POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Taitaa noissa huipputason voimamieskilpailijoissa olla nykyään melko monta +400kg maastavetäjää näemmä. Hurja sarja Hollandsilta :rock:

Viime vuoden WSM-kisaajista suurinpiirtein 20-25kpl on vetänyt neljä hunttia, finalisteista taisi kaikki olla nelosen ukkoja/vetänyt sen jossain muussa kisassa...

WSm miehet jos kävisi enemmän voimanostokisoissa niin saisi aika moni raskaan ukko lähteä ilman mitallia kotia. Aivan järkyttävött voimat lähes kaikilla kyykyssä ja vedossa.

Zitruuna Savickas on entinen IPF-nostaja. Mut sehän on ihan heikko jätkä ni ei sitä voi laskea, eikö niin?? Hävisi muuten kahdesti mm-kisoissa Brad Gillinghamille, joka on edelleen kymmenen kovimman superin joukossa ipf:ssä. Tosta 4 markan nykäsy.

Ja tosta maailman tämän hetken lahjakkain voimanostaja, kaikki liitot laskien.

Mun mielestä on kummallinen ilmiö, että joitakin tuntuu ihan tosissaan vituttavan jos ipf-nostajat tekee kovia tuloksia. Mikä ihmeen juttu se on? Valaiskaa tietämätöntä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
todella mahtava kuittaus, kyllähän nyt tyhmäkin tajuaa ettei natuna ole hirveästi jakoja noissa testivapaissa kisoissa:) yllättävän herkkä aihe tämä tuntuu monelle testivapaalle nostajalle olevan:D

Hei sä itse vedit ton IPF-kortin esiin ja mun mielestä toi oli ihan aiheellinen/huvittava kuitti siitä.

Mulle ei henkilökohtaisesti tule mitään tuntemuksia douppikuittailuista, niitä on satanut tasaisesti melkein heti siitä asti kun aloin treenaamaan -99. Viimeisin tuli tänään 03.00 kun poistin häiriköivän asiakkaan bupista, olin kuulemma "vituntestoheroiinipelle"

Mun mielestä on kummallinen ilmiö, että joitakin tuntuu ihan tosissaan vituttavan jos ipf-nostajat tekee kovia tuloksia. Mikä ihmeen juttu se on? Valaiskaa tietämätöntä.[/QUOTE]

Ei kai tässä nyt tuosta ole kyse, vaan siitä etteikö voimamieskilpailijat voisi/uskaltaisi osallistua IPF-kisoihin? Mark Henryn 1060kg (polvisiteet) muuten ilman varusteita IPF-kisassa tehty ja kisan jälkeen testattu. Ja tosiaan Sitruuna ja Brad siellä nostaneet ilman käryä? Jenkeissä todella kovia nostajia ja Idässä, mutten millään jaksa uskoa että heitä testattaisiin harjoituskaudella kuten suomalaisia. Eikös vähän sama ilmiö ole tuolla CBB-puolella, Suomen poikia testataan jopa harjoituskaudella ja arvokisoissa ulkomaalaisille tulee käryjä urakalla? Siis molemmissa tapauksissa tarkoitan että osa kuvittelee testauksen maailmalla olevan yhtä tarkkaa ja säännöllistä. Sama homma painonostossa, en usko että Iranissa moskeijan uumeniin harjoituskaudella kukaan uskaltaisi mennä näytettä ottamaan.

Joo mutta Ronnie Coleman on vahvin.

Aika turha myös verrata ipf-nostajien esim. Gillinghamin varustenostoja voimamiesten raw-tuloksiin.

raw (unequipped)
Squat - 716 pounds (325 kg)
Bench press - 512 pounds (232 kg)
Deadlift - 837 pounds (380 kg)
Total - 2,066 pounds (937 kg)

WSM-ympyröissä käytännössä kaikki kärkipään ukot vetää yli 400kg raakana. Ja 420-440kg vetäjiä on useita.

Luulen että nämä oikeasti kovat IPF nostajat nauraa näille tyypeille jotka hehkuttaa IPF nimeen ja testaamisten eli taitaa olla, tämä välisarja porukat kun täällä täällä vinkuu IPF:n rehellisyydestä jne ,vahvin on aina vahvin ja se huutaa ketä pelkää !! Miehet ottaa asian siten kuin pitääkin eli viittaa kintaalla koska puheita on yhtä paljon kuin tekijöitäkin !!

Aika turha myös verrata ipf-nostajien esim. Gillinghamin varustenostoja voimamiesten raw-tuloksiin.

raw (unequipped)
Squat - 716 pounds (325 kg)
Bench press - 512 pounds (232 kg)
Deadlift - 837 pounds (380 kg)
Total - 2,066 pounds (937 kg)

WSM-ympyröissä käytännössä kaikki kärkipään ukot vetää yli 400kg raakana. Ja 420-440kg vetäjiä on useita.

Vaikea on vertailla varustenostoja raakanostoihin paitti jos sama ukko vetää molemmilla tavoilla samoissa olosuhteissa. Miksi myös vertailla vahvamiesvetoja voimanostajien tai painonostajien vetoihin? Vaikea on vertailla voimanostoja jo eri ukkojen välillä ku nostetaan eri liitoissa. Vahvamiehiä voi vertailla samassa kisassa mutta muute seki vaikeaa kai. Painonnostossa ei onneksi oo eri liittoja vaan on vaan yks tapa nostaa rauta ylös. Siks se on helpompi vertailla. Onko näissä voimailulajien vertailuissa ees järkeä, ku lajit, säännöt, ukot, tangot, varusteet ja tavat nostaa on niin erilaisia? Jos haluaa vertailla nii pitäs tietää paljonko remmeistä, löysistä tangoista, eri säännöistä, dopingista ja mistä ny tulleekaan eroja. Ja sekin voi ukkojen välillä erota toisista sillä toine saa remmesitä enemmä ja toinen vähemmä hyötyä. Vertailu on tietenki kiinostavaa mutta taitaa olla mahdotonta.

Ja tosta maailman tämän hetken lahjakkain voimanostaja, kaikki liitot laskien.

Mun mielestä on kummallinen ilmiö, että joitakin tuntuu ihan tosissaan vituttavan jos ipf-nostajat tekee kovia tuloksia. Mikä ihmeen juttu se on? Valaiskaa tietämätöntä.

Mitä sille maailman lahjakkaimmalle tässä videossa on tapahtunut? Onko se käynyt jossain ilmat pois liikeessä vai mihin ne lihat on hävinneet? Kyse kuitenkin 2012 vuodesta milloin tuo yllä olevassa videossa oleva tulos on nostettu.
[video=youtube_share;aFuH-GRM2qs]http://youtu.be/aFuH-GRM2qs[/video]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei kait tuolle mitään ole tapahtunut?

polven kanssahan sillä on ollut ongelmia mutta isoltahan tuo näyttää edelleen.

Kisoissa näyttää ihan paksulihaselta voimanostajalta ja tokassa videossa näyttää kaljamahaselta vanhalta ukolta. Summa Summarum tokan videon kunnolla ei nousisi ekan videon raudat. Ehkä sillä on ollut noro-virus tai jotain...;)

Back
Ylös Bottom