Maahanmuutto

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Ja tämähän johtuu lääkäreiden naurettavan pienistä koulutusmääristä, joiden ainoa tarkoitus on pitää lääkäreiden palkat korkealla kroonisen työntekijäpulan avulla. Tähän toki auttaa lääkäreiden tuominen ulkomailta, ja olen aika varma että kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan että ulkomailla lääkärintutkintonsa suorittanut ihminen tulee Suomeen töihin. Siinähän säästyy Suomen valtiolta pitkä penni kun ei tarvitse maksaa tämän koulutusta.

Mutta kyllä lääkäripulaan olisi helpointa puuttua nyt alkuun vaikka kaksin-kolminkertaistamalla lääketieteellisten sisäänottomäärät.

Ei niitä palkkoja hirveästi laskettaisi vaikka tekijöitä olisi enemmänkin. Tuossa ammatissa kun se vastuu painaa vähän enemmän kuin monessa muussa saman tulotason pestissä. Mitä tulee noihin ulkomailla tutkintonsa suorittaneisiin niin onhan heidänkin kohdallaan edessä ensin koulutusta, välillä aika paljonkin. Sitten on vielä kieliongelmat, jotka voivat pahimmassa tapauksessa johtaa väärään diagnoosiin ja hoitoon.

Lääkärien määrän lisääminen voisi auttaa, mutta kyllä tuo rajoitetun reseptinkirjoitusoikeuden anto sairaanhoitajille on huomattavasti tehokkaampaa. Ei niitä kausiflunssasta kärsiviä todellakaan tarvitse sinne lääkärille asti pistää. Resurssien parempi hyödyntäminen on resurssien lisäämistä tärkeämpää mielestäni.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Samoten kouluttamattomalle ja työttömälle islamin uskoiselle. Koskien myös sukujuuria, eikä niin että Ruotsista voidaan muuttaa Suomeen nostamaan tämän valtion tukia jättämällä passi sukulaisille.

Voit uskoa tai olla uskomatta, mutta vaikka mulla ei lähdelinkkiä elävän elämän kokemuksista löydykään, en mitään hatusta nakkele.

..mutta kouluttamaton ja työtön kristitty, hindu tai buddha on eri asia?

"Sossu maksaa mamuille autot", on nimenomaan hatusta nakeltu..

..mutta kouluttamaton ja työtön kristitty, hindu tai buddha on eri asia?

"Sossu maksaa mamuille autot", on nimenomaan hatusta nakeltu..

Syntyjään suomalaisen (valkoisen) suomen kansalaisen siedän, en hyväksy. Sairaudet erikseen.

Jos asioista päättävä on niin sanonut, ja ostarihengaajien pirssit antavat siihen suuntaan ihan tarpeeksi näyttöä. Entä sossunlapuilla ostetut läppärit, puhelimet, lastenvaunut, uudet huonekalut joka muuton yhteydessä? Päälle vielä discorahat. Sinun mielestä täysin hyväksyttävää, vain koska lähtömaassa on sota? Miksi vitussa minun pitää rahoittaa tälläistä toimintaa? Hauku suomalaisia ihan niin paljon kuin haluat, he sentään kuuluvat tänne, sinun kansanveljet korkeintaan polttouuniin.

No voi ny vittu sanoinko, että se on hyväksyttävää? Opettele lukemaan aasi äläkä tunge sanoja suuhun. Mä vaan otin kantaa tohon sun naurettavaan väitteeseen, että sossu maksaisi maahanmuuttajien autot..

Ei niitä palkkoja hirveästi laskettaisi vaikka tekijöitä olisi enemmänkin. Tuossa ammatissa kun se vastuu painaa vähän enemmän kuin monessa muussa saman tulotason pestissä. Mitä tulee noihin ulkomailla tutkintonsa suorittaneisiin niin onhan heidänkin kohdallaan edessä ensin koulutusta, välillä aika paljonkin. Sitten on vielä kieliongelmat, jotka voivat pahimmassa tapauksessa johtaa väärään diagnoosiin ja hoitoon.

Lääkärien määrän lisääminen voisi auttaa, mutta kyllä tuo rajoitetun reseptinkirjoitusoikeuden anto sairaanhoitajille on huomattavasti tehokkaampaa. Ei niitä kausiflunssasta kärsiviä todellakaan tarvitse sinne lääkärille asti pistää. Resurssien parempi hyödyntäminen on resurssien lisäämistä tärkeämpää mielestäni.
No joo, menee kyllä ohi aiheen, mutta tuo on tietysti myös totta. Työnjako kannattaa miettiä siten ettei tarpeettomasti kulu resursseja hukkaan. Mutta kun tilanne on ymmärtääkseni nyt se, että pienempiin kuntiin on hyvin vaikeaa löytää pätevää lääkäriä töihin ollenkaan, kun heillä on työtilanne niin hyvä että pääsee vapaasti valitsemaan missä kaupungissa haluaa työskennellä. Olisi syytä kouluttaa lääkäreitä sen verran että jatkuvasti heistä sellainen pari prosenttia olisi töitä vailla, niin alkaisi kelvata hommat muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla.

Luulisi kyllä myös että auttavan kielitaidon opettaminen ulkomaalaiselle lääkärille tulee halvemmaksi kuin lääkiksen kustantaminen opintotukineen suomalaiselle.

Myin puoli vuosikymmentä huonekaluja täällä itäisessä Helsingissä ja aika merkittävä osa asiakkaista koostui maahanmuuttajista aina somaleista kurdeihin ja Aasian väkeen. Hyvin harvoin mitään maksettiin sossun lapulla ja silloinkin kun maksettiin, niin summat olivat aika mitättömiä ja useimmissa tapauksissa lappua tarjosi joku suomalainen pummi postinumerolla 00940. Toisinaan lapun sai myös tädeiltä, joilla oli iso musta hame ja kova, kantava ääni. Somaleista noin puolet maksoi käteisellä rahalla monen tonnin tavaratkin. Korttia ei itse asiassa suostuttu juuri koskaan käyttämään. Vaikka Visa Electron olisi näkynyt lompakosta, niin piti lähteä automaatilta hakemaan rahat, jotta voimme tilittää ne ja viedä pankkiin myöhemmin illalla. Tätä en koskaan käsittänyt. Toinen puoli kysyi aktiivisesti, että "saago osamagsu?" Ja tokihan sitä sai, jos oli töissä ja luottohakemus saatiin läpi. Ja yllättävän moni oli. Somalimiehistä iso osa toimii HKL:n palveluksessa tai erinäisissä siivousfirmoissa. Naisia taas työllistää aktiivisesti Seure ja tyypillinen ammatti on laitoshuoltaja. Somalit (ja monet muut maahanmuuttajaryhmät) ovat myös siinä mielessä yhteisöllisiä, että vaikka itseltä ei luottokelpoisuutta löytyisikään, niin aina löytyi joku siskon veljen tyttären kaima, joka suostui ottamaan luoton omiin nimiinsä. Käyhän se niinkin. Sen kyllä huomasi, että jos luottoa löytyi, niin se vedettiin kyllä aivan tappiinsa ja lompakosta löytyivät tavallisesti kaikki kortit, jonka tavallinen pulliainen voi nimiinsä saada. Ja noin 70%:lta karkeasti ne luottotiedot olivat jo menneet. Eli ei ne rahat sossusta tule vaan kyllä ne merkkivaatteet, hienot huonekalut ja autot on pitkälti eri pankkien luottotappioiden kautta maksettu.

Aasialaiset ja kurdit taas ovat usein ravintolaihmisiä. Ja tekevät kovaa töitä. Rahaa on myös taskut täynnä. Käteisellä luonnollisesti maksetaan, koska virallisestihan sitä rahaa ei ole olemassa. Ei ainakaan kirjanpidossa. Niin se käy. Ostovoimaa kuitenkin löytyy.

Ei voi olla.. kyllä ne on kurvannu sinne huonekaluliikkeen pihaan sossun maksamilla autoilla ja ostaa sieltä niitä kashmirilla päällystettyjä sohvasarjoja myös sossusta saaduilla maksusitoumuksilla.

..koska ulkomaalaiset ei käy töissä, eikä tämän takia voi ostaa mitään omilla rahoilla. :jahas:

Tosin nyt lääkäreitä on niin vähän, että voivat vapaasti päättää työaikansa ja vedättää palkkansa järjettömyyksiin, koska puuttuu terve kilpailu. Hommassa ei ole enää järkeä.

Ulkomailta voisi ottaa paljon päteviä lääkäreitä, mutta kielivaatimuksia tulisi tiukentaa. Tosi kiva mennä lääkärille, jonka kanssa on vain muutama sana yhteistä kieltä....

Lisäksi voisi olla pakolliset psykologin testit niin kotimaisille kuin ulkomaisillekin lääkäreille, jotta ainakin pahimmat luonneviat saisi karsittua.

Harvemmin niitä autoja tai hienoja huonekaluja millään sossun rahoilla suoraan ostetaan, ainakaan millää lapuilla. Broidi oli sossun "tätinä" hetken aikaa kunnes kyrpiinty siihen hommaan. Osa mamuista saa niin paljon sossusta tukea et niillä voi ostaa jo auton tai toisenkin. Sitä rahaa vaan syydetään tietyillä ehdoilla niin paljon et siitä jää yli sen verta et on rahaa ostaa hienoja kalusteita ja hienoja kuteita. Loppupeleissä meikät maksaa ja muut nauraa ja kusee vielä kintuille.

Suomen sosiaaliturva on kyllä aivan liian avokätinen ihonväriin katsomatta. Ahkerimman 20%:n työn hedelmistä revitään 80% kaikista verotuloista, jotka syydetään kaikenlaiselle roskasakille. En ole kyllä sellaista tosin nähnyt, että niillä rahoilla bemareita osteltaisiin. Erilaisilla kieroiluilla kyllä ilmeisesti niitä tukia leivotaan ylöspäin: naiset "yksinhuoltajasinkkuina", kun aviomiehet asuvat paperilla vaikkapa veljensä kämpillä. Mutta ei noistakaan vielä muutamaa satasta enempää kuukaudessa saa. Muistaako broidi, mihin lainkohtiin tuollainen yletön tuki perustuu? Eihän siellä sossustakaan voi antaa pigmenttilisää omantunnon perusteella vaan jokaisen tuen on johonkin pykälään tukeuduttava.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Tähän kohti kyllä pakko mainita että KYLLÄ, ROVANIEMEN sosiaalivirasto myönsi minukin irakilaisperäisen kaverini isälle auto hankintaa varten rahat harkinnanvaraisesti.
Tämä kaverini kertoi sen silloin 10 vuotta sitten kun tämä asia tapahtui. Hän sanoi näin:

"Arvaa mitä?.. mun isä meni sossuun ja kertoi että hänen pitää saada auto jotta hän voi kulkea töihin (pitseeria) kaupungille ounasrinteeltä. (3-5 bussia kulkee ounasrinteeltä keskustaan). Ja hän sai rahat hankkiakseen auton."

Vuosi myöhemmin kyselin et miten teillä kotona menee (kaveri oli lentänyt kotoaan, isä oli lähettäynyt 15-16 kesäisen pojan matkoihinsa kun poika ei suostunut pahoinpitelemään siskojaan ja äitiään isän käskystä)...

"Isä oli käynyt tossa vastaikään sossussa valittamassa että hänen auto on huono, siihen ei mahdu kaikki mukulat ja tarvitsee isomman ja paremman, samalla viikolla oli saanut nopeutettuna käsittelynä uudemman ja paremman".

Mitä olen tätä samaa kaveria näistä asioista haastatellut (kyllä minua kiinnosti/kiinnostaa viellä nykyäänkin näiden pakolaisten asiat suomessa) niin kyllä sieltä on tullut hieman ihmettelevään sävyyn vastausta. Kaverini on sen verran "suomalaistunut" että halveksuu itsekkin näitä mutiaisia, onko hänkin irakilainen hiekkarasisti?

Omiensa (perhe, islam häröilijät) silmissä hän on samaa saastaa kuin me suomalaiset "vääräuskoiset" ja hän onkin saanut ainakin kerran puukosta, ja joutunut tappelemaan hiekkaneekereitä vastaan enemmän kuin siilitukka kylä juntteja.. joita rovikseen sieltä maakunnasta virtaa. Kerran olin itsekkin mukana hakkaamassa paria kuulapäätä kun tulivat haastamaan.

Ihan pakko kyllä sanoa ettei teillä pakiksen junteilla tunnu olevan mitään kosketuspintaa näihin asioihin, diskustilla kaikkein vähiten. OLETUKSIA JA OMIEN NÄKEMYKSIEN TUKEMISTA kaikenmaailman keksimiinne paska juttuihin pohjaten senkin edestä.
Minä olen varttunut pakolaisten keskellä, ensin oli jugoslavit ja kurdit (90luku) sit 90-2000 vaihteilla tuli irakilaiset ja voin kertoa että aina olivat nuo mutiaiset ne jotka alkoivat joukkotappelut. Ensin ne haastoi pelaamaan fudista ja kun eivät ikinä voittaneet, niin joka kerta piti sitten jotain vitun Kravmaka hai karate paskaa katella mättää pataan. Ja sen jälkeen juosta karkuun kun hakivat vanhempaa veljeskaartia apuihin. Olimmeko me niitä paljon parjattuja suomi rasisteja kun emme suostuneet ottamaan pataan näiltä hirveän hajuisilta karatekoilta? Mietitään mitä eräässäkin päivänavauksessa alakoulun liikuntasalissa kuulin: nämä samaiset juguttajat lavalla sönkkää, Tama ei olla meida maa me ei tulla kingamaa tanne.. joo.. ainoa vaan että samana päivänä jo mätkivät pataan pienempiään siellä nurkilla. Jep jep. tälläistä kun joutunut näkemään nuoresta klobista asti niin pistää kyllä miettimään et miksikähän näitä kultamunia ei sijoitettaisi jo vaihteeksi sinne rantaruotsin bättre folkke kyliin.. ehei.. vaan aina sinne alimman sosiaalikastin lähiöihin missä ollaan jo juoppojen kusien hajuissa.. samaan rappuun pitää tottakai saada ne etnohelvetit että varmasti palaa sierainkarvatkin nenästä jos sinne joutuu astumaan.

Pyydän ettette kävisi keskustelua joidenkin olettamusten pohjalta.. ne kun eivät näytä eräiden "maailmanhalaajien" osalta varsinkaan pohjaavaan mihinkään realimaailman tapahtumiin.

Ihan pakko kyllä sanoa ettei teillä pakiksen junteilla tunnu olevan mitään kosketuspintaa näihin asioihin, diskustilla kaikkein vähiten.

Nimimerkki Disgust on itse sanonut olevansa puoliksi "lähi-itäläinen", jonka kavereista yli puolet on mamuja, joten veikkaan (=olen täysin varma, olettaen ettei ole valehdellut identiteettiään) että hän tietää kyllä erittäin hyvinkin, mutta valehtelee.

Uhkaavasti menee metakeskustelun puolelle, mutta menköön.

Pyydän ettette kävisi keskustelua joidenkin olettamusten pohjalta.. ne kun eivät näytä eräiden "maailmanhalaajien" osalta varsinkaan pohjaavaan mihinkään realimaailman tapahtumiin.

Hieman erikoinen kommentti huomioonottaen kuinka (inho)realistinen asenne aiheeseen täällä vallitsee.

Jep jep.. sanokaa joku maailmanhalaaja mulle tähän vastaus:

MIKSI nämä oletettua väkivaltaa ja sortoa karkuun toiselle puolella palloa matkaavat tuovat mukanaan enimmäkseen väkivaltaa ja sortoa? Olisiko peräti niin että eivät ne sitä aina pakene, vaan levittävät kuin jotai evankeliumia ikään.

Itse en ole 15 vuodessa onnistunut keksimään yhtä ainoatakaan hyvää asiaa mitä nämä haisevat ihmispoppoot mukanaan voisivat tuoda. Kertoisiko joku jotain? Kun ne haisee pahalle, ovat vastikkeetonta rahaa vaille ja vinkuvat rasismiasta ym. hölönpölöstä päälle, niin herää väkisinkin ajatus.. miksi te tänne edes tulitte?

Mitä olen vuosien mittaan islamin uskonnosta ja siihen sitoutuvasta kulttuurista lukenut, niin ihmettelen suuresti miksi nämä "sorretut" eivät hakeudu johonkin vähemmän "sotivaan" ISLAMISTISEEN maahan jossa uskon veli varmasti voisi elättää vastikkeettomasti. MIKSI pitää tulla tänne asti, logistisesti ja rahallisesti huono ajatus, ehkä tulemisen syyt muhivatkin jossain sotajuonessa.. mistä me tiedämme vaikka nämä soluttautuisivat kaikkialle vain joku "pyhäpäivä" mielessä jolloin isketään infraan ja pistetään maailma polvilleen. Juomavesi, sähkö ym. terrorisoimalla yhtäaikaa kaikissa valtioissa saavutettaisiin anarkiaan johtava tila jota tämä "rauhanuskonto" käskee, ei kehoita tosi allahin seuraajaa toteuttamaan, Mohis sanoi että pitää osata juonia samalla kun esittää jotain muuta.

Tätä arveluani vahvistaa se mitä tuo irakilainen ystäväni minulle kerran muinoin kertoi:

"Minusta on surullista ja pelottavaa huomata kuinka minunkin tuntemiani ihmisiä on suomessa olonsa aikana kääntynyt maltillisesta islamista jihadin kannattajiksi ja muutamia lähtenyt afganistaniin hankkimaan "parempaa" oppia kun täällä ei kuulema saarnamiehet ole tarpeeksi ankaria "vääräuskoisia" kohtaan. Tuollainen avuntarjoavan maan ja sen kansalaisten vihaaminen osoittaa tämän uskonnon voivan olla tehokas väline aivopestä niitä jotka eivät ajattele itse. Minä en enää halua olla osa tätä uskontoa enkä yhteisöä, lähinnä sen takia että en voi sietää naisten alistamista ja väkivalloin kohtelua ja sen hyväksymistä osana uskonnon mukaisena toimintana"

Kuten sanottua, varmasti verrattuna suomalaisiin suuri osa afrikkalaisia ottaa mielummin toimeentulotuen ja vuokran sossusta, kuin menee siivoamaan. Tästä mä syytän osaksi näitä afrikkalaisia ja osaksi systeemiä.

Jos sä muuttaisit maahan, etkä taida kieltä ja joudut siivoamaan vessoja elättääksesi itsesi ja kesken työvuoron joku tulee ja pistää käden olkapäälle ja sanoo, ettei sun tarvii siivota näistä paskasia vessoja, vaan sä voit saada vain yhden lapun täyttämällä vuokra-rahat ja käyttörahaa? Mitä tekisit?

Itse ottaisin ne rahat ja nauttisin elämästä siivoamatta yhtään vessaa ainakin jonkun aikaa, kunnes ryhdistäytyisin ja alkaisin rakentamaan elämääni kyseisessä yhteiskunnassa. Onneksi suurin osa niin tekeekin täällä, mutta valitettavasti niitä vuosipummeja löytyy myös liikaa, jotka vaan lorvivat.. ulkomaalaisten työttömyysprosentti kuitenkin liikkuu suunnilleen jossain 20 % tienoilla, eli 80 % tekee duunia / opiskelee.

- - - Updated - - -

Villi veikkaus, että maksan veroja enemmän kuin sinä..

80% tekee duunia/opiskelee :D tikusti taas kujalla (kuulostaa aika utopistiselta?!) Luultavasti jollekin ihan offtopic kurssille jotku menny nii ei voi lukia työttömäksi, mm?

''kunnes ryhdistäytyisin ja alkaisin rakentamaan elämääni kyseisessä yhteiskunnassa. Onneksi suurin osa niin tekeekin täällä'' En allekirjoita tuota eikä varmasti moni muukaa. Tietenki jos raiskaukset, ryöstelyt ja sohvan nurkalla makaaminen auttaa saamaan paikkasi yhteiskunnassa ja täten rakentamaan sitä paremmaksi :D

- - - Updated - - -

Ja korjaan vielä yrmistä se verran, että mamu = maahanmuuttaja. Mä olen syntynyt Suomessa.

No kyllä sut mamuksi voi lukia, sori vaan :-/

Nykyään (varsinkin pienemmillä kunnilla) mamulääkäreitä on lisääntynyt. Jos kantaväestössä velloo huutava työttömyys, niin minkä takia ei suomalaiset lääkärit täytä näitä virkoja? Tämä oli vaan kysmys, eikä loukkaus ketään kohtaan..

Btw, miten on mahollista, että kaikki mamu lääkärit ei osaa edes suomenkieltä hyvin, ite en menis lähellekään semmosta lekuria. Reseptejäkin kirjoteltu miten sattuu. Tästähän oli lehessäkin juttua joku kuukaus taaksepäin.

Tais joku nigerialainen haastaa tampereen yliopiston oikeuteen ku ei päässy lääkis tenttejä läpi, mitä nyt 17 kertaa kusi saman tentin.... Moni varmaan muistaa ko tapauksen?

Jep, kokemusta tostakin, valitin polven kipuilua ja näytin sormin osoitellen että tässä kipu, anna lääke.

Mitä tekee tämä ryssäläinen akka? "sinula varmasti angina, mina maarata sinulle antipioti"

Nousin, kävelin toimiston ovelle ja huusin niille hoitajille että nyt alkaa riittää, tälläistä paskaa ei tarvi sietää. No hoitaja totesi että mikä on, muita päivystäviä ei ole.
Sanoin että nyt menet sinne ja tulet ihan heti kohta vähintään banacodi resepti kourassa. Kohta se tuli sieltä ja totesi että lääkäri oli ymmärtänyt väärin.

Lähtiessäni huusin siinä aulassa että varovaisuutta kanssa kansalaiset, tollaisen ämmän jäljiltä voi tulla ruumiita huonossa tapauksessa.

Tosin nyt lääkäreitä on niin vähän, että voivat vapaasti päättää työaikansa ja vedättää palkkansa järjettömyyksiin, koska puuttuu terve kilpailu. Hommassa ei ole enää järkeä.

Ulkomailta voisi ottaa paljon päteviä lääkäreitä, mutta kielivaatimuksia tulisi tiukentaa. Tosi kiva mennä lääkärille, jonka kanssa on vain muutama sana yhteistä kieltä....

Lisäksi voisi olla pakolliset psykologin testit niin kotimaisille kuin ulkomaisillekin lääkäreille, jotta ainakin pahimmat luonneviat saisi karsittua.

Tosin, jos on yo-sairaalassa töissä, niin eipä voi palkasta neuvotella. Eikä työajoista neuvotella. Toki, jos on erityisosaamista, niin voi osa-aikaisen työsuhteen neuvotella. Ja erikoistuvana ei puhettakaan. Ja, jos on päivystysvaltaisella alalla kuten minä, niin työ tunteja tulee aika reilusti. Omalla alalla kun kunnon käsivamma pamahtaa tiskiin, niin sit leikkaussalissa istutaan 10-20 tuntia. Ja näissä tapauksissa monesti joku tulee kaveriksi ns. vapaalta ilman palkkaa. Raskasta on, mutta mukavaa. Toisaalta, jos mun alalle tuplattaisiin koulutusmäärät, niin osaamisen taso laskisi, Tietyt jutut on niin harvinaisia ja vaikeat vammat, että täytyy tulla ns. ännää, että sit kun erikoilekurin paprut, niin oikeesti osaa. Siitä kun lääkiksen alottaa ja on erikoislääkäri, niin mene 12v. Tuosta kielitaitovaatimuksesta oon samaa mieltä.

Samoin perusterveydenhuollon puolella on kyllä mätää. hoono soomi ym ja joka toinen lähetetään keskus/yo-sairaalaan. Suurin ongelma taitaa olla siinä, että syrjäseutujen terveyskeskuksiin ei ole halukkaita ihan maantieteellisistä syistä. kaikki opiskelee yo kaupungeissa ja yleensä puoliso löytyy sieltä. Onko sit "perähikiällä" molemmille töitä? Tästä syystä koitetaan rahalla houkutella.

Ei minustakaan ole oikein, että joku 5. vuosikurssin kandi saa jossain esim. 1,5 -2 kertasen peruspalkan mitä minä. Ja päivystäessäni vastaan 60% Suomen populaation vaikeista käsivammoista. Niin ja en voi lähettää eteen päin.

Ja sit provo: Jos joku valitta privaattilääkärin taksoista, niin verratkaa esim. lääkärin E-lausunnon hintaa juristin vastaavaan joka vaatii saman ajan käytön ja perehtymisen..

Nimimerkki Disgust on itse sanonut olevansa puoliksi "lähi-itäläinen", jonka kavereista yli puolet on mamuja, joten veikkaan (=olen täysin varma, olettaen ettei ole valehdellut identiteettiään) että hän tietää kyllä erittäin hyvinkin, mutta valehtelee.

Itse asiassa puoliksi pohjois-afrikkalainen. Valehdellut mitä?

Toisaalta, jos mun alalle tuplattaisiin koulutusmäärät, niin osaamisen taso laskisi
Ja paskat. Ei se lääkis ole sen kummosempi koulu kuin mikään muukaan. Aivan varmasti Suomesta löytyisi nykyiseen sisäänottoon verrattuna vähintään kymmenkertainen määrä ihmisiä joka ikäluokasta, joilta tuon tutkinnon suorittaminen onnistuisi ilman muuta. Mutta tätä myyttiähän lääkäreiden tietysti kannattaa pitää yllä, että lääkäriksi valmistuminen muka vaatisi jotain huippuluokan älyä, jotta saadaan sillä verukkeella pidettyä koulutusmäärät pieninä ja työvoiman tarjonta alimitoitettuna.

Suositut

Back
Ylös Bottom