Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eihän kaikki suomeruotsalaisetkaan opi suomea tai siis eivät halua oppia, jopa Turussa on ruotsinkielisiä, jotka eivät osaa suomea ja tällä ruotsinkielisten osuus on alla 5%, no sinua lainatakseni noiden täytyy olla tosi vajakkeja.

Joo melkein sama juttu :jahas:

Noi ruotsinkieliset jotka ei puhu Suomea asuvat käytännössä vain ruotsinkielisten asuttamilla alueilla. Kaikki palvelut ruotsiksi, naapurit ruotsinkielisiä yms. Eli pikkasen eri asia.

- - - Updated - - -

Perhekoot. Puhun nyt somaleista pääosin. Tukkivat terveysaseman, asiointi hidasta koska eivät osaa kieltä. Lapsia niin saatanasti, että syövät paljon ja tämä ongelma siksi kun eivät omalla työllä tee rahaa vaan verorahoista kustannetaan tuokin hupi.
Perhekoot kun ovat suuria evät lapset integroidu vaan somalilapset leikkivät keskenään. Perhekoiden ja asumistapojen (vittu ku ei osata pitää huolta asunnosta) johdosta asunnot eivät "riitä", eli ovat joku liian vähissä tai liian pieniä - vievät asunnot niiltä jotka niitä tarvitsevat. Alaluokilla väkivalta lisääntynyt ja häiriökäyttäytyminen yleisempää alueen kouluilla - tämä vaikeuttaa sitten opiskelua niin itse mamuilla kuin kantaväestöllä = ongelmanuoria.

Mutta joo. Kyllä mäkin tiedän yhden somalin joka on käyny koulut ja on töissä jne. Mukava jätkä. Ja kauhee kantteri nostaa punttia :)

Ei silti poista ongelmaa että siellä kytee ja kasvaa tuhatpäinen joukku niitä jotka eivät tule tekemään mitään elämällään.

Tähän kohtaa ojennan sulle vuoden mutupalkinnon.

Meri-Rastilassa on iso osuus väestöstä ulkomaalaisia, mutta siellä ei ole havaittavissa minkäänlaista ilmiötä josta voisi käyttää edes etäisesti sanaa ghettoutuminen.

Joo melkein sama juttu :jahas:

Noi ruotsinkieliset jotka ei puhu Suomea asuvat käytännössä vain ruotsinkielisten asuttamilla alueilla. Kaikki palvelut ruotsiksi, naapurit ruotsinkielisiä yms. Eli pikkasen eri asia.

- - - Updated - - -

Tähän kohtaa ojennan sulle vuoden mutupalkinnon.

Meri-Rastilassa on iso osuus väestöstä ulkomaalaisia, mutta siellä ei ole havaittavissa minkäänlaista ilmiötä josta voisi käyttää edes etäisesti sanaa ghettoutuminen.

Jaaa... Jos mää sulle sitten annan ansaitun VUODEN PUUSILMÄ- palkinnon. Vaikkapa siitä, etten juurikaan ole ghettoutumis- sanaa käyttänyt.

Tuomaristo oli yksimielisesti sitä mieltä, että nimimerkki Disgust on ansainnut VUODEN PUUSILMÄ- palkinnon antamalla jääväämättömän vaikutelman puusilmäydestään. Pisteitä kerättiin paljon myös Disgustin tapauksessa sillä, että hän ei näe niin kontekstia kirjoituksissa saatika ongelmien syntymistä juurikaan missään.

Siis sinähän siinä sanoit että nyrkkeily ei ole edes palkitsevaa. Eipä näytä muutkaan lajit olevan, jos sitä harrastava yksilö on mieleltään sekaisin.

Jaaa... Jos mää sulle sitten annan ansaitun VUODEN PUUSILMÄ- palkinnon. Vaikkapa siitä, etten juurikaan ole ghettoutumis- sanaa käyttänyt.

Tuomaristo oli yksimielisesti sitä mieltä, että nimimerkki Disgust on ansainnut VUODEN PUUSILMÄ- palkinnon antamalla jääväämättömän vaikutelman puusilmäydestään. Pisteitä kerättiin paljon myös Disgustin tapauksessa sillä, että hän ei näe niin kontekstia kirjoituksissa saatika ongelmien syntymistä juurikaan missään.

Keskustelu oli aiemmin ghettoutumisesta ja kuinka Suomen lähiöt olisi menossa Malmön Rosengårdin suuntaan. Me puhuimme nimenomaan ghettoutumisesta. Sitten sinä tulit mukaan keskusteluun mainitsemalla Meri-Rastilan. Nytkö siis Meri-Rastila ei olekaan ghettoutumassa? Muuten vaan heitit Meri-Rastilan kehiin ghettoutumiskeskusteluun?

Siis sinähän siinä sanoit että nyrkkeily ei ole edes palkitsevaa. Eipä näytä muutkaan lajit olevan, jos sitä harrastava yksilö on mieleltään sekaisin.

?? Onko tämä lajien pistämistä paremmuusjärjetykseen? Ja eihän urheilu huipputasolla ole palkitsevaa suurimmassa osassa tapauksessa.

Keskustelu oli aiemmin ghettoutumisesta ja kuinka Suomen lähiöt olisi menossa Malmön Rosengårdin suuntaan. Me puhuimme nimenomaan ghettoutumisesta. Sitten sinä tulit mukaan keskusteluun mainitsemalla Meri-Rastilan. Nytkö siis Meri-Rastila ei olekaan ghettoutumassa? Muuten vaan heitit Meri-Rastilan kehiin ghettoutumiskeskusteluun?

Tää on vähä ku opettais lapselle mandariinin ja banaanin kuorintaa...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ghetto

Jos ois kerä rautalankaa niin siitä joutus taitenleen nyt sulle tän asian taas. Ghettoutuminen = slummiutuminen = hienosta ja toimivasta ongelmien kautta huonoksi alueeksi kehittyminen.

Tää on vähä ku opettais lapselle mandariinin ja banaanin kuorintaa...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ghetto

Jos ois kerä rautalankaa niin siitä joutus taitenleen nyt sulle tän asian taas. Ghettoutuminen = slummiutuminen = hienosta ja toimivasta ongelmien kautta huonoksi alueeksi kehittyminen.

öööö... anteeks?

Ensin sanoit, ettet käyttänyt sanaa ghettoutuminen..

os mää sulle sitten annan ansaitun VUODEN PUUSILMÄ- palkinnon. Vaikkapa siitä, etten juurikaan ole ghettoutumis- sanaa käyttänyt.

..ja nyt kun kysyin sulta, että miksi sitten osallistuit ghettoutumiskeskusteluun jos Meri-Rastila ei ole ghettoutmassa, niin nyt yhtäkkiä Meri-Rastila onkin ghettoutumassa ja vielä oikein wikipedialinkin kera? :D

Koita jo päättää.

Kun kävelet Meri-Rastilassa, niin onko sulle semmonen fiilis, että kävelet ghetossa? Oikeesti? Miten sä raukka sitten selviit, jos lähdet tuonne maailmalle pyörimään?

öööö... anteeks?

Ensin sanoit, ettet käyttänyt sanaa ghettoutuminen..

..ja nyt kun kysyin sulta, että miksi sitten osallistuit ghettoutumiskeskusteluun jos Meri-Rastila ei ole ghettoutmassa, niin nyt yhtäkkiä Meri-Rastila onkin ghettoutumassa ja vielä oikein wikipedialinkin kera? :D

Koita jo päättää.

Kun kävelet Meri-Rastilassa, niin onko sulle semmonen fiilis, että kävelet ghetossa? Oikeesti? Miten sä raukka sitten selviit, jos lähdet tuonne maailmalle pyörimään?

Niin katos siinä se varmaan onkin. Mä olen pyörinyt ja nähnyt ja kuullut. Mä en mutuile 2 kaverin perusteella, niinkuin sinä.

Ja mä kysyn sulta että mikä ja vittu siin on niin vaikeaa ymmärtää ero sen välillä että joku on ja joku tulee olemaan? Ruotsissa ON ongelma, Suomessa TULEE olemaan ongelma.

Ei Disgusti löydä ongelmia mamuasioissa, kaikki on reilassa. Otetaan Ruotsista mallia, ja saadaan katumellakoita tännekin 10 vuoden päästä, kun vähemmistöt alkaa neuvomaan kantaväestöä miten täällä kuuluu elää.

Oiski kunnon mellakoita, niin varmasti kävisi paikallis väestö hieman ojentamaan näitä aikansa katseltuaan.. kansan toimestahan noi pitäskin ajaa vittuun täältä loisimasta.. valtio on munaton näiden asioiden edessä. Korpilakia tässä maassa on ennen muinoin sovellettu porovarkaista lähtien ja tullaan viellä joskus soveltamaan näihin aavikoiden sankareihin.

Milloin ne kantaväestön kovikset sitten oikein menee näyttämään mamuille kaapin paikan? Tätä samaa mantraa hoki ysärin puolessa välissä stadin kovanaamat. Ei paljoa ole tapahtunut.

Milloin ne kantaväestön kovikset sitten oikein menee näytämään mamuille kaapin paikan? Tätä samaa mantraa hoki ysärin puolessa välissä stadin kovanaamat. Ei paljoa ole tapahtunut.

Poliisit hoitaa ne sivistysvaltiossa sitten kun tarve vaatii.

Ählämimaissahan ollaan tosin totuttu siihen että jos joku sanoo sulle jotain pahasti ni sitten on suvut rynnäkkökiväärien kanssa toistensa kimpussa ja kuolleita on aina se 50, vaikka kyse oli tosiaan kahden miehen välienselvittelystä.

Milloin ne kantaväestön kovikset sitten oikein menee näytämään mamuille kaapin paikan? Tätä samaa mantraa hoki ysärin puolessa välissä stadin kovanaamat. Ei paljoa ole tapahtunut.

Toisaalta lienee ihan hyvä että tämä asia jäi silloin pariin joensuulaiseen ja kontulalaiseen kahakkaan ilman sen kummempia jatkotoimenpiteitä. Itse toivon, että emme päästä asioita siihen asti että "kansa joutuu ottamaan vallan käsiinsä".

Niin katos siinä se varmaan onkin. Mä olen pyörinyt ja nähnyt ja kuullut. Mä en mutuile 2 kaverin perusteella, niinkuin sinä.

Ja mä kysyn sulta että mikä ja vittu siin on niin vaikeaa ymmärtää ero sen välillä että joku on ja joku tulee olemaan? Ruotsissa ON ongelma, Suomessa TULEE olemaan ongelma.

Hienosti väistelty aiheen ohi, kun huomasit puhuneesi itsesi pussiin.

Ja hienoa, että sä tiedät mistä mä mun tietoni tiedän ja mihin ne perustan. Ainakin todistat olevasi sen mutuilupalkinnon arvoinen.

Edelleen.. Turun Varissuo, Lauste, Halinen yms ja Helsingin Vuosaari, Kontula, Mellunmäki yms ovat jo täynnä ulkomaalaisia. Eikä ongelmia näy. Voit kävellä minkä tahansa näistä edellämainittujen kaupunginosien läpi mihin aikaan, minä päivänä ja minä vuodenaikana tahansa, niin saat olla rauhassa, etkä näe "ghettoutumista". Jos jo nyt näillä alueilla on mamuja 30-40 % väestöstä eikä ongelmia ole, niin miksi pyhä sota ja maan päällinen helvetti kaikkine lieveilmiöineen laskeutuisi näihin lähiöihin vaikka tuo mamuosuus nousisi 50-60 %?

Tällä hetkellä: 3-4 asukasta / 10 on mamuja --> ei ongelmia
Teidän muukalaiskammoisten pahin pelko: 5-6 / 10 on mamuja --> Väkivalta kukoistaa eikä poliisit enää uskalla ajaa paikalle :jahas:

"Meri-Rastila on ghetto" :D

Puolestapuhujat aina sanovat maahamuuton olevat "vääjäämätön globaali ilmiö". Totta kai on, mutta kun maahanmuuttoa voisi rajoittaakin. On vain ajan kysymys, että milloin kasetti leviää Suomessakin. Jengiytyminen olisi varmaankin seuraava vaihe ja kaikki tietää mitä siitä seuraa. Aina toitotetaan fraaseja, että virheistä on opittava, sotia ei saa enää syntyä, historia on tunnettava, muuten se toistaa itseään jne.

Miksei täällä Suomessa uskota ja avata silmiä, että muualla maailmassa on tehty maahanmuuton kanssa virheitä ja Suomella olisi mahdollisuus olla tekemättä samoja virheitä uudestaan.

Toisaalta lienee ihan hyvä että tämä asia jäi silloin pariin joensuulaiseen ja kontulalaiseen kahakkaan ilman sen kummempia jatkotoimenpiteitä. Itse toivon, että emme päästä asioita siihen asti että "kansa joutuu ottamaan vallan käsiinsä".

Joo ei noita nahkapäitä näy enään missään. En varmaan 10 vuoteen ole nähnyt, eikä kyllä haittaa yhtään. Oli ne Joensuussa sitten pahimman skinimanian aikaan useampaan kertaan yrittänyt erästä pikimustaa thai boxaajaa vetää kuonoon, varsin huonoin lopputuloksin.

Hienosti väistelty aiheen ohi, kun huomasit puhuneesi itsesi pussiin.

Ja hienoa, että sä tiedät mistä mä mun tietoni tiedän ja mihin ne perustan. Ainakin todistat olevasi sen mutuilupalkinnon arvoinen.

Edelleen.. Turun Varissuo, Lauste, Halinen yms ja Helsingin Vuosaari, Kontula, Mellunmäki yms ovat jo täynnä ulkomaalaisia. Eikä ongelmia näy. Voit kävellä minkä tahansa näistä edellämainittujen kaupunginosien läpi mihin aikaan, minä päivänä ja minä vuodenaikana tahansa, niin saat olla rauhassa, etkä näe "ghettoutumista". Jos jo nyt näillä alueilla on mamuja 30-40 % väestöstä eikä ongelmia ole, niin miksi pyhä sota ja maan päällinen helvetti kaikkine lieveilmiöineen laskeutuisi näihin lähiöihin vaikka tuo mamuosuus nousisi 50-60 %?

Tällä hetkellä: 3-4 asukasta / 10 on mamuja --> ei ongelmia
Teidän muukalaiskammoisten pahin pelko: 5-6 / 10 on mamuja --> Väkivalta kukoistaa eikä poliisit enää uskalla ajaa paikalle :jahas:

"Meri-Rastila on ghetto" :D

Miten minä puhuin itseni pussiin?

"eikä ongelmia näy" Mitä vittua. Mähän jo selvensin tuossa ongelmia. Vai onko ainut ongelma mitä hiekkaneekeri tuntee niin ongelma jossa räismitään haulikolla?

Puolestapuhujat aina sanovat maahamuuton olevat "vääjäämätön globaali ilmiö". Totta kai on, mutta kun maahanmuuttoa voisi rajoittaakin. On vain ajan kysymys, että milloin kasetti leviää Suomessakin. Jengiytyminen olisi varmaankin seuraava vaihe ja kaikki tietää mitä siitä seuraa. Aina toitotetaan fraaseja, että virheistä on opittava, sotia ei saa enää syntyä, historia on tunnettava, muuten se toistaa itseään jne.

Miksei täällä Suomessa uskota ja avata silmiä, että muualla maailmassa on tehty maahanmuuton kanssa virheitä ja Suomella olisi mahdollisuus olla tekemättä samoja virheitä uudestaan.

Suomi ottaakin maahan paljon vähemmän muuttajia kuin muut Euroopan maat..

- - - Updated - - -

Miten minä puhuin itseni pussiin?

"eikä ongelmia näy" Mitä vittua. Mähän jo selvensin tuossa ongelmia. Vai onko ainut ongelma mitä hiekkaneekeri tuntee niin ongelma jossa räismitään haulikolla?

Noh, mulla ja sulla vaan on sitten eri määritelmät "ghettoutumiselle".

Back
Ylös Bottom