Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tuollaisilla tutkimuksilla ei ole paljoakaan todellisuuden kanssa tekemistä.

Yle Uutisten Taloustutkimuksella teettämään kyselyyn vastasi huhtikuussa 2 892 henkilöä.

Totuus selviää seuraavissa vaaleissa, ja veikkaan että perussuomalaisia äänestää jopa enemmän porukkaa kun aiemmin.

Tuntuu muutenkin että persut on ainoa puolue joka uskaltaa olla asioista omaa mieltä ja kyseenalaistaa muiden sotkuja ja maailmanhalaajien aivopieruja, vaikkakin se tarkoittais huonoa omakuvaa mediassa. En vois kuvitella äänestäväni mitään muuta puoluetta.

Samoin. Muilla tuntuu olevan pää niin syvällä toistensa ja EU-herrojen perseessä että tavan tolkkua ei tunnu olevan enää hitustakaan päässä.

Noinhan ne "puolueettomien" ja puolueellisten tiedostusvälineiden gallupit ja mittaukset on näyttäny ennen kaikkia vaaleja vaan miten on käynyt itse vaaleissa.

Taitaa piilopersuja olla huomattavasti enemmän demonisoinnin vuoksi, kuin muiden puolueiden piiloäänestäjiä. Varsinkin kaupunkilaisissa.

Pari vuotta sitten Suomi otti yli 350 kiintiöpakolaista islamilaisista valtioista. Rankkuri taitaa taas olla yksi niistä, joka naama punaisena räyhää täällä Suomen asioista, vaikka monessa muussa paikassa asiat ovat vielä paljon huonommin tämän maahanmuuton/pakolaisuuden kanssa.

Minä, me, suomalaiset! - Ei ketkään muut! Me ansaitsemme kaiken hyvän!

Pari vuotta sitten Suomi otti yli 350 kiintiöpakolaista islamilaisista valtioista. Rankkuri taitaa taas olla yksi niistä, joka naama punaisena räyhää täällä Suomen asioista, vaikka monessa muussa paikassa asiat ovat vielä paljon huonommin tämän maahanmuuton/pakolaisuuden kanssa.

Minä, me, suomalaiset! - Ei ketkään muut! Me ansaitsemme kaiken hyvän!

Islamilaisista valtioista, muttei välttämättä muslimeja.

Pitäiskö täällä sit peukalo perseessä odottaa, että täälläkin mennään siihen tilanteeseen, ettei ole enää mitään tehtävissä? Kyllä Suomi on vain ja ainoastaan suomalaisten edunvalvontakoneisto.

Ja kyllä me ansaitsemme kaiken hyvän, jonka me suomalaiset olemme rakentaneet. Se ei lähtökohtaisesti kuulu kenellekään muulle. Eikä tämä "hyvä" ole tänne jumalan ohjaamana syntynyt vaan se on rakennettu työllä.

Sun mielestä on varmaan nerokasta ottaa miljardi lainaa ku ei muuten rahat riitä ja syytä se sit kehitysapuna muumeille? Puhumattakaan täällä jo olevista riippakivistä ja niiden aiheuttamista kustannuksista.

Islamilaisista valtioista, muttei välttämättä muslimeja.

Pitäiskö täällä sit peukalo perseessä odottaa, että täälläkin mennään siihen tilanteeseen, ettei ole enää mitään tehtävissä? Kyllä Suomi on vain ja ainoastaan suomalaisten edunvalvontakoneisto.

Nimenomaan, ei välttämättä. Et siis tiedä mistä puhut. Saattaa olla muslimeita tai saattaa olla olematta. Ylempänä julistit miten muslimeilla ja kiintiöpakolaisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Nyt saattaa jo ollakkin?

Ja ei, ei pidä odottaa sormi penaalissa. Monet tekevät sitä työtä estääkseen asioiden pääsemisen niin pahaksi, ettei mitään enää olisi tehtävissä.

Ja sullekkin vielä kerron sen, etten todellakaan pidä somaleista, muslimeista tai muista maahanmuuttajista jotka eivät käy töissä tai sopeudu omaan suomalaiseen kulttuuriimme tarpeeksi. Ne voisi heivata vittuun täältä. Työssäkäyvät ja normaalit ovat OK ja niitä koitan tässä puolustaa tältä yleistykseltä, jota Sinä ja Mike täällä harrastatte.

Voi vittu ählämit ja muut osamaksu N...KERIT, me olemme rakentaneet tämän yhteiskunnan ja sanalla ME tarkoitan valkoihoisia suomalaisia, meidän ei tarvitse antaa ilmaiseksi muille mitään! Se on ihan turha antaa johonkin Afrikkaan rahaa, menee ihan hukkaan, ihan turha ottaa näitä moniosaajia tänne Suomeen, ei tuu muuta kuin ongelmia, toivon ja uskon vakaasti että eurooppalaiset ja jenkit herää tähän hulluuteen.

Ja sullekkin vielä kerron sen, etten todellakaan pidä somaleista, muslimeista tai muista maahanmuuttajista jotka eivät käy töissä tai sopeudu omaan suomalaiseen kulttuuriimme tarpeeksi. Ne voisi heivata vittuun täältä. Työssäkäyvät ja normaalit ovat OK ja niitä koitan tässä puolustaa tältä yleistykseltä, jota Sinä ja Mike täällä harrastatte.

Missä vaiheessa täällä on työtätekeviä mamuja haukuttu? Eikös täällä haukuta vaan elintasopakolaisia, joita nuo somalit on lähes kaikki.

Nimenomaan, ei välttämättä. Et siis tiedä mistä puhut. Saattaa olla muslimeita tai saattaa olla olematta. Ylempänä julistit miten muslimeilla ja kiintiöpakolaisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Nyt saattaa jo ollakkin?

Ja ei, ei pidä odottaa sormi penaalissa. Monet tekevät sitä työtä estääkseen asioiden pääsemisen niin pahaksi, ettei mitään enää olisi tehtävissä.

Kyse oli somaleista siinä kohtaa ja somalit eivät ole kiintiöpakolaisia.

Somalit varmaan muistaa kiittää sua lämpimästi tästä puolustamisesta. Yleistää saa siinä kohtaa kun tilastot näyttävät sitä mitä näyttävät.

Kyse oli somaleista siinä kohtaa ja somalit eivät ole kiintiöpakolaisia.

Somalit varmaan muistaa kiittää sua lämpimästi tästä puolustamisesta. Yleistää saa siinä kohtaa kun tilastot näyttävät sitä mitä näyttävät.

Mainitsit myös Afganistanilaiset rättipäät, oletin että puhut muslimeista. En tiedä sitten mitä sillä tarkoitit.

+ Olen ollut täällä melkeimpä 100%:sti muslimien asialla, en niinkään somaleiden. Somaleista on enemmän haittaa kuin hyötyä, sen voin sanoa. Muslimit Suomessa ovat mun mielestä kulttuuria rikastavaa. Ehkä mun kohdalle on vaan sattunut kaikista lepposimmat ja mukavimmat muslimit?

Mainitsit myös Afganistanilaiset rättipäät, oletin että puhut muslimeista. En tiedä sitten mitä sillä tarkoitit.

+ Olen ollut täällä melkeimpä 100%:sti muslimien asialla, en niinkään somaleiden. Somaleista on enemmän haittaa kuin hyötyä, sen voin sanoa. Muslimit Suomessa ovat mun mielestä kulttuuria rikastavaa. Ehkä mun kohdalle on vaan sattunut kaikista lepposimmat ja mukavimmat muslimit?

Rättipäitä ne on mulle kaikki. Yleensä muslimimaista tulee pakolaisena kristittyjä jostain kumman syystä. Vaikka kaikki 750 kiintiöpakolaista olisivat muslimeja niin sille ei kokonaisuuden kannalta ole juuri merkitystä, koska ne suurimmat volyymit tulee muuta kuin kiintiöpakolaisuuden kautta.

Miten ne muslimit rikastaa meidän kulttuuria?

Miten raha rikastaa ihmistä? Aika itsestäänselvää. Erilaisuus on rikkautta tietyssä mittakaavassa. Sopeutua täytyy, mutta eri näköisyydestä ja hyvistä tavoista ei voida/pidä luopua.

Erilainen saa olla, se rikastaa. Ei liian erilainen (Terroristi tai fundamentalisti).

Muistan kuinka nuorena mulkun mittaisena 11 v pojan kloppina meni kylään koulukaverini luo.. leikkiessämme kaverin huoneessa, tuli kaverin äiti pyytämään kaverin ruokapöytään, sillä päivällinen oli valmis. Mua se ei tietenkään pyytänyt, vaan jäin kaverin huoneeseen leikkimään G.I.Joe leluilla odottaen, että kaveri tulee takaisin vatsa täynnä ja kylläisenä. En mä sitä asiaa silloin sen enempää edes kelaillut.. se oli oletusasetus, kun oli kyse suomalaisesta kulttuurista.

Jos meidän kotiin tuli kavereita, niin meidän äippä (joka btw on myös suomalainen, mutta pitkään asunut muualla) tunki kaksin käsin ruokaa ja herkkuja kavereiden poskeen, sillä se nyt vaan kuuluu tapoihin ruokkia vieraat.. oli kyseessä kakarat tai aikuiset.

Tämä nyt siis vain oli yksi pienen pieni esimerkki ja omakohtainen kokemus siitä, minkälainen eroavaisuus on kahdella eri kulttuurilla ja kyllä tässä kohtaa voidaan puhua rikastamisesta.

Muslimit Suomessa ovat mun mielestä kulttuuria rikastavaa. Ehkä mun kohdalle on vaan sattunut kaikista lepposimmat ja mukavimmat muslimit?

Vaikka olisi miten mukavia ihmisiä (ja varmasti suurin osa onkin), niin miten se rikastaa Suomen kulttuuria? Nehän on täysin eri kulttuureja, ei ne rikasta toisiaan. Korkeintaan luo negatiivista vastakkainasettelua.

Mitenköhän tällanen toimis toisinpäin, eli Pohjoismaalaiset lähtis ensin nauttimaan muslimimaiden olemattomasta hyvinvoinnista ja sitten alettas heti perään vaatimaan kaikkea omaan kulttuuriin liittyvää?

En kyllä itse kehtais maailmalla ollessani alkaa tekemään minkäänlaisia vaatimuksia valtiolle joka on minut maahansa hyväksynyt. Me ollaan vissiin vähän erilaisia.

Helsinkiin halutaan moskeija.
Suuri osa Suomen noin 50 000-60 000:sta muslimista asuu pääkaupunkiseudulla. Hajjarin mukaan Helsinki olisi juuri tämän vuoksi osuva paikka uudelle moskeijalle, mutta tarvetta olisi muuallakin Suomessa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51973-helsinkiin-halutaan-moskeija-3-mielipidetta

ps. Mä en kyllä todellakaan halua kotikaupunkiini moisia.

Vaikka olisi miten mukavia ihmisiä (ja varmasti suurin osa onkin), niin miten se rikastaa Suomen kulttuuria? Nehän on täysin eri kulttuureja, ei ne rikasta toisiaan. Korkeintaan luo negatiivista vastakkainasettelua.

Mitenköhän tällanen toimis toisinpäin, eli Pohjoismaalaiset lähtis ensin nauttimaan muslimimaiden olemattomasta hyvinvoinnista ja sitten alettas heti perään vaatimaan kaikkea omaan kulttuuriin liittyvää?

En kyllä itse kehtais maailmalla ollessani alkaa tekemään minkäänlaisia vaatimuksia valtiolle joka on minut maahansa hyväksynyt. Me ollaan vissiin vähän erilaisia.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51973-helsinkiin-halutaan-moskeija-3-mielipidetta

ps. Mä en kyllä todellakaan halua kotikaupunkiini moisia.

Ei noi moskeijat minareeteista rukouskutsuja huudattaisi, joten mitä väliä sillä on seisooko siinä moskeija, kirkko vai synagoga?

Jos meidän kotiin tuli kavereita, niin meidän äippä (joka btw on myös suomalainen, mutta pitkään asunut muualla) tunki kaksin käsin ruokaa ja herkkuja kavereiden poskeen, sillä se nyt vaan kuuluu tapoihin ruokkia vieraat.. oli kyseessä kakarat tai aikuiset.

Tämä nyt siis vain oli yksi pienen pieni esimerkki ja omakohtainen kokemus siitä, minkälainen eroavaisuus on kahdella eri kulttuurilla ja kyllä tässä kohtaa voidaan puhua rikastamisesta.

No kyllä tää somalien väestönsiirto sit on kaikkien miljardien ja lieveilmiöiden arvosta.

Tässä kulttuurinrikastamisjutussa tuntuu mokuttajat olevan täysin sokeita mittasuhteille.

Me rasistit puhutaan miljardeista euroista, raiskauksista, ryöstöistä ja mellakoista ja palavista autoista ku taas hipit kuittaa kaiken sillä, että onhan se niiq sikarikkautta ku Mehmen mutsi pusaa iha älyttömän tykkiä lihapataa....

- - - Updated - - -

Ei noi moskeijat minareeteista rukouskutsuja huudattaisi, joten mitä väliä sillä on seisooko siinä moskeija, kirkko vai synagoga?

Sitä, että moskeija kerää muslimeita. Muut ei.

No kyllä tää somalien väestönsiirto sit on kaikkien miljardien ja lieveilmiöiden arvosta.

Tässä kulttuurinrikastamisjutussa tuntuu mokuttajat olevan täysin sokeita mittasuhteille.

Me rasistit puhutaan miljardeista euroista, raiskauksista, ryöstöistä ja mellakoista ja palavista autoista ku taas hipit kuittaa kaiken sillä, että onhan se niiq sikarikkautta ku Mehmen mutsi pusaa iha älyttömän tykkiä lihapataa....

- - - Updated - - -

Kuten sanoin, niin kunhan mainitsin pienen pikkuruisen omakohtaisen esimerkin kulttuurien välisestä erosta. Nyt se hiekka pois piparista Rankkuri. Kyllä nää mittasuhteet on mulle ihan selvillä..

(ja olen kantani somaleista heittänyt jo moneen otteeseen, joten turha vetää niitä joka postiin mukaan ja yrittää provota)

- - - Updated - - -

Kyllä alkaa käymään elämä sulle ahtaaks tässä maassa. Kohta odottaa varmaan muutto Islantiin..

Back
Ylös Bottom