Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Syytän paskaa hakua, mutta löysin itse vain 11 postia + nämä kaksi viimeistä hehe. Mutta pitäisikö tuohon edes alentua vastaamaan ihan oikeasti?

Niin, kenen kanssa sitä dialogia pitäisi täällä käydä sen jälkeen kun kaikki ovat samaa mieltä? Tosin ihan terveellä itsetunnolla voin sanoa olevani mielissäni siitä, että aikanaan aloitin tuon Halla-aho lähtee ehdokkaaksi-ketjun, sitä kautta saatiin alkuun ihan hyvääkin keskustelua :)

Edelleen, käyn keskusteluni muualla kuten kerroinkin, ilmapiiri sekä täällä että Hommassa on ihan liian yksimielinen.

Syytän paskaa hakua, mutta löysin itse vain 11 postia + nämä kaksi viimeistä hehe. Mutta pitäisikö tuohon edes alentua vastaamaan ihan oikeasti?

Edelleen, käyn keskusteluni muualla kuten kerroinkin, ilmapiiri sekä täällä että Hommassa on ihan liian yksimielinen.
Aikuisena kuntina osaat tehdä ratkaisun varmasti itse. hehe.

Tän verran halusit kuitenkin tulla edistämään rakentavaa dialogia.hehe.

Niin, kenen kanssa sitä dialogia pitäisi täällä käydä sen jälkeen kun kaikki ovat samaa mieltä? Tosin ihan terveellä itsetunnolla voin sanoa olevani mielissäni siitä, että aikanaan aloitin tuon Halla-aho lähtee ehdokkaaksi-ketjun, sitä kautta saatiin alkuun ihan hyvääkin keskustelua :)

Vaikka en itse ole ketjun keskusteluun aktiivisesti osallistunutkaan, niin komppaan Isoa Pahaa täysin.

Sillä konstilla on helppo yrittää mitätöidä kiusallisia kommentteja.

Itse asiassa sun kommentit ovat olleet viime aikoina hetkittäin sillai hyvällä, sparraavalla tavalla, kiusallisia.
Ja, jos ja kun ne tuntuvat kiusallisilta, niin silloinhan (meidän) nuivien on yritettävä hieman skarpata (onnistuminen siinä on sitten eri juttu).

http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/ulkoministerio-varo-nrrebron-kaupunginosaa/186268

Ulkoministeriö: Varo Nørrebron kaupunginosaa

02.08.2010 - 23:29

Suomen ulkoministeriö varoittaa, että Tanskassa Kööpenhaminassa Nørrebron kaupunginosassa liikuttaessa on syytä noudattaa varovaisuutta.

Turvallisuustilanne Kööpenhaminassa ja Tanskassa ei yleisesti ottaen poikkea muista eurooppalaisista suurkaupungeista tai maista. Matkailijan on kuitenkin syytä ottaa huomioon, että Kööpenhaminan Nørrebron kaupunginosassa on esiintynyt jengiläisten väkivaltaisia yhteenottoja, muistuttaa ministeriö matkustustiedotteessaan.

Aamulehti

http://wikitravel.org/en/Copenhagen/North-West
"Nørrebro is a district in Copenhagen, and the most multicultural part of the city, with a large concentration of middle eastern immigrants"

http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/ulkoministerio-varo-nrrebron-kaupunginosaa/186268

Ulkoministeriö: Varo Nørrebron kaupunginosaa

02.08.2010 - 23:29

Suomen ulkoministeriö varoittaa, että Tanskassa Kööpenhaminassa Nørrebron kaupunginosassa liikuttaessa on syytä noudattaa varovaisuutta.

Turvallisuustilanne Kööpenhaminassa ja Tanskassa ei yleisesti ottaen poikkea muista eurooppalaisista suurkaupungeista tai maista. Matkailijan on kuitenkin syytä ottaa huomioon, että Kööpenhaminan Nørrebron kaupunginosassa on esiintynyt jengiläisten väkivaltaisia yhteenottoja, muistuttaa ministeriö matkustustiedotteessaan.

Aamulehti

http://wikitravel.org/en/Copenhagen/North-West

Ja tämän viestin painoarvo oli taas mikä? Onko tämän ketjun idea se, että postataan tänne joka ikinen ulkomaalaisen tekemä rikos tai tilasto (vaikka se olisi toisesta pohjoismaasta!), jotta saadaan jokaisesta pakkotoiston lukijasta maahanmuuttovastainen? "Suuri mamulööppiketju. Iltalehti, Iltasanomat, Aamulehti, Dagensnyh.. etc." pitäisi olla tämän ketjun nimi jo. Tätä ketjua on mielenkiintoista lukea, koska näkee aina uusia pointteja eri näkökulmista. Kun avaan foorumin ja näen, että tähän ketjuun on tullut uusi viesti, tulee kasvoilleni hymy. Pääsen lukemaan uusia viestejä tärkeästä aiheesta, kunnes joudun taas pettymään kun joudun lukemaan jonkun postaaman uutisen TAAS!

Ja tämän viestin painoarvo oli taas mikä?

Päivitystä siihen, mitä täällä ja maailmalla tapahtuu.

Onko tämän ketjun idea se, että postataan tänne joka ikinen ulkomaalaisen tekemä rikos tai tilasto (vaikka se olisi toisesta pohjoismaasta!), jotta saadaan jokaisesta pakkotoiston lukijasta maahanmuuttovastainen?

Kyllä, se on juuri tämä.

"Suuri mamulööppiketju. Iltalehti, Iltasanomat, Aamulehti, Dagensnyh.. etc." pitäisi olla tämän ketjun nimi jo. Tätä ketjua on mielenkiintoista lukea, koska näkee aina uusia pointteja eri näkökulmista. Kun avaan foorumin ja näen, että tähän ketjuun on tullut uusi viesti, tulee kasvoilleni hymy. Pääsen lukemaan uusia viestejä tärkeästä aiheesta, kunnes joudun taas pettymään kun joudun lukemaan jonkun postaaman uutisen TAAS!

Voi itku :itku:

Jos menee noin pahasti hiekkaa pilluun ni lopeta lukeminen tai tuu luomaan sitä ihanaa keskustelua äläkä nillitä siitä, että sun tulee niin kauheen paha mieli ku muut ei nyt viihdytäkään sua sun haluamalla tavalla.

Mikä oli tän sun viestin painoarvo tähän ketjuun? Luuletko tuoneesi jotain uutta ja ennenkuulumatonta asiasisältöä tänne?

Sen siijaan, että sä osallistuisit keskusteluun ja kertoisit mielipiteesi tuosta uutisesta tai mitä tuntemuksia se sinussa herättää, että ministeriö varoittaa toisen pohjoismaan vaarallisuudesta, sinä tyydyt nillittämään jälleen kerran siitä, että joku kehtasi postata tänne uutta tietoa.

Voi itku :itku:

Jos menee noin pahasti hiekkaa pilluun ni lopeta lukeminen tai tuu luomaan sitä ihanaa keskustelua äläkä nillitä siitä, että sun tulee niin kauheen paha mieli ku muut ei nyt viihdytäkään sua sun haluamalla tavalla.

Mikä oli tän sun viestin painoarvo tähän ketjuun? Luuletko tuoneesi jotain uutta ja ennenkuulumatonta asiasisältöä tänne?

Sen siijaan, että sä osallistuisit keskusteluun ja kertoisit mielipiteesi tuosta uutisesta tai mitä tuntemuksia se sinussa herättää, että ministeriö varoittaa toisen pohjoismaan vaarallisuudesta, sinä tyydyt nillittämään jälleen kerran siitä, että joku kehtasi postata tänne uutta tietoa.

Hei anteeksi, mutta miksi vitussa moinen äänensävy? Taitaa sulla olla hiekkaa pillussa. Yritin vain rakentavasti kertoa mielipiteeni, ettei tämä ketju karkaa mamujen lööppiketjuksi. Täällä todella on mukava lukea asiallista keskustelua aiheesta, eikä vain lukea jotain vitun uutisia. Ja ei, en luule tuoneeni tähän ketjuun mitään uutta ja ennenkuulumatonta, koska olen asiasta hyvin epätietoinen. SEN TAKIA TULEN TÄNNE AINA LUKEAMAAN ASIASTA. Jotta oppisin aiheesta lisää. Rauhoitu paviaani.

Pitikö tämän ketjun, jossa on melkein tuhat sivua olla maahanmuuttokeskustelu vai propagandaketju vai "vitunmoinen kiihotus tiettyä etnistä ryhmää vastaan by Rankkuri"?

Ja toiseksi, mitä tarkoittaa "jälleen kerran nillitän"? Montako kertaa olen tässä ketjussa nillittänyt ja montako postia ylipäätään olen tänne postannut? Olenko väärässä ja olenko ainut, jonka mielestä Rankkuri pitää tätä ketjua omana ketjunaan, kuin olisi modena täällä, eikä kenekään muun mielipiteillä ole asiaa tänne? Vai sekoilenko mä vaan?

Hei anteeksi, mutta miksi vitussa moinen äänensävy?

Johtuen sun viestin äänensävystä.

Taitaa sulla olla hiekkaa pillussa.

Minä olen mies, sinä vastaavasti tunnut olevan mielesi pahoittanut pikkutyttö.

Yritin vain rakentavasti kertoa mielipiteeni, ettei tämä ketju karkaa mamujen lööppiketjuksi.

Mikä on tämän viestin painoarvo? Luuletko ettei tuota ole ennen huudettu. Sä vaadit on-topic keskustelua ja rakentavaa dialogia ja silti sä itte suollat tällasta triviaalia off-topicia.

Täällä todella on mukava lukea asiallista keskustelua aiheesta, eikä vain lukea jotain vitun uutisia.

No jätä noi vitun uutiset lukematta ja luo sitä keskustelua. Ei ole shifua paljon näkyny faktapitoisessa keskustelussa, ainoastaan tällaisia off-topic-itkuja.

Ja ei, en luule tuoneeni tähän ketjuun mitään uutta ja ennenkuulumatonta, koska olen asiasta hyvin epätietoinen. SEN TAKIA TULEN TÄNNE AINA LUKEAMAAN ASIASTA. Jotta oppisin aiheesta lisää. Rauhoitu paviaani.

Mitä jos kysyisit mikä on epäselvää sen sijaan että jauhat off-topicia?

Pitikö tämän ketjun, jossa on melkein tuhat sivua olla maahanmuuttokeskustelu vai propagandaketju vai "vitunmoinen kiihotus tiettyä etnistä ryhmää vastaan by Rankkuri"?

Pitäiskö sun tutustua vähän tarkemmin mun kontribuutioon tässä ketjussa? Noilla sun kahdella postilla en rupeis paljon paukuttelemaan henkseleitä ketjun tarkoituksesta varsinkin kun et itse ole onnistunut sivuamaan itse aihetta vielä millään tavalla.

Pakko nyt Rankkuri sanoa et toi sun mesoaminen lähinnä häiritsee sun jalon sanan levittämistä. Muaki alkaa vituttaa jatkuva nillittämisestä, hiekkapilluisuudesta jne syyttäminen, kun joku vähän kritisoi sun ajatusmaailmaa vastaan. Ja oon näissä asioissa sun kanssa sentään aikalailla samaa mieltä, ei ihme ellei eri mieltä olevat jaksa lähtee kinaamaan.

Mun mielestä on ihan tärkeetä postailla noita linkkejä. Etenkin tää Tanskan uutinen osoittaa et mikä on tilanne kun homma lähtee lapasesta. Aika harva normikansalainen kuitenkaan on kovin kiinnostunut muun maailman asioista ja jaksaa niitä jatkuvasti seurata. Linkkejä postaamalla tuodaan ongelmakohdat ulkomailta esille. Faktaa on muuten se, ettei me pystytä tekee tässä maassa mitään niin paljon paremmin ku muualla on tehty, ettei jossain kohtaa ajauduta samoihin ongelmiin.

Pakko nyt Rankkuri sanoa et toi sun mesoaminen lähinnä häiritsee sun jalon sanan levittämistä. Muaki alkaa vituttaa jatkuva nillittämisestä, hiekkapilluisuudesta jne syyttäminen, kun joku vähän kritisoi sun ajatusmaailmaa vastaan.

Eihän täällä shifu ole mun ajatusmaailmaa vastaan mitään kritosoinu. tota metakeskustelua on ainaki mun mielestä käyty ihan tarpeeks tässä ketjussa. sille voi halukkaat tehdä uuden ketjun. varsinkin sellasilta henkilöiltä, jotka eivät osallistu itse keskusteluun millään tavalla, sellaisen toistuva lukeminen pistää vituttaa.

Ja oon näissä asioissa sun kanssa sentään aikalailla samaa mieltä, ei ihme ellei eri mieltä olevat jaksa lähtee kinaamaan.

Mun mielestä on ihan tärkeetä postailla noita linkkejä. Etenkin tää Tanskan uutinen osoittaa et mikä on tilanne kun homma lähtee lapasesta. Aika harva normikansalainen kuitenkaan on kovin kiinnostunut muun maailman asioista ja jaksaa niitä jatkuvasti seurata. Linkkejä postaamalla tuodaan ongelmakohdat ulkomailta esille. Faktaa on muuten se, ettei me pystytä tekee tässä maassa mitään niin paljon paremmin ku muualla on tehty, ettei jossain kohtaa ajauduta samoihin ongelmiin.

Joo, mut eihän se oo mitään, että Suomen viranomaiset varoittaa toisen pohjoismaan vaarallisuudesta. Ei, vaan se on ehkä hirveintä ikinä, että joku kehtaa sellaisen tiedon tänne laittaa muiden luettavaks. Täysin turhaahan se varmaan olikin, kaikkihan tuonki tiesi jo ennenku sen tänne laitoin.

Ai niin, eihän tuo tietenkään liity maahanmuuttoonkaan mitenkään. Perus-tanskalainen Jacob siellä varmaan säikyttelee huvittelumielessä muita.

Pitäiskö sun tutustua vähän tarkemmin mun kontribuutioon tässä ketjussa? Noilla sun kahdella postilla en rupeis paljon paukuttelemaan henkseleitä ketjun tarkoituksesta varsinkin kun et itse ole onnistunut sivuamaan itse aihetta vielä millään tavalla.

Okei. Aloitetaan alusta. Kun sä vaikutat olevan niin yksinkertainen. Minä alias Shifu luen foorumia viihdyttääkseni itseäni. Yleensä ketjun nimi, tässä tapauksessa "Yksi helvetin iso maahanmuuttokeskustelu" kertoo ketjun sisällöstä. Ketjun otsikosta voi siis päätellä kiinostaako aihe vai ei, ja täten voi itse päättää klikkaako otsikkoa vai ei. Minä itse en ole juuri perehtynyt maahanmuuttopolitiikkaan, sen takia olen alkanut lukemaan tätä ketjua, jotta oppisin aiheesta enemmän. Joten on äärimmäisen turhauttavaa aina avata tätä ketjua hyvän keskustelun toivossa (koska sitähän tämän pitäisi otsikon mukaan olla) ja sitten todeta, että aha, taas uusi uutinen.

Mun mielestä mun postaus ei ollut on- eikä off- topic, vaan totesin mielipiteeni ketjun laadusta. Tarkoitukseni ei ole päteä tai kertoa faktoja tai mielipiteitä maahamuuttoon liittyen, koska en asiasta juuri mitään tiedäkään. Tuo sinun naurettava uhoaminen ja muka niin saatanan nokkela sanaleikki ja ovela vittuilu on lähinnä säälittävää. Joten please, lopeta se. Vielä kerran sanon, sinä et ole täällä moderaattori tai ylläpito.

Pidetäänkö keskusteluketjut keskusteluketjuina ja lööppiketjut lööppiketjuina? Kiitos.

Back
Ylös Bottom