Nyt kyllä PanostajaPena pistelee semmosta soossia kehiin, että huhhuh. Ihan vilpittömästi suosittelen, että tutustuisit raamattuun ja koko kristinuskoon pikkasen tarkemmin ja avarakaitseisemmin.
Väität, ettei ole raamatullissia perusteita sille, että helvetti ja Taivas ovat olemassa. No vilkastaampa hieman sitä raamattua.
- "Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet. Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi" 1. Kor. 15:20-22
- "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole" Joh. 11:25-26
- "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen'. Matt. 25:41
- "Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' Luuk. 16:24-26
- "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Matt. 25:46
- "Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta? Entä mitä varten me joka hetki antaudumme vaaraan?Niin totta kuin te olette minun ylpeyteni Herramme Kristuksen Jeesuksen edessä, minä katson joka päivä kuolemaa silmiin. Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan?" 1. Kor. 15:29-32.
Siinä nyt joitain pätkiä, jotka eivät varmaan sinun mielestäsi ole "raamatullisia". Mainitsit myös, että koko sielunkuolemattomuus- ja helvetti oppi keksittiin 300-luvulla kirkolliskokouksessa, niin ei se nyt aivan noinkaan mennyt. Paavalin kirjoittamat Korintilaiskirjeet ovat mm. kirjoitettu n. vuonna 51 jKr. Egyptistä löydettyjen noin 120 jKr. ajoittuvien katkelmien perusteella voidaan päätellä, että evankeliumit kirjoitettiin ensimmäisen vuosisadan aikana eli on perusteltua uskoa, että alkuperäiset evankeliumit kirjoitettiin ainoastaan hieman tai muutamia vuosikymmeniä Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen. Alkuperäiset käsikirjoittajat olivat siis joko silminnäkijöitä tai saivat tietonsa heiltä.
Kolminaisuusopista sen verran, että jos väität, ettei Jeesus ole Jumala, tai Pyhää Henkeä ei ole, suosittelen taas tutkimaan sitä raamattua hieman tarkemmin. Jumala ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus sanoin mm. näin "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta" Joh. 15:26. Jokainen kristitty saa Jumalan lupaaman lahjan voimaksi Jumalan palvelemiseen eli uskossa elämiseen. Pyhä Henki lähtee Isästä Pojan kautta.
Jeesus kertoo myös hänen Jumaluudestaan. "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh 10:30. Jos kiinnostaa niin lue Petri Paavolan kirjoitus Jeesuksesta ja Hänen Jumaluudestaan.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_Jumala