Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos rupeais opettelemaan kaavoja ulkoa :jahas:

Millaista alaa opiskelet? Tuo kaavojen ulkoa opettelu on sellaista apinahommaa, jota en ole koskaan tajunnut. Kyllä se vaan on fakta, että kun työssä tarvitaan jotain noista asioista, niin sen kaavan voi aina Googlettaa. Välillä on matemaattisissa kursseissa tuntunut enemmän siltä, että ne tähtää ydinsodan jälkeiseen aikaan, jolloin joudut laskemaan laskuja kynttilän valossa apuvälineinä vain lyijykynä, paperi ja helmitaulu.

Millaista alaa opiskelet? Tuo kaavojen ulkoa opettelu on sellaista apinahommaa, jota en ole koskaan tajunnut. Kyllä se vaan on fakta, että kun työssä tarvitaan jotain noista asioista, niin sen kaavan voi aina Googlettaa. Välillä on matemaattisissa kursseissa tuntunut enemmän siltä, että ne tähtää ydinsodan jälkeiseen aikaan, jolloin joudut laskemaan laskuja kynttilän valossa apuvälineinä vain lyijykynä, paperi ja helmitaulu.

Mutta eiks Adrfit ole Jumala aka matemaatikko? :D

Voi pirulauta tuota kättä. Juilii ja säteilee pikkurilliin. Noh, lähetään salille kattoon mitä tapahtuu. Pikkurilli käytännössä turta, mutta en kai mä sitä tarttekaan :D

Voi pirulauta tuota kättä. Juilii ja säteilee pikkurilliin. Noh, lähetään salille kattoon mitä tapahtuu. Pikkurilli käytännössä turta, mutta en kai mä sitä tarttekaan :D

Mika sun kadessa on?
Mulla alkoi tanaan uidessa keskisormi krampata. Se sama sormi on joskus vuosia sitten saanut koripallosta paahansa ja murtunut, mutta ei sen nyt uinnista pitaisi rasittua. Outoa...

Pitaisi varmaan tehda toita. En vaan millaan jaksaisi, laki on tylsaa.

Mika sun kadessa on?
Mulla alkoi tanaan uidessa keskisormi krampata. Se sama sormi on joskus vuosia sitten saanut koripallosta paahansa ja murtunut, mutta ei sen nyt uinnista pitaisi rasittua. Outoa...

Pitaisi varmaan tehda toita. En vaan millaan jaksaisi, laki on tylsaa.

No toi henkilökohtainen "kerro mikä mun kroppaa nyt vaivaa" -avustaja epäilee hermopinnettä. Katsellaan. Juilii siis tuossa forkun alueella. Vihloo ja tulee paineen tuntu. Se säteilee pikkurilliin ja pikkaisen nimettömäänkin joko vihlaisuina, ihme kipuaaltoina, turtumisena jne.

Mä olen joskus myös saanut koripallosta sormeeni ja se on toisen käden vastaavaa sormea huomattavasti lyhyempi :D

Mä olen joskus myös saanut koripallosta sormeeni ja se on toisen käden vastaavaa sormea huomattavasti lyhyempi :D

Oli pakko koittaa onko mun sormi lyhyempi... Eihan se ole mutta vahan vankyra kylla. Meilla oli silloin koulussa (ala-asteella) kutomista ja muistan miten iloinen olin kun sain missata kutomiset murtuneen sormen takia :D

Tällä kertaa kyseessä teoreettisen fysiikan kurssi nimeltä fysiikan matemaattiset menetelmät. Käytännössä tää kurssi on vähän rujoa kompleksianalyysiä. Tuolla teoreettisen fyssan laitoksella on hieno käytäntö, että tenteissä ei saa olla ku kynä ja kumi, joten hieman joutuu ulkoakin opettelemaan. Nyt tuli vaan a4:n molemmat puolet täyteen ku kirjottelin oleellisemmat :D

Toisaalta ei meidänkää laitoksen kokeissa yleensä mitään maolia kummempaa kaavakokoelmaa mukana saa olla ja siitä ei ole mitään hyötyä. Eli aina joutuu jonkun verran muistamaan ulkoa. Paitsi jos on kova jätkä, niin kaikenhan voi tietysti johtaa ite :D

Mutta eiks Adrfit ole Jumala aka matemaatikko? :D

Juu matikka mulla pääaineena on.

Miks maanantait menee niin nopeaan :( Yövuoroon kohta suunnattava. Tämmöset vilposet illat pitäis ennemmin viettää jonkun spesiaalin kanssa iltakävelyn merkeissä ja sen jälkeen juosta sisälle pussailemaan :)

Mietin melkein samaa tänään töissä. Miksi pitää ihmisen istua tietokoneen ääressä päivät naputtelemassa raportteja? Mielummin nukkuisi pitkään ja sitten kävelisi jonkun naisen kanssa käsikädessä jossain puistossa ja katsoisi oravia jotka syöttävät toisilleen pähkinöitä.

Mietin melkein samaa tänään töissä. Miksi pitää ihmisen istua tietokoneen ääressä päivät naputtelemassa raportteja? Mielummin nukkuisi pitkään ja sitten kävelisi jonkun naisen kanssa käsikädessä jossain puistossa ja katsoisi oravia jotka syöttävät toisilleen pähkinöitä.
Oravat on kyllä suloisia kavereita :) Eipä ihan heti tuu mieleen milloin ois tullut käytyä romanttisessa mielessä iltakävelyllä miehen kanssa. Täällä Jyväskylässä on just rempattu satama-alue mikä on syysiltoina aika mahtavan näköinen. Mieli tekis kyllä lähteä jonkun kanssa sinne istumaan ja katsomaan kuinka valot heijastuu järven pintaan.

Kävin joku viikko sitten Kaivopuistossa kävelyllä illalla ja siellä oli tosi kauniit näkymät kaupunkiin päin. Istuin siellä puistonpenkillä ja katselin vain maisemia. En tiedä mistä se johtuu, mutta se piristi mieltä tosi paljon.

Tällä kertaa kyseessä teoreettisen fysiikan kurssi nimeltä fysiikan matemaattiset menetelmät. Käytännössä tää kurssi on vähän rujoa kompleksianalyysiä. Tuolla teoreettisen fyssan laitoksella on hieno käytäntö, että tenteissä ei saa olla ku kynä ja kumi, joten hieman joutuu ulkoakin opettelemaan. Nyt tuli vaan a4:n molemmat puolet täyteen ku kirjottelin oleellisemmat :D

Toisaalta ei meidänkää laitoksen kokeissa yleensä mitään maolia kummempaa kaavakokoelmaa mukana saa olla ja siitä ei ole mitään hyötyä. Eli aina joutuu jonkun verran muistamaan ulkoa. Paitsi jos on kova jätkä, niin kaikenhan voi tietysti johtaa ite :D

Aa, no sitten. Tuohan on teille vähän kuin käytännön harjoittelua :D Pitää hattua kyllä nostaa, ei meikäläisestä olisi mitenkään lukemaan luonnontieteitä pääaineena. Mitta täyttyi jo noissa yliopiston perusmatikoissa ja -fysiikoissa.

EDIT:
Tampereen Hervanta on ideaali ympäristö romanttiselle kävelylle jos noita oravia meinaa katsoa. Yleensä oravat tulevat eteen esittämään koiranpentuilmettä ruuan toivossa, ja olen jopa nähnyt yhden oravan istuvan ihmisen kädellä ja syövän siinä. Vasta jokunen viikko sitten kävelin kaupasta kotiin kun näin miehen lukevan lehteä puiston penkillä, ja vieressä orava odotteli ruokaa. Välillä orava kurkkasi penkin alle, ettei sinne ole vaan heitetty mitään. Yöllä jos meinaa kävelyllä käydä, niin romanttisuus tulee siitä, että miehen pitää puolustaa naistaan ryöstöyrityksiltä.

Veli joutui tänään toisen kerran palvelusaikanaan soittamaan kotiin ja kertomaan, että on kunnossa. Aika hiljaiseksi vetää nuo jutut Vekaralla.

Päivän paras :lol2: Samanlaisia juttuja olen kuullut kanssa, että äidille pitää soitella vähän väliä. Toinen, missä nykymaailma näkyy, ovat nuo kuljetusvälineet. Kuulemma sotilasta ei saa kuljettaa lavalla, ellei ole penkkiä ja siihen turvavöitä. Voi niitä aikoja kun omana palvelusaikana leirin jälkeen nukkui mitä ihmeellisimmissä asennoissa kamojen seassa :D Räikeimmissä paikoissa on kuulemma jopa mahdollisuus treenaukseen Wii-pelikonsolilla. Aina jaksan nauraa näille "Kun minä olin armeijassa..."-jutuille, mutta vähitellen pitää itsekin alkaa kertomaan niitä.

I <3 music.

Päivän paras :lol2: Samanlaisia juttuja olen kuullut kanssa, että äidille pitää soitella vähän väliä. Toinen, missä nykymaailma näkyy, ovat nuo kuljetusvälineet. Kuulemma sotilasta ei saa kuljettaa lavalla, ellei ole penkkiä ja siihen turvavöitä. Voi niitä aikoja kun omana palvelusaikana leirin jälkeen nukkui mitä ihmeellisimmissä asennoissa kamojen seassa :D Räikeimmissä paikoissa on kuulemma jopa mahdollisuus treenaukseen Wii-pelikonsolilla. Aina jaksan nauraa näille "Kun minä olin armeijassa..."-jutuille, mutta vähitellen pitää itsekin alkaa kertomaan niitä.

No tämä nyt ei varsinaisesti ollut hauska asia. Vekaralla joku varusmies kuoli ilmeisesti veljen naapurikomppaniasta, ilmeisesti kyseessä oli taas itsemurha. En tiedä onko veljellä nyt hirveän hyvät tunnelmat viettää tuplaginestä.

Back
Ylös Bottom