Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oletteko huomanneet, miten kaunis auringonlasku siellä tänään oli!
(Ja juu pikku judoka, tiedän että sinä et ole huomannut, koska olet niin ruma että Espoossa pimentyi aurinko, mutta näinkin sen Helsingissä)

Noh noh.
Käytiin su iltana kaverin kanssa kurvailemassa vähän mutkapätkää, pysähdytiin sit kahville niin piti sanoa sille: "Ootko muuten huomannu että se nopeusrajoitus on 80km/h, ei 180km/h"
Hauskaahan se on niin kauan kuin sitä kestää:lol2::jahas:

Vai niin...........................................

Yksi vuoden hienoimmista duetoista. Vesku Loirista on moni montaa mieltä, mutta tässä ehdottomasti parasta Veskua aikoihin!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^Viheltäkää joku se Patakakkosen tunnari.

Video on niin huono, että kuuluu selvästi tähän ketjuun.

Tämä biisi on kyllä uskomattoman huono. Kuinkahan monta minuuttia on tuottajalta kestänyt tehdä noi taustat?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Buahahaa, eli satsi protskumuffinsseja, satsi protskumuffinsseja mustikoilla JA murotaikinaan tehty mustikkapiirakka :evil: . (tähän vielä semmoista evil-naurua perään) Mulla on huominen piiiiitkä päivä aikaa kotosalla leipoa vaikka ja mitä. Kukahan niitä tulisi sitten vielä syömään :( Vien ne salille :D .

:kuola:

Kairan protskumuffinsit lievällä annostuksella sokeria ja rasvaa

Kuivat aineet:

2 dl vehnäjauhoja
1,5 dl proteiinijauhoja (itse käytin Fastin suklaanmakuista Hera80-jauhoa)
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 dl sokeria
2 tl kaakaojauhetta
ripaus mariannerouhetta

Loput:
100g jäähdytettyä voisulaa
2 kananmunaa
1dl maitoa
loraus hedelmämehua (itsellä näyttäis olleen Marlin Neljä Hedelmää -mehu)

Ensin kuivat aineet sekaisin. Sitten loput ainekset sekaan. Annostellaan muotteihin 3/4 eli ei ihan täyteen. Paisto 200 asteessa n.15-20min. Naatiskellaan kylymän maijon kanssa. Nom nom.

Kuulostaapa hyviltä:) Ootko kokeillut laittaa täysjyväjauhoja tavallisten sijaan? Tai öljyä voin sijaan, tuleekohan siitä pahaa?

Kuulostaapa hyviltä:) Ootko kokeillut laittaa täysjyväjauhoja tavallisten sijaan? Tai öljyä voin sijaan, tuleekohan siitä pahaa?

En oo kokeillu täysjyväjauhoilla, vois tulla ruokaisampia ehkä. Öljyä ei tueta, mä oon sitä porukkaa, jotka laittaa oikeaa voita mahdollisimman moneen paikkaan :)

Eihän tuo edes yritä olla mitään terveysruokaa, niin kannattaako sitä nyt alkaa säätää sitten tuollaisten aika marginaalisten "terveellisyysparannusten" takia maun kustannuksella? Kun tehdään jotain syötävää sen takia, että se on hyvää, niin mielestäni kannattaa maksimoida se hyvä maku, kun ei sitä kuitenkaan ole tarkoitus syömällä syödä eikä siitä pikkumuutoksilla mitään terveysruokaa tule kuitenkaan. Sitten kaikkina muina aikoina, eli kun tehdään normaalia ruokaa ihan syömällä syötäväksi, taas kannattaa mielestäni mennä sen terveellisyyden ehdoilla ja tarvittaessa tinkiä mausta. Muuten käy huonolla säkällä vielä niin, että herkuista tulee lähes yhtä epäterveellisiä ja lisäksi ne eivät edes maistu hyviltä eikä kenelläkään ole kivaa :D.

Eihän tuo edes yritä olla mitään terveysruokaa, niin kannattaako sitä nyt alkaa säätää sitten tuollaisten aika marginaalisten "terveellisyysparannusten" takia maun kustannuksella? Kun tehdään jotain syötävää sen takia, että se on hyvää, niin mielestäni kannattaa maksimoida se hyvä maku, kun ei sitä kuitenkaan ole tarkoitus syömällä syödä eikä siitä pikkumuutoksilla mitään terveysruokaa tule kuitenkaan. Sitten kaikkina muina aikoina, eli kun tehdään normaalia ruokaa ihan syömällä syötäväksi, taas kannattaa mielestäni mennä sen terveellisyyden ehdoilla ja tarvittaessa tinkiä mausta. Muuten käy huonolla säkällä vielä niin, että herkuista tulee lähes yhtä epäterveellisiä ja lisäksi ne eivät edes maistu hyviltä eikä kenelläkään ole kivaa :D.

Juuri näin! :D Tuliko muuten ne 29-vuotispullat koskaan syötyä? Mä olen sen jälkeen oppinut leipomaan parempaakin pullaa :D

Juuri näin! :D Tuliko muuten ne 29-vuotispullat koskaan syötyä? Mä olen sen jälkeen oppinut leipomaan parempaakin pullaa :D
Ei saa kiusata puhumalla paremmista pullista, kun täällä parhaillaan ketoillaan ja nähdään kamalasti nälkää kesäkunnon saavuttamisen toivossa :D. Reilu pari kiloa pitäisi vielä tiristää, niin sitten voisi 90 kilossa arvioida uudelleen, että riittääkö jo kesäkunnoksi vai pitääkö vielä jatkaa hetki lisää.

Okei sori sori, en tajunnut että se proteiini oli siinä maun takia:D Kyllähän voista leipomalla tulee aina parempaa, en minäkään mitään chocolate chip cookeja tai pullaa ilman voita yritä tehdä, kun nehän nyt on jo lähtökohtaisesti aika pommeja. Mutta kyllä mä välillä teen jäysjyväjauhoista ja öljyllä, koska esim piirakoista tulee aika hyviä, eikä tule sitten vatsa niin kipeäksi. Menen nurkkaan häpeämään. (tähän ei voi sanoa että takaisin keittiöön, vaikka sainkin aika hienon 'takaisin keittiöön'-esiliinan)

Okei sori sori, en tajunnut että se proteiini oli siinä maun takia:D Kyllähän voista leipomalla tulee aina parempaa, en minäkään mitään chocolate chip cookeja tai pullaa ilman voita yritä tehdä, kun nehän nyt on jo lähtökohtaisesti aika pommeja. Mutta kyllä mä välillä teen jäysjyväjauhoista ja öljyllä, koska esim piirakoista tulee aika hyviä, eikä tule sitten vatsa niin kipeäksi. Menen nurkkaan häpeämään. (tähän ei voi sanoa että takaisin keittiöön, vaikka sainkin aika hienon 'takaisin keittiöön'-esiliinan)
Kai sen protskujauhonkin voi halutessaan jättää pois, mutta sitten ne pitää kyllä myös uudelleenbrändätä, koska ei niitä enää voi sen jälkeen EU:ssa nimittää laillisesti protskumuffinseiksi ;).

Josko sitä pian nukkumaan sitten. Herää aamulla taas tuonne ulos jolkottamaan. Jos kokeilisi nykäistä aamuaerobisen polkupyörällä! On se hurja.

Vika yövuoro ja 6 päivän vapaat odottaa! Huomenna eestin hakemaan jussi juomia. Ahnehdinkohan, kun tilauksen laitoin ennakkoon 30 kopalle.. Autona citroen xsara viistoperä. Paino ei ainekaan tule vastaan. Eiköhän ne mahdu.

Back
Ylös Bottom