Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eli kehotat tutustumaan lämpimikseen vaikka somaleihin? Tunnetko Disgust montakin somalia?

Taidat nyt tahallisesti sivuuttaa sen faktan, että tässä ketjussa on jo pitkään väitetty nimenomaan tiettyjä harvoja kansalaisuuksia keskimääräistä kusipäisemmäksi porukaksi. Onko sulla tähänkin jotain russuttamista, siis ihan raakoihin tilastollisiin faktoihin?

Tunnen muutaman mukavan sompun, mutta oon silti aina sanonut että tuolla ryhmällä tuntuu olevan vaikeeta sopeutua tänne tai mihinkään muuhun sivistysvaltioon.

Kuin suppeakatseinen voi ihminen olla. Kaivaa linkkejä youtubesta tiettyjen kansojen paskimmista ihmisistä. Mitä yrität sanoa? Voin mäki linkittää tänne videoita venäläisistä natseista pätkimässä päitä irti tai jenkkisotilaita kiduttamassa "sotavankeja". Sekö todistaisi jotain että ei saatana voi ottaa venäläisiä tai jenkkejä Suomeen?

Tutustu vaikka joku päivä lämpimikses johonkin maahanmuuttajaan. Saattaa sunki mieli muuttua ja tajuut että suurin osa on ihan normijengii.

Pitää Disgustille taas selventää asioita. Itsehän tutustun ihmisiin joiden kanssa olen tekemisissä. En tule tutustumaan tällä hetkellä ihmisiin (huom. sisältää kaiken värisiä), joiden elämäntyyli on eri laidalla kuin omani. Eli hengaavat somput vaikka ois miten kivoja (jeah...) niin eivät kuulu siihen piiriin johon satun tutustumaan. Jos somaliin tutustun niin luultavasti se on se 1/100 tapaus joka elää niinkuin täällä maassa pitää. Sitten voi tehdä johtopäätöksen että ne 99 on myös samanmoisia. Ei taia niin mennä ei.

Nuo videot todistavat sen, että noista maista ei tule järkevää ihmistä tänne. Ei sinne mahdu mitään idyllistä pikku kylää josta tultaisiin rauhanmaahan töitä tekemään ja oleskelemaan. Kaikilla niillä viiraa päässä - ja kun vika ei valitettavasti ole korjattavissa eikä heidän itsensä vaan sen sodan - ei auta ottaa yksilöä sodan jaloista pois kun sillä yksilöllä on sota päässä. Se vaan on niin, että jatkuva sodan käynti ja tuollainen raakuus ei tule loppumaan kuin kunnon annoksella napalmia.

Pitäisikö Disgustin joku päivä tutustua Suomen Sisun jäseniin?

Tai vaihtoehtoisesti näihin poikiin http://www.image.fi/artikkelit/valkoinen-vaasa

Suurin osa on ihan normijengii. :whip:

Pyysin tutustumaan mamuihin in general. En mihinkään tiettyyn ryhmittymään / järjestöön yms. Joten paska vertauskohde. Toki suomalaisiin voin tutustua ja tunnenkin, ja nyt kun tarkemmin mietitään niin itse olen suomalainen. Ihan normijengii meki ollaan ;)

Kirjotustes perusteella en luokittelis sua ihan normijengiks :lol2:

Jos normijengillä tarkoitat tätä, niin ei.. en sitten ole normijengiä:

128957499142090.jpeg

Oon imeny suomalaisuudesta kaikki parhaat palat, mutta nuo ihmispelkoisuus, ahdistuneisuus, piheys ja kateus oon jättäny muille.

Tosi harmi, ettei kaikki suomalaiset ole kuten diskusti!

Miten muuten noissa vastaanottokeskuksissa maksetaan mamuille sitä rahaa. Oon kuullut aika varmasta lähteestä että 2vk välein annetaan laput pankkiin millä sitten saa nostaa about 700e. Tuokin kyllä kuulostaa aika uskomattomalta jos yhtään totta. Tuttujakin ollu noissa keskuksissa töissä ja yhtään hyvää sanaa kukaan sanonu kyseisistä paikoista.

Tosi harmi, ettei kaikki suomalaiset ole kuten diskusti!

Miten muuten noissa vastaanottokeskuksissa maksetaan mamuille sitä rahaa. Oon kuullut aika varmasta lähteestä että 2vk välein annetaan laput pankkiin millä sitten saa nostaa about 700e. Tuokin kyllä kuulostaa aika uskomattomalta jos yhtään totta. Tuttujakin ollu noissa keskuksissa töissä ja yhtään hyvää sanaa kukaan sanonu kyseisistä paikoista.

Kahden viikon välein 700€ puhtaana käteen vastaanottokeskuksessa. Luotettava lähde? Ja sä uskot? Nyt mä muistin minkä takia mä joskus lopetin sun kanssa keskustelun.

Kahden viikon välein 700€ puhtaana käteen vastaanottokeskuksessa. Luotettava lähde? Ja sä uskot? Nyt mä muistin minkä takia mä joskus lopetin sun kanssa keskustelun.

Kyllähän tuo vähän höpöltä kuulostaa, mutta jos ei sulla oo parempaa faktaa heittää nii piä nassu kiinni ;)

Oon imeny suomalaisuudesta kaikki parhaat palat, mutta nuo ihmispelkoisuus, ahdistuneisuus, piheys ja kateus oon jättäny muille.

Näin yksi viikonloppu, kun jostain lähi idästä kotoisin oleva mies jatkuvasti kävi tyrkyttämässä itseään eri naisille. Sekään ei selvästikkään kärsinyt ihmispelkoisuudesta niinkuin sinä ja totesikin yhdelle naiselle jolta sai pakit, että vitun huora. Mielestäni siinäkään ei ollut häivettäkään ahdistuneisuutta, vaan ilta sitten jatkui lähennellen muita naisia.

Näin yksi viikonloppu, kun jostain lähi idästä kotoisin oleva mies jatkuvasti kävi tyrkyttämässä itseään eri naisille. Sekään ei selvästikkään kärsinyt ihmispelkoisuudesta niinkuin sinä ja totesikin yhdelle naiselle jolta sai pakit, että vitun huora. Mielestäni siinäkään ei ollut häivettäkään ahdistuneisuutta, vaan ilta sitten jatkui lähennellen muita naisia.

Miten tää liittyi muhun?

Pyysin tutustumaan mamuihin in general. En mihinkään tiettyyn ryhmittymään / järjestöön yms. Joten paska vertauskohde. Toki suomalaisiin voin tutustua ja tunnenkin, ja nyt kun tarkemmin mietitään niin itse olen suomalainen. Ihan normijengii meki ollaan ;)

Tunnen useita maahanmuuttajia jotka ovat tulleet tekemään töitä tänne, niin Irkkuja, Brittejä, Virolaisia, Venäläisiä, Puolalaisia, Kiinalaisia jne.. Tiedän myös pari yönmustaa Afrikkalaista jotka työllistävät itseänsä. Hyvä että heitäkin riittää.

Mutta ei lähipiiriin kauheasti kuulu sitten näitä ns. Varsinaisia Maahanmuuttajia, ja heihin on työn puolesta tullut aikanaan aivan tarpeeksi tutustuttua.

Miksi tutustua maahanmuuttajiin yleisesti, kun koko ryhmä on niin hajanainen? Ainoa yhdistävä tekijä irlantilaisen, venäläisen, kiinalaisen ja somalin välillä on se, että he eivät ole suomalaisia. Kolme ensimmäistä on todennäköisesti tullut opiskelemaan/työskentelemään Suomeen ja viimeinen on toissijaisen suojelupäätöksen turvin täällä. Miten irlantilaiseen tutustuminen siis antaisi jotain lisäarvoa tässä tilanteessa, kun keskustelu kuitenkin pääsääntöisesti käsittelee humanitääristä maahanmuuttoa? Noiden somalien ja pakolaisstatuksella leireiltä tänne otettujen YK:n kiintiöpakolaisten välillä on jo suuri ero, vaikka nuo ryhmät usein mielletään yhdeksi. Vielä suurempi se ero on työperäisten maahanmuuttajien ja humanitaaristen maahanmuuttajien välillä.

Onko ainoa syy käyttää tuollaista laveaa ja hyvin ylimalkaista kategoriaa se, että pyritään vähättelemään tiettyjen ryhmien aiheuttamia ongelmia? "Katsokaa nyt, ihan kivoja ne maahanmuuttajat on! Meilläkin on töissä irlantilaisia, brittejä, ausseja ja pari saksalaista. Puhuvat vähän hassusti murtaen, mutta mitään kränää ei ole koskaan ollut ja jalkapalloa voidaan hyvin katsella yhdessä pubissa. Maahanmuutto on siis todella superfantsuihqhienoa! Hallelujah!"

Ongelma on tietyiltä kriisialueilta ja tietyistä kulttuureista tänne tulevat toissijaisen suojelun varjolla otetut maahanmuuttajat, eivät ne korkeasti koulutetut työkaverit tai kiinalaiset vaihto-oppilaat korkeakouluissa. Taitaa vain olla niin, että tuota ongelmaa ei suostuta käsittelemään, koska ne argumentit loppuvat viimeistään Tilastokeskuksen tilastoja tarkasteltaessa.

Onko ainoa syy käyttää tuollaista laveaa ja hyvin ylimalkaista kategoriaa se, että pyritään vähättelemään tiettyjen ryhmien aiheuttamia ongelmia? "Katsokaa nyt, ihan kivoja ne maahanmuuttajat on! Meilläkin on töissä irlantilaisia, brittejä, ausseja ja pari saksalaista. Puhuvat vähän hassusti murtaen, mutta mitään kränää ei ole koskaan ollut ja jalkapalloa voidaan hyvin katsella yhdessä pubissa. Maahanmuutto on siis todella superfantsuihqhienoa! Hallelujah!"

Sulla lienee luetunymmärtäsessäsi pahoja ongelmia mikäli sait tämmöisen tulkinnan viestistäni aikaan. :lol2:

Ne irkut, britit, aussit ja saksalaiset jotka tulevat opiskelemaan/töihin tänne, on ainoita joita tänne pitäisi ottaa. Olen jo pari kertaa maininnut maininnut tässä threadissa että humanitaarinen maahanmuutto pitäisi lopettaa kokonaan.

Sulla lienee luetunymmärtäsessäsi pahoja ongelmia mikäli sait tämmöisen tulkinnan viestistäni aikaan. :lol2:

Ne irkut, britit, aussit ja saksalaiset jotka tulevat opiskelemaan/töihin tänne, on ainoita joita tänne pitäisi ottaa. Olen jo pari kertaa maininnut maininnut tässä threadissa että humanitaarinen maahanmuutto pitäisi lopettaa kokonaan.

Ja sulla taitaa olla vielä isompia ongelmia ymmärtää, miten tämä foorumi toimii. Huomaa, että lainasin Disgustia. Viesti on siis osoitettu Disgustille, ei sinulle.

Ongelma on tietyiltä kriisialueilta ja tietyistä kulttuureista tänne tulevat toissijaisen suojelun varjolla otetut maahanmuuttajat, eivät ne korkeasti koulutetut työkaverit tai kiinalaiset vaihto-oppilaat korkeakouluissa. Taitaa vain olla niin, että tuota ongelmaa ei suostuta käsittelemään, koska ne argumentit loppuvat viimeistään Tilastokeskuksen tilastoja tarkasteltaessa.
Ongelmaa ei suostuta käsittelemään siksi, ja vain siksi, että silloin ei enää riittäisi suojatyöpaikkoja ja virkanimikkeitä Ritva Viljasen ja hänen kumppaneidensa tarpeisiin. Kun maahanmuuttajia käsitellään ainoastaan yhtenäisenä ryhmänä ja maahanmuuton tiettyjen osa-alueiden kriitikot leimataan natseiksi ja rasisteiksi, vältytään sopivasti myös keskustelulta siitä, kuinka tarpeellisia nämä kyseiset suojatyöpaikat oikeastaan ovat.

Humanitäärisen maahanmuuton suorat kustannukset eivät ole lähelläkään niitä rahasummia, jotka uppoavat vuosittain erilaisten aktivistimaahanmuuttajakouluttajien, etnisten suhteiden neuvottelukuntien jäsenten, kerjäläistyöryhmien jäsenten, kotoutussihteerien, monikulttuurikonsulttien, siirtolaisinstituuttien työntekijöiden ja lukemattomien muiden yhtä tarpeellisten virkojen ylläpitoon. Mikä parasta, näissä viroissa työskentelevillä ihmisillä ei näytä olevan minkäänlaista tulosvastuuta. Kun ongelmat eivät (tietenkään) korjaannu rasismin nettiseulonnalla ja positiiviselle diskriminaatiolla, vaaditaan valtiolta lisää rahaa. Eihän vika tietenkään voi olla Ritva Viljasen ja muiden aateveljiensä itse nimittämien työntekijöiden ja virkamiesten, puhumattakaan siitä, että koko ideologia olisi pohjimmiltaan naurettava.

Minua oikein hävettää se, kuinka vähän näitä ihmisiä päättäviin elimiin äänestävät ihmiset vaivautuvat ottamaan asioista selvää. Oikein hävettää.

Minua oikein hävettää se, kuinka vähän näitä ihmisiä päättäviin elimiin äänestävät ihmiset vaivautuvat ottamaan asioista selvää. Oikein hävettää.

Näistä asioista on hankala edes yrittää puhua vähän vanhempien ns. suvaitsevaisten kanssa. Menee oitis riitelyksi, vaikka yrittäisi puhua asiallisesti.

Minä: "Tiesitkö, että xx-maalaiset tekevät xx-määrän rikoksia?"
Suvaitsevainen: "Eivät tee!"
Minä: "Katso tilastoista, sieltä näkyy."
Suvaitsevainen: "Niin varmaan. Töissä on yksi irakilainen, joka on hyvä tyyppi."

Noudattavat lähes aina nämä keskustelut samaa kaavaa.

Back
Ylös Bottom