. Ilmeisesti tällä alalla on tehostaminen onnistunut varsin hyvin.

Periaatteessa joo, mutta jotain on jossain vaiheessa mennyt pahasti pieleen työntekijää ajatellen. Koska minusta ei ole normaalia, että joko on helvetinmoinen kiire ja stressi töiden kanssa koko ajan tai vaihtoehtoisesti ei ole töitä ollenkaan. Ilmeisesti tällä alalla on tehostaminen onnistunut varsin hyvin.

Mitä sä teet työkses? :wtf:

Miten voikin ihmistä nyt väsyttää näin paljon... Aamiainen syötynä ja kahvi juotuna, mutta silmät ei vaan meinaa pysyä auki. Ehkä sitä vaan pitää raahautua salille, jos siellä vaikka heräisi kunnolla.

Te pirteät aamuihmiset voitte lahjoittaa osan virkeydestänne tännekin. En myöskään valita, jos lahjoitus veisi myös tämän orastavan flunssan pois.

Jätän sen mainitsematta, mutta eiköhän tuo päde lähes hommassa kuin hommassa rakennusalalla.

Joo, olet näissä ihan oikeassa. Projektivetoinen ala, jossa on riittävästi osapuolia aina mukana. Projekteja on myös pirun hankala tehdä riittävän vakioiksi, niin rutiiineja on vaikea tehdä. Juuri oli minusta hyvä juttu Kauppalehdessä NCC:n toimitusjohtajasta, joka sanoi hyvän pointin: Suomessa rakennusyritykset ottaa liian helposti matalan kannattavuuden projekteja. Sitten kun on matala kannattavuus, niin asiat pitää saada valmiiksi nopeasti, jotta siitä voidaan tiristää edes vähän lisää tuottoa. Kun tehdään kiireellä, tehdään virheitä, ja ne kostautuvat sitten takuukorjauksissa, kun on taas uuden projektit jo rullaamassa. Olen siis toisaalta eri mieltä, eli tehostaminen on tehty huonosti, koska työt menevät enemmän häsläämiseksi.

Jos tämä ala alkaa tökkiä, niin siirryn enemmän kiinteistöpuolen tehtäviin, jossa asiat ovat edes hieman vakiompia.

Ajattelin lähtee hiihtään. En ees ole mikään erikoinen hiihtofani, mutta Lempäälään on avattu latu. Joten kai se on käytävä koittaan.

Ihan sen kunniaks, kun ei ole vielä muuten lunta.

Jos tämä ala alkaa tökkiä, niin siirryn enemmän kiinteistöpuolen tehtäviin, jossa asiat ovat edes hieman vakiompia.

Tervetuloa, kyllä, vittuilun määrä on vakio.

No totta toinen puoli, kiinteistöpuolen hommat ovat usein vähän epäkiitollisia, hyvin suuri osa työstä ja yhteydenotoista liittyyy niihin tilanteisiin kun joku ei toimi. Sen kun hyväksyy ja nahka paksuuntuu niin ok hommaa.

- - - Updated - - -

Ajattelin lähtee hiihtään. En ees ole mikään erikoinen hiihtofani, mutta Lempäälään on avattu latu. Joten kai se on käytävä koittaan.

Ihan sen kunniaks, kun ei ole vielä muuten lunta.

Maailmassa on rahaa jos tuonne vesisateeseen on jollain konstilla tehty latu (lumesta?).
No tekeehän ne maailmalla hiihtokeskuksiakin sisätiloihin.

Nii o. Internetiä parempi vaihtoehto on esim. kansanradio Yleltä. Tosin sielläkin on tosikoita ja veitikoita, vitutuksen mahdollisuus siis säilyy.

Tervetuloa, kyllä, vittuilun määrä on vakio.

No totta toinen puoli, kiinteistöpuolen hommat ovat usein vähän epäkiitollisia, hyvin suuri osa työstä ja yhteydenotoista liittyyy niihin tilanteisiin kun joku ei toimi. Sen kun hyväksyy ja nahka paksuuntuu niin ok hommaa.

Tottahan tuokin, ja vaatii todellakin tietynlaisen asenteen tuohon hommaan. Kiinteistökehittämisen puoleen olen tässä tutustunut projektityön ohessa, ja se on hieman kiitollisempaa kun luodaan järjestelmiä, jotka toivon mukaan helpottaisivat tuota "tämä paska ei toimi" -puolta :)

Maailmassa on rahaa jos tuonne vesisateeseen on jollain konstilla tehty latu (lumesta?).
No tekeehän ne maailmalla hiihtokeskuksiakin sisätiloihin.
Viime vuonna tykitetty lunta kasa ja jemmattu sahanpurun alle kesäks. Ei sen kummempaa tai niin kallistakaan.

Prkln Elisapaskaliike oli kiinni. Kävelin turhaa 15 min. Eihän tollasta hyötyliikuntaa pitäis ollenkaan harrastaa.

Tottahan tuokin, ja vaatii todellakin tietynlaisen asenteen tuohon hommaan. Kiinteistökehittämisen puoleen olen tässä tutustunut projektityön ohessa, ja se on hieman kiitollisempaa kun luodaan järjestelmiä, jotka toivon mukaan helpottaisivat tuota "tämä paska ei toimi" -puolta :)

Tuossa on kyllä savottaa, aika paljon pyöritään vielä paperikasojen keskellä ja ihmetellään mitä missäkin on tehty ja pitäisi tehdä.
Mäkin oon nyt ollut mukana kehittämässä semmoista kiinteistönpidon järjestelmää jossa turhasta paperista ja turhista puheluista päästäisiin eroon. Ei mitään tähtitiedettä ja vastaavat systeemit ovat jo arkipäivää mutta ihan tähän omaan hommaan en valmiina löytynyt sopivaa.

Tuossa on kyllä savottaa, aika paljon pyöritään vielä paperikasojen keskellä ja ihmetellään mitä missäkin on tehty ja pitäisi tehdä.
Mäkin oon nyt ollut mukana kehittämässä semmoista kiinteistönpidon järjestelmää jossa turhasta paperista ja turhista puheluista päästäisiin eroon. Ei mitään tähtitiedettä ja vastaavat systeemit ovat jo arkipäivää mutta ihan tähän omaan hommaan en valmiina löytynyt sopivaa.

Vähän samanlaista ideointia olen tehnyt välillä, ja meillä alkaa tuohon järjestelmät olla hyvällä mallilla. Kiitosta on tullut meidän järjestelmien toimivuudesta, eli ei se ihan vituiksi ole silloin mennyt. Tuohon seurantaan liittyy aika paljon dokumentointia (jos käydään läpi myös vakuutusyhtiön toiveet), niin tuo paperittomuus on aika hyvä kehityssuunta, kun ei ole tilannetta "on se meikällä jossain mapissa, jolla muuten taisin lämmittää takan" Helpottaa myös pirusti seurantaa, jos on kiinteistöjä ympäri Suomea.

Verikokeet osoittavat, että samalla kun D-vitamiinilisän annos on tuplattu, veressä kyseistä vitamiinia on entistä vähemmän. Wtf?! No, lääkäri saa ensi viikolla selittää.

Back
Ylös Bottom