Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko mahdollista saada kännykästä sim-lukitus pois? Oon lähdössä vuodeks Ausseihin ja hommaan paikallisen liittymän. Luuri on kytkykaupalla ostettu eli puhelimessa ei toimi mikään muu sim-kortti kuin kaupan mukana tullut. Ajattelin siis ihan operaattorilta kysyä, voisivatko poistaa lukituksen, mutta en usko, että onnistuu. Onko mitään muuta keinoa saada toinen sim-kortti toimimaan puhelimessa?

Oon ymmärtäny, että kytkysopimuksen maksamisen jälkeen operaattorin on pakko purkaa toi sim-lukitus. Sit joissain iphoneissa summuissa on erikseen jailbreakit, jolla sen voi ite purkaa.

En tiedä kenen operaattorin kanssa sulla on toi kytkykauppa tehtynä, mutta mä olen maksanut kytkyosamaksukauden ajan kuukausimaksua siitä liittymästä, joka on tullut kytkykaupan mukana ja sit pitänyt siinä puhelimessa toista sim-korttia, jota olen käyttänyt vakituiseen ja josta olen maksanut maksuja. Tosin taitaa olla molemmat sim-kortit TeleFinlandin.

Asia selvinnee kysymällä asiaa operaattorilta.

Miksi paitoihini ilmestyy aina pieniä reikiä, n. 1-2mm halkaisijaltaa. About navan ympäristössä. Olisko joku vetoketju yms. juttu, kellään tietoa? alkaa vähän kyrsiä kun kaliisiin paitoihin tulee ihan turhaan reikiä

Miksi paitoihini ilmestyy aina pieniä reikiä, n. 1-2mm halkaisijaltaa. About navan ympäristössä. Olisko joku vetoketju yms. juttu, kellään tietoa? alkaa vähän kyrsiä kun kaliisiin paitoihin tulee ihan turhaan reikiä

Putsaa napa. Napanöyhtähiki on niin stydää et syövyttää paitoihin reikiä. Itselläni sama ennenkuin ymmärsin alkaa huoltaa napaani (:

Miulla loppu tommosten pikkureikien tulo ku lopetin röökin polttamisen. Taidat polttaa tupakkia? :)

Lopeta se navan sormeilu.

Salipaitaan tulee vipareissa reikiä samaan kohtaan, kun se jää välillä painojen väliin. Kyse taisi tosin olla ihan arkipaidasta?

Onko mahdollista saada kännykästä sim-lukitus pois? Oon lähdössä vuodeks Ausseihin ja hommaan paikallisen liittymän. Luuri on kytkykaupalla ostettu eli puhelimessa ei toimi mikään muu sim-kortti kuin kaupan mukana tullut. Ajattelin siis ihan operaattorilta kysyä, voisivatko poistaa lukituksen, mutta en usko, että onnistuu. Onko mitään muuta keinoa saada toinen sim-kortti toimimaan puhelimessa?

Eikö Iphonelle ollu aikoinaan näit "jailbreak" softia? Vois kuvitella, että on mahdollisuus että moinen ois muillekkin suosituille malleille.

Jos ajatellaan talletussuojaa..
Sehän suojaa asiakkaan rahat 100 000€ saakka pankin ajauduttua maksukyvyttömäksi. Mutta, sitten... Ei ammattimaisten sijoittajien kohdalla tuo onkin vain 20 000€ (ammattimaisilla tuota suojaa ei ole). Missä vaiheessa esimerkiksi minä muutun sijoittajaksi? Osa tileistäni kun kuitenkin kulkee "sijoitustili"-nimellä. Ja lisäksi verkkopankissa on "sijoittaminen"-välilehti, jonka alta löytyy noita tilejäkin.

Ja onko tuo 20 000€ yhtä lailla pankkikohtainen suoja? Eli jos ajatellaan että henkilöllä olisi sitten sijoitustileillä vaikka neljässä eri pankissa kussakin 20 000€ (yht. 80 000€), kaikkien neljän pankin kaaduttua (siisti tilanne :D) hän saisi talletussuojan kautta kaikki omansa pois? Vai saisiko?

Hei kuka/mikä on BONAR OY:n (OP-pohjolan tavarantoimittaja ainakin puhelimissa) takuuhuoltoliike Jyväskylässä? Sain vakuutuksesta uuden puhelimen ja sitten vittu.

Jos ajatellaan talletussuojaa..
Sehän suojaa asiakkaan rahat 100 000€ saakka pankin ajauduttua maksukyvyttömäksi. Mutta, sitten... Ei ammattimaisten sijoittajien kohdalla tuo onkin vain 20 000€ (ammattimaisilla tuota suojaa ei ole). Missä vaiheessa esimerkiksi minä muutun sijoittajaksi? Osa tileistäni kun kuitenkin kulkee "sijoitustili"-nimellä. Ja lisäksi verkkopankissa on "sijoittaminen"-välilehti, jonka alta löytyy noita tilejäkin.

Ja onko tuo 20 000€ yhtä lailla pankkikohtainen suoja? Eli jos ajatellaan että henkilöllä olisi sitten sijoitustileillä vaikka neljässä eri pankissa kussakin 20 000€ (yht. 80 000€), kaikkien neljän pankin kaaduttua (siisti tilanne :D) hän saisi talletussuojan kautta kaikki omansa pois? Vai saisiko?

Talletussuoja nousi 100.000 euroon

Talletussuoja nousi 100.000 euroon

Linkki: http://www.talletussuojarahasto.fi

Pankkitalletuksia suojaava talletussuoja nousi vuodenvaihteessa 100.000 euroon (aikaisemmin 50.000). Talletussuojarahasto (www.talletussuojarahasto.fi) turvaa asiakkaan saatavat pankin maksukyvyttömyystilanteessa.

Kaikki Suomessa toimiluvan saaneet talletuspankit kuuluvat Talletussuojarahastoon. Talletussuoja on pankkikohtainen, joten tallettaja voi jakaa varat useaan pankkiin ja saa näin jokaista pankkia kohti 100.000 euron talletussuojan. Suojan piirissä ovat kaikki tallettajat valtiota, muita luottolaitoksia ja maksukyvyttömän luottolaitoksen konserniin kuuluvia yhtiöitä lukuun ottamatta. Talletussuoja koskee siis myös yrityksiä ja yhteisöjä.

Suomalainen talletussuoja koskee vain suomalaisia pankkeja. Suomessa toimivan ulkomaisen pankin sivuliikkeen talletukset kuuluvat emopankin kotivaltion talletussuojaan. EU:n alueella talletussuoja on kuitenkin aina mainittu 100.000 euroa.

Lähde: http://www.investori.com/b/index.ph...letussuoja-nousi-100-000-euroon#ixzz1jtrT5EBb

Niin sehän nousi 100 000€:on jo vuosi sitten (2011 alussa), MUTTA kun siellä on tuo porsaanreikä jossa puhutaan sijoittajista, joiden sijoituksille talletussuoja on vain 20 000€. Enkä mistään ole löytänyt faktaa onko tuo 20 000€ myös samalla tavalla pankkikohtainen. Enkä sitä että joko sijoitustileillä rahojaan makuuttava lasketaan sijoittajaksi?

Tän linkin takaa kohta 8: http://www.talletussuojarahasto.fi/?page=3

Tietäskö joku miten Nokian 7230-mallista sais purettua suojakoodin? Tai siis kun en muista suojakoodia, siihen oli olemassa joku systeemi millä sen saa kierrettyä..

1 - Switch on your Nokia 7230 without any sim card.
2 - Don't bother as to what is displayed on your Nokia 7230.
3 - Compose #pw+CODE+1#.
4 - The Nokia 7230 would then display the message "SIM Restriction Off" and will be unlocked!

edit. Siltä varalta, että tuo koodi vapauttaa jotkut mannerten väliset ohjukset jenkeistä Kiinaan tai jotain niin mä en sit ota vastuuta mistään...:D

Tuli lähetys missä oli postimaksut postiennakolla. Posti ei muistanu niitä hakiessa periä mutta jälkikäteen tuli lasku postilaatikkoon mikä oli käsin rustattu joku 11e ilman eräpäivää. Nyt oon hukannut laskun jota en ollu vielä maksanut niin mistä tiedän millon oli eräpäivä? Kävin tätä kyseisestä postista kysymässä niin ne oli huulipyöreänä eikä tuntutunut tietävän asiasta mitään ja käski soittaa jonnekkin postin palvelunumeroon. Tuleeko tollasesta joku muistutus lasku laatikkoon vaikka lasku ois tosiaan käsin kirjotettu ja eräpäivätön ja ilman viitenumeroa tms?

Luultavasti joudun nilkoista leikkaukseen. Nyt keväällä saan amiksesta paperit ja joudun lykkäämään inttiä leikkauksen takia. Oman alan töitä en saa tehdä. Eli mitä teen seuraavan vuoden?

1.Treenaan ja loisin kelan rahoilla.
-ei houkuttele meikäläistä.
2.Töihin.
-Oman alan ja kaikki fyysiset työt kielletty, toimistoon yms en mene edes kuoleman uhalla.
3.Alan taas opiskella.
-Opiskella mitä?
4.Loisin, treenaan ja sivistän itteäni ja opiskelen vaikka venäjää.
-ei houkuttele, mutta pakko tehä jotain.

Kun paaset Ausseihin, kayt kysymassa puhelinliikkeista voisivatko avata. Ns. hamaramiehet availevat noita ihan mielellaan, esimerkiksi kaverin puhelimen avaus Dublinin kiinalaiskorttelissa 10e. Riippuu varmaan vahan puhelimesta mutta kasittaakseni lahes kaikkien puhelimien lukot saa avattua.

Back
Ylös Bottom