Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla jäi lomamässäilyt pahasti päälle. Eilen piti syödä kaksi päivällistä ja silti jäi nälkä, vaikka normaalisti en osaa päivällistä
syödä ollenkaan, ja tänäänkin tuli vedettyä iso lautasellinen murkinaa (mun kriteereillä iso :rolleyes: ) ja taas on nälkä.
Olen muka sitten bulkilla... :puntti:

Töissähän mie olen nytkin :D Sitäpaitsi ihmisten kanssa puhuminen on kivempaa kuin numeroiden pyörittely.

Lähinnä kieliä ajattelin. Voisin lukea yliopistolla vaikka japania ja kiinaa... voittaisi koronkorot, konformiset korot, diskontot ja muut kevyesti. Nuo on helppoja, mutta niin helvetin puisevia :D Vielä kun meillä harrastetaan "sijoita siihen joku luku niin se helpottuu" -tyylistä matikkaa, josta vanha lukion maikka ois hutkinut korville karttakepillä!

Joo, varmasti, mutta taidat nytkin opiskella, että pääsisit toisenlaisiin töihin? Jos meinasit jatkaa samassa työpaikassa kouluttautumisen jälkeen, niin sitten voithan sinä vaihtaa vaikka samantein.

En kyllä myöskään ymmärrä sitä, miten humanististen aineiden lukeminen varmistaa puhumiseen perustuvamman työn? Eihän tuo ole ollenkaan noin mustavalkoista. Ainakin omassa tulevaisuudessa puhuminen on vahva työkalu, enkä opiskele lähellekään humanistisia tieteitä, vaan talouteen painottuvia insinööritieteitä. Ilmeisesti opiskelet kauppatieteitä, niin eikös esimerkiksi markkinoinnin pääaineessa olisi puhetaito tärkeä?

Jos taas lukisit pääaineenasi jotain kieltä, niin enpä usko, että tekstittäjänä sen enempää puhumaan pääsisit ;) Toki kielenopettajana pääsisi puhumaan, mutta enemmänkin monologia. Sen verran, mitä minä tunnen kieltä opiskelevia, niin tulkinpaikka on nykyisin aika harvinainen, koska englannintaitoisia on varsinkin Suomessa niin paljon. Eikä kannata ymmärtää väärin, itsekin nautin kielten opiskelusta, mutta ne ovat ideaalissa silti asemassa enemmänkin muita ammattitaitoja tukevina työkaluina.

Koska humanismi on typerää ;)

Niin. Jos minä saisin päätää niin tiedekunnan nimeksi palautettaisiin vanha kunnon "historiallis-kielitieteellinen tiedekunta". Aikanaan se oli konservatiivinen tiedekunta, valtiotieteellinen taas oli "edistyksellinen" eli vasemmistolainen. On muuten käynyt pari kertaa niin, ettei minun ole uskottu olevan humanisti.

Niin. Jos minä saisin päätää niin tiedekunnan nimeksi palautettaisiin vanha kunnon "historiallis-kielitieteellinen tiedekunta". Aikanaan se oli konservatiivinen tiedekunta, valtiotieteellinen taas oli "edistyksellinen" eli vasemmistolainen. On muuten käynyt pari kertaa niin, ettei minun ole uskottu olevan humanisti.

Jostain syystä miellän aina humanistit ja valtsikalaiset kuuluviksi samaan punavihreä vegaani -lahkoon. Vaikka en taida edes tuntea ketään humanistia.

Jostain syystä miellän aina humanistit ja valtsikalaiset kuuluviksi samaan punavihreä vegaani -lahkoon. Vaikka en taida edes tuntea ketään humanistia.

Minä saattaisin kyllä loukkaantua, jos joku sanoisi minua punavihreäksi vegaaniksi. Jos sanoja olisi mies, saattaisin turvautua väkivaltaan.

Minä saattaisin kyllä loukkaantua, jos joku sanoisi minua punavihreäksi vegaaniksi. Jos sanoja olisi mies, saattaisin turvautua väkivaltaan.

Arka paikka ilmeisesti. Toivotaan siis, ettei kukaan miespolo erehdy kertomaan sinulle humanisteihin liittyvistä ennakkoluuloistaan tai käsityksistään..

Sähly vois olla kyl ihan mukava kuntoilumuoto. Ei vaan oo mittää porukkaa :(

Back
Ylös Bottom