Fitchin potkut on saaneet aikaan kummeksuntaa joo, mutta se että osa tässä kohtaa vastustaa ei välttämättä tarkoita että he ovat enemmistö . Pitäs järjestää äänestys niin saatais selville mitä mieltä yleisö on. Ne ketä ei haittaa tai ovat tyytyväisiä eivät luonnollisesti ole niitä ketkä ovat ensimmäisenä huutelemassa. Ei lajin kuulu olla pelkkää heijareiden vaihtoa, mutta samalla vois esittää vastakysymyksen että eihän lajin voi olla pelkkä positiopainikilpailukaan.. Se on mixedmartalarts ;) Ei laji minusta ole menettänyt merkitystään vaikka lopetushakuista ottelutyyliä suositaan. Fitch sai aikanaan tittelimahiksensa, kuten on saanut Okami ja moni muukin "tylsä" tapaus...
En koskaan väittänyt tai edes antanut sellaista kuvaa, että UFC olisi positiopainikisa. Ja mitä tuohon lajin merkityksen menetykseen tulee, tarkoitin, että UFC:n (ei siis lajin, vaan lafkan) pointti on tarjota maailman parhaat ottelijat katsojille. Katsojat seuraavat, koska haluavat tietää, kuka on paras ottelija. Tykkäänkö minä kun tulee matseja kuten Hendo vs. Shogun? Tykkään, totta helvetissä, mutta sitäkin tärkeämpi asia minulle on saada selvyys siitä, kuka on maailman paras ottelija.
Jos jalkapallon MM-kisoista poistettaisiin joku puolustuspeliin keskittyvä huippujoukkoe, koska sen pelityyli ei ole viihdyttävää, MM-kisoilla ei olisi paskaakaan arvoa. Siinä ei enää paina se, että matsit ovat potentiaalisesti nyt viihdyttäviä.
Jos nämä rakennuspalikat lähdetään poistamaan UFC:stä sillä verukkeella, että joku huippuottelija ei ole viihdyttävä, ei niillä viihdyttävilläkään matseilla ole minulle enää arvoa. Haluan hyviä ja viihdyttäviä otteluita, mutta en sillä hinnalla, että se poistaisi lajin pääasiallisen tarkoituksen.
Pitkässä juoksussa sillä on helvetisti arvoa, että MMA:ta pidetään oikeana urheiluna. Jos typerehditään, ja koetetaan kyseenalaisin keinoin saada laji katsojaystävälliseksi, siinä lähdetään satuttamaan vain omaa päätä.
GSP:n ja Fitchin ottelutyyleissä on yhteneväisyyksiä, mutta on siellä erojakin. Esim päällä ollessaan GSP hakee jatkuvasti guardin ohituksia ja lyö guardistakin voimalyöntejä. Fitchille usein riittää että pääsee halffiin ja sitten pidetään pää matalana ja lyödään vain sen verran että homma vaikuttaa aktiiviselta. GSP:kin otteista joskus paistaa varmistelu, mutta Fitch on on ollut ihan omassa luokassaan.
Mielestäni Fitch on ollut mukana useissa hyvissä matseissa. Toki tylsempiäkin on sattunut matkan varrelle ihan tarpeeksi. Mutta mielestäni tästä ei lähdetä syyttämään Fitchiä. Itse ainakin osoitan turhautumiseni sitä alla makaavaa ottelijaa kohtaan. Hänen tehtävä on tulla pois sieltä tai välttää edes joutumasta sinne. Jos suostuu makaamaan 15 minuuttia toisen alla, niin kenen syy se sitten on?
Toki, jos matossa ei nähdä tarpeeksi toimintaa, niin sehän täytyy nostaa ylös, joten tavallaan tuomaripeliäkin voidaan syyttää, ei siinä mitään.
Niin, tosta diilistä en sen tarkemmin tiedä kuin sen että Fitch tienasi nyt jotain 40donaa matsista ja toisen mokoman voitosta.. Voihan olla että tää onkin vain UFC:n neuvottelutaktiikkaa millä laitetaan Fitchiä ojennukseen ja saadaan nöyryyttä neuvottelupöytään.. Jos Dana oikeesti haluis Fitchistä lopullisesti eroon niin uskoisin että se ei säästelis sanojaan... Nythän se jopa myönsi pitävänsä tyypistä!
Tuo on Danan tapa vähätellä asiaa. Aina kun yleinen mielipide kääntyy miestä vastaan, hän tekee noin. Olen ihan varma, että Dana ei halua Fitchia pyörimään UFC:hen ja siksi tämä sai potkut heti, kun se oli mahdollista.
Minua tosin vähän ärsyttää se, että Dan Hardy pidetään kuvioissa neljän tappion jälkeen, koska "hän tulee tappelemaan". Fitch tulee tappelemaan ihan samalla tavalla, työskentelee helvetisti häkissä, ei hölmöile turhia jne. Hänen tyylinsä on vain toisenlainen.
Ja toki se Danan pääsyy Fitchin erottamiseen, eli "hän on top10:ssä, mutta matkalla alaspäin" on ihan niin totaalista järjenvastaisuutta, kuin vain voi olla. Mies on top10:ssä, piste. Jos hän tippuu sieltä, puhutaan uudelleen, mutta niin kauan, kun hän on kymmenen parhaan joukossa, hän ei ole irrelevantti. Jos tuntuu, että palkkaa maksetaan liikaa, niin ehdottakaa palkan alennusta.
Tästä kaikesta paistaa selvästi läpi se, että Dana on hänet vain halunnut ulos UFC:stä, eikä siihen tällä hetkellä ole tarvittu tämän parempaa perustelua.